Gå til innhold

Våtslipesett?


SF AutoSpa

Recommended Posts

Driver og våtsliper etter en lakkeringsjobb men er ikke helt fornøyd med utstyret. Masse skarpe kanter og en alt for hard pussekloss krever at man er veldig forsiktig.

Finnes det våtslipe papir med slik skumgummi svamp ? Evt kloss av mykt materiale med borrelås?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

Flat og hard pussekloss er best mht appelsinlakk etter lakkering om det er det du skal fjerne, bare pass på å ha mye fuktighet og skyll klossen/papir/flate mye under jobb så du ikke får slipemerker etter klossen

Har du en DA maskin (Ocilerende) kan den brukes med en normal bakplate til polering eller en med skum,da skal du passe på pigtails, så samme gjelder her, skyll god og ofte med vann.

Regner med det er appelsinlakk du jobber med?.


Skumgummi kan jobbe med kurvene i appelsinlakken bare så du er obs, så flat kloss er å anbefale :)

  • DCN Poeng 1

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt appelsinhud og et par sig i lakken. Har en 3401 fra flex. Hadde vært morro å testa våtslipe settet fra rupes duetto. Noen som har prøvd dette? Litt usikker på hvordan det blir med tvungen rotasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Fant ikke noe om våtslip på 3401 her ?

Hvor kan man kjøpe dette løst ? Tenker da på slipeputen og papir som kommer med duettoen :-)

Siaair skal være samme type pute som de som ligger i Rupes Duetto kittet. Selges også hos Alien og Concours.

Endret av Øyvind G
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

Det stemmer, men Sia sitt er bedre enn Rupes :-)

Samme konstruksjon på rondellene, men Sia holder lengre..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Øyvind G

Det stemmer, men Sia sitt er bedre enn Rupes :-)

Samme konstruksjon på rondellene, men Sia holder lengre..

Ok. Nyttig info da jeg ikke har testet Siaair selv. Da kjøper jeg noen av de når jeg går tom for Rupes. ;)

Finnes P1000 kun i 80mm?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Bernhard

P1000 finnes også i 150mm, om jeg ikke tar feil så finnes den i 240, 360, 500, 600, 800, 1000, 1200, 1500, 2000, 3000 og 4000.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...