Gå til innhold

Hvilket arbeidslys?


Høiland

Recommended Posts

  • Moderatorer

65 indikerer fargetemp. tallet før indikerer ra verdi, dvs hvor mye av fargespekteret lyset klarer å gjengi. 9 er høyest og gjengir mest farge.

Endret av magne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

armaturer er kjøpt på biltema. disse. http://www.biltema.no/no/Bygg/Belysning-og-lamper/Belysning-innendors/Lysrorarmatur-D-merket-IP65-2000021567/

lysrør klarte polishduden her på forumet å skaffe til meg. philips rør med 965 fargetemp.

 

Takk for svar! Er du fornøyd med dem? Ser hvertfall ut til å være en god pris. 

Tenkte å bytte ut armaturen i garasjen jeg som oftest står i (hos familien). Det er noe håpløst dårlig lys der fra før, så håper noen slike 58W T8 armatur gjør det bedre. Ser av andre tråder her inne at jeg kanskje bør skaffe noen 965 rør fremfor 840 rør som Jula osv har på lager. Blir litt "skremt" når jeg leser at du har 14 slike lysrør og fortsatt kunne tenkt deg mer lys  :D  Hvordan blir det da med 4 eller 6 lysrør på ca 25kvm?  :huh:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

4 6 lys rør 36w er aaaalt for lite. det er godt nok til å se hvor du går. eg har 10 lys rør i taket 4 på vegg og 4 metall halogen i akkurat like liten garasje. har 965 lys rør og det kan ikke måle seg med halogen

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har 2 stk 36w med 965 rør, men synes ikke de lyser opp like godt som 865 rørene. Mulig de gir en mer korrekt farge på lakken, men de er ille like "intense" i lyset. Begge er Osram, men usikker på de andre tallene enn tempen.

 

Kan være noe i det, ser at noen av 58w rørene med fargekode 965 er oppgitt til 4550 lumen, mens vanlige 840 rør er oppgitt til 5250 lumen.

4 6 lys rør 36w er aaaalt for lite. det er godt nok til å se hvor du går. eg har 10 lys rør i taket 4 på vegg og 4 metall halogen i akkurat like liten garasje. har 965 lys rør og det kan ikke måle seg med halogen

He he, blir visst dyrt det her  :)  Er riktignok 58w rør, men skjønner at det kanskje er ikke er allverden likevel. Det er ikke like fristende å legge så mye kroner  i fastmontert lys når det ikke er min egen garasje, så prøver kanskje med noen armaturer først og utvider derfra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

e30 tic

aha beklager 58w har jeg ikke selv så det hjelper nok mye, kommer mye ann på tak høyde også. Har du plass til stativ så kommer du langt med 2 stk lamper fra Bilnerden. kanon bra lys og kan brukes i hjemmet og til masse annet også

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

griffenfeldt

Hvet ikke helt om jeg tør å anbefale det, men det går an å kjøpe noen 58w lamper, kjøpe inn en ferdig terminert ledning og paralellkoble de og sette de på et hjemmesnekret stativ som du kan flytte rundt. Husk bare å bygge foten stødig.

2015 Mini Cooper Sd Countryman Blazing red
2011 Citroen C1 1.0 rød.

Driver Larsens Autospa.
http://larsensautospa.no
bilpleier for fotofinish
http://fotofinish.no

Nad Nanolex approved detailer
Swissvax autorisert detailer

Mvh
Thomas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Det er litt forskjell på vanlig arbeidslys og detailing, altså arbeid med lakk...

Klart en kan jobbe under lysrør. Det samme at en kan jobbe med lakk sammen med vanlig halogen fra f.eks Biltema.

Metallhalogen er noe helt annet. Det er som natt og dag i forhold til vanlig halogen lyskaster. 

 

Metallhalogen lampen på 150W som selges av Bilnerden er plug&play med laaaaang kabel. Denne har den beste pæra som finnes på markedet - Osram.. Så er jo prisen, den beste i Norge ;)

Forskjell på lys vet en faktisk ikke FØR en har prøvd :)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Hvilken pris har du da, siden du sier det er den beste i Norge? Malmbergs selger Mira metallhalgenarmaturer, i svært god kvalitet, veldig billig. Jeg tror de har den beste prisen i Norge...

 

Jeg er klar over disse armaturene som selges i Norge. Eller ganske mange av de faktisk ;) Så kommer selve Osram NDL pæra i tillegg, kabel, stativ som er godkjent for 20kg osv osv.... 

Så er jo hele lampen utviklet av meg. Jeg personlig har valgt ut komponentene, kabel, stativet og pæra ;)

Noe jeg har brukt mye tid på, testet på billakk og under arbeid med bilene. Er liksom ikke en komplett lampe som er funnet et sted og selges videre.  

Hvis du tar med alt dette sammen, samt ca Polakk arbeidstid/lønn i montering av disse så finner du kjapt ut at f.eks den prisen til Bilnerden er Norges beste mtp lys og kvalitet ;)

Endret av _Makki_

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den lampen til BN er sinnsyk. Sett den opp i stummende mørke, la den komme skikkelig i gang etter 10-12 min og vips er det blitt dag. Stativet er dønn stabilt, og ledningen lang. Kan ikke forstå at man får særlig mer for pengene andre steder, tvert imot

  • DCN Poeng 1

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 6 lys rør 36w er aaaalt for lite. det er godt nok til å se hvor du går. eg har 10 lys rør i taket 4 på vegg og 4 metall halogen i akkurat like liten garasje. har 965 lys rør og det kan ikke måle seg med halogen

 

Har nå sjekket garasjen til familien og det stod faktisk 2 armaturer der med 3x36w i hver. Og det oppleves som altfor lite, så du har vel rett i at det mer eller mindre kun holder til å se hvor man går  :P Alle disse står innerst i garasjen ved noen hyller, så bakover i garasjen blir det bekmørkt, men synes ikke det er veldig bra som arbeidslys innerst heller.

 

Så må nok til med noe bedre arbeidslys enn 2stk 500w halogen. (Har en liten gulstående og en på stativ). Dere som diskuterer metallhalogenlampene til Bilnerden og Malmbergs her, finnes det noen link med pris på noe av dette noe sted? Er metallhalogen dårlig til å se swirls og vaskeriper? Er nok det jeg har mest bruk for å se.

Endret av sruben
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallhalogen er slik, samme hvem som selger lampen ;)

Stativet jeg har sett er industristandard, selges av veldig mange.

Godt lys, men påstanden om norges beste pris tror jeg ikke før jeg får se produktet og prisen ;) En link hadde gjort seg.

Om jeg ikke husker feil var prisen sist BN hadde den inne 1750,- men dette husker jeg ikke med 100% sikkerhet. Godt mulig du har helt rett i at man finner likeverdige tilbud andre steder noe billigere, men jeg vet også man finner det dyrere. Jeg kunne sikkert klart meg med en rimelig biltema lampe men tenkte at denne har flere bruksområder enn kun bilkos.

Min Produktlogg   Bilpleielogg                                                                                              [twitter]samfunnspsyk[/twitter]
 
2013 BMW 525d XDrive

2013 Ford S-Max 2.0 Titanium S
2012 Ford Fiesta 1.25
2011 Mazda 6
2006 Mervedes E 320 CDI Avantgarde
1999 Volvo V70 2.0LT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Malmbergs selger Mira metallhalgenarmaturer, i svært god kvalitet, veldig billig. Jeg tror de har den beste prisen i Norge...

 

Hva er prisen på Malmbergs variant? Hvor kan man evnt kjøpe den som privatperson?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Det var isåfall en bra pris, hvis kvaliteten er bra :)

Har samme lampa og stativet. Vel verdt hver krone. Stativet er helt panser!

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå ser ikke jeg noe pris hos Malmbergs, men jeg ser at lampa er uten pære.

Dere må ta med i regnestykket at en ordentlig god pære egnet til vårt formål ikke er særskilt billig (og da en god del dyrere enn en ordinær metallhalogenpære..)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Er det ett slik stativ det er snakk om? Relativt tunge solide saker.

f51b6d53ae88172aad3b0c43a2be872d.jpg

Nup

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pejourdan

Her er spesifikasjonene:

1 stk OSRAM Powerstar HQI-TS 150w/ Natural Day Light 12500 Lumen, 4200k. 12000 t. levetid.
1 stk Stativ
1 stk Armatur
6 meter kabel

 

På lager hos Bilnerden.no igjen: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=68_75&products_id=581

Endret av pejourdan

It´s all about the details!

Bilpleielogg
Jourdan´s Automobile Spa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Metallhalogen Lyskaster fra Jula følger det med en 1 stk Philips 150w 842. 749,-

Kjøpte skjøte ledning på Biltema 129,-. Å kappe og montere en slik kabel klarer alle.

Stativ har jeg ikke kjøpt selv enda men tror jula er billigst 

Kjøper man stativet fra jula blir total kostnadene 1177 også det litt kjekt med 10 meter kabel.  :)

 

Edit: det følger ikke med philips pære, bare jeg som ikke kan lese. :lol:

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...