Gå til innhold

God børste til innsiden av felgene


ro9

Recommended Posts

Jeg har lyst på en god børste til å vaske innsiden av felgene. Vurderer EZ Detail Brush eller EZ mini, og lurer egentlig på om jeg bør gå for stor eller liten? Har sett litt på Vikan også, det er en helt annen type børste, jeg vet ikke hvilken som er best å jobbe med når man skal mellom eikene for å rengjøre felgbanen på innsiden?

EZ Detail Brush

EZ-DETAIL.jpg

Vikan

facebrush-300x300.gif

Endret av ro9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er veldig avhenging av hvilke hjul du har, har du mange og trange eiker ville jeg gått for mini. Er selv mest fan av wheel woolies børstene, så slipper jeg å få spruten fra felgrens og bremsestøv i trynet når jeg drar ut børsten. Og de holder på mye mer vann enn EZ'ene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Enig med at Wheel woolies er mye bedre å bruke. De får du i forskjellige størrelser samt en som d er vinkel på slik at du kommer til på baksiden :) Der hvor jeg ikke kommer ordentlig til bruker jeg detail børster som for eksempel Swissvax sin felg kost.

Wheel woolies koster litt, men de er absolutt verdt d :thumbs:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Jeg har både ez og wheel woolies. Bruker ez hele tiden. Har ikke fått prøvd ww enda siden ez er så digg :D

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Og du kommer til å glemme EZen når du en dag tar i bruk woolien ;)

Da skal jeg slite de helt ut først ;)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Må holde meg unna... Mååååååå

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Vikan sin er meget stiv synes jeg, blir å kjøpe Wheel Woolies på neste ordre ja. Har dog ikke den vikanbørsten som er avbildet, men en som ligner på den øverste.

Endret av alexanderst

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wheel Woolies her og. Den med knekken kommer fint til nesten overalt. Skulle dog ønske skaftet var litt lengre (jada, høhø) og at det var et slags håndtak på de, men ellers er de supre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt EZ mini i alle år og veldig fornøyd med den :) Den knakk igår etter 3 år, men den har renset mange felger.

Har Wheel Woolies, men er ikke så begeistret for dem dessverre. Blir utrolig sliten i håndledd av å bruke dem.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den vikanbørsten er iallfall gull på dekksidene, uten at det er det du spør om.

Jeg har ikke investert i WW enda, og er godt fornøyd med EZ. Har den vanlige, ikke mini. Det eneste som er dumt er at den beskyttelsesplasten som er helt i tuppen av børsten har forsvunnet etter entusiastisk skrubb av felger :)

 

Asbjørnsen Automobilvaskeri

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den med knekjen har jeg ikke sett, kommer den bedre til bak enn den store vanlige?

Link? Eller er det bilnerden? [emoji4]

Skaftet er vel som det du får utlevert [emoji13]

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=449

Den er fin den ja, den knekken gjør at du kommer til på baksiden av eikene og i triangelet bak eikene på selve felgen. Hvis det ga noe mening.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins

EZ her samt Wheel Wollies,, sistnevnte er den jeg ville valgt om jeg måtte velge en av de, den er suveren til felgvask..

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker dere forskjellige børster om sommeren og vinteren? Jeg merker at det begynner å legge seg en god del mer møkk på innsiden av felgen nå enn om sommeren. Er det sånn at wheel woollies er mer for dagligvask om sommeren på bremsestøv og mindre møkkete felger, og at grovere børster som EZ og Vikan vil fungere bedre på vinteren?

Nå tenker jeg først og fremst på innsiden av felgen. Fronten kan jeg godt vaske med svamp eller mitt på samme måte som jeg gjør på sommerfelgene, men jeg må ha en god børste som er effektiv og enkel å bruke på innsiden.

Hvilken børste bruker dere i hjulbuer forresten? Det legger seg mye sand rett på innsiden av leppa som ikke høytrykken kommer til. Skulle nesten hatt en dyse på høytrykken med 90 graders vinkel for å spyle bak den leppa. Tips?

Her er bilde av vinterfelgen. Anbefalt børste til denne? :)

post-8707-0-68051800-1416855152_thumb.jp

Endret av ro9
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Hos meg benyttes den harde og stive Vikanbørsten min på ubehandlede felger som trenger en skikkelig vask. På bilene jeg vasker "daglig" er det lagt beskyttelse på felgene, som gjør at det verste forsvinner ved forvasken, selv under de verste vintermånedene. Da har jeg en egendedikert washmitt for felger for de restene som er igjen. Men dette er knotarbeid, så Wheelwoolies skal handles. Har lest at wheelwoolies skal tåle en del, men det er anbefalt å spyle de ren etter hver gang. Da slipper du å ta med deg vintermøkka inn i sommerhalvåret også. :)

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...