Gå til innhold
ro9

God børste til innsiden av felgene

Recommended Posts

ro9    2
ro9

Jeg har lyst på en god børste til å vaske innsiden av felgene. Vurderer EZ Detail Brush eller EZ mini, og lurer egentlig på om jeg bør gå for stor eller liten? Har sett litt på Vikan også, det er en helt annen type børste, jeg vet ikke hvilken som er best å jobbe med når man skal mellom eikene for å rengjøre felgbanen på innsiden?

EZ Detail Brush

EZ-DETAIL.jpg

Vikan

facebrush-300x300.gif

Endret av ro9

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skilbrei    30
Skilbrei

Er veldig avhenging av hvilke hjul du har, har du mange og trange eiker ville jeg gått for mini. Er selv mest fan av wheel woolies børstene, så slipper jeg å få spruten fra felgrens og bremsestøv i trynet når jeg drar ut børsten. Og de holder på mye mer vann enn EZ'ene.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    597
Stig J

Jeg har både den store og den lille EZen. Aldri brukt den lille. Nå har jeg pensjonert den store også grunnet jeg kjøpte wheelwoolies. De er helt rå.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Tom84    3
Tom84

Enig med at Wheel woolies er mye bedre å bruke. De får du i forskjellige størrelser samt en som d er vinkel på slik at du kommer til på baksiden :) Der hvor jeg ikke kommer ordentlig til bruker jeg detail børster som for eksempel Swissvax sin felg kost.

Wheel woolies koster litt, men de er absolutt verdt d :thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Jeg har både ez og wheel woolies. Bruker ez hele tiden. Har ikke fått prøvd ww enda siden ez er så digg :D

Endret av polishduden

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Stig J    597
Stig J

Jeg har både ez og wheel woolies. Bruker ez hele tiden. Har ikke fått prøvd ww enda siden ez er så digg :D

Og du kommer til å glemme EZen når du en dag tar i bruk woolien ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
polishduden    2 607
polishduden

Og du kommer til å glemme EZen når du en dag tar i bruk woolien ;)

Da skal jeg slite de helt ut først ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Christer    2 888
Christer

Jeg sverget til EZ og EZ mini, frem til jeg kjøpte Wheel Woollies. Nå brukes EZ-børstene til skrubbing nedi mellom slanger og fjas i motorrommet.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
alexanderst    1 876
alexanderst

Vikan sin er meget stiv synes jeg, blir å kjøpe Wheel Woolies på neste ordre ja. Har dog ikke den vikanbørsten som er avbildet, men en som ligner på den øverste.

Endret av alexanderst

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Wheel Woolies her og. Den med knekken kommer fint til nesten overalt. Skulle dog ønske skaftet var litt lengre (jada, høhø) og at det var et slags håndtak på de, men ellers er de supre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Wheel Woolies her og. Den med knekken kommer fint til nesten overalt. Skulle dog ønske skaftet var litt lengre (jada, høhø) og at det var et slags håndtak på de, men ellers er de supre.

Den med knekjen har jeg ikke sett, kommer den bedre til bak enn den store vanlige?

Link? Eller er det bilnerden?

Skaftet er vel som det du får utlevert

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
TobiasW    321
TobiasW

Jeg har brukt EZ mini i alle år og veldig fornøyd med den :) Den knakk igår etter 3 år, men den har renset mange felger.

Har Wheel Woolies, men er ikke så begeistret for dem dessverre. Blir utrolig sliten i håndledd av å bruke dem.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Den vikanbørsten er iallfall gull på dekksidene, uten at det er det du spør om.

Jeg har ikke investert i WW enda, og er godt fornøyd med EZ. Har den vanlige, ikke mini. Det eneste som er dumt er at den beskyttelsesplasten som er helt i tuppen av børsten har forsvunnet etter entusiastisk skrubb av felger :)

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Marius Engel    123
Marius Engel

Forresten. På dekksider bruker jeg en børste fra biltema som jeg synes er helt perfekt!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bsa    289
bsa

Den med knekjen har jeg ikke sett, kommer den bedre til bak enn den store vanlige?

Link? Eller er det bilnerden?

Skaftet er vel som det du får utlevert

http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=25_33&products_id=449

Den er fin den ja, den knekken gjør at du kommer til på baksiden av eikene og i triangelet bak eikene på selve felgen. Hvis det ga noe mening.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 517
truhaa

EZ her samt Wheel Wollies,, sistnevnte er den jeg ville valgt om jeg måtte velge en av de, den er suveren til felgvask..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig