Conkey

Hjelp til innkjøp DA pakke - nybegynner

23 innlegg i emnet

Har til nå bare drevet med biltema sin tohodet da maskin men ønsker å kunne korrigere mer enn jeg klarer med denne.

Ser SS har litt tilbud om dagen, ser spesielt på deres pakker med ulike Krauss maskiner. Kommer bare til å holde på med egen bil (S-Max 2013) og lurer på et par ting som jeg håper noen her kan hjelpe meg med.

Er det vesentlige forskjeller mellom Krauss 900w og Krauss 900w s2 Pro? Like greit å gå for pro med en gang?

Har forstått at lakken til ford (generelt eller bare smax?) er litt utfordrende. Hvilke produkt anbefales- pakke med scholl eller CG? Er noen av de pakkene til SS bedre egnet for min bil enn andre? Noen produkt som bør kjøpes løst i tillegg til pakke?

Håper noen kan hjelpe meg litt på vei

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SS kjører ihvertfall 20% på det meste. Da sparer du litt pluss at du får med deg et par lodd til julekonkurransen også. Når du sier Ford er det black panther du mener da?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Black Panther ja.

Har prøvd å lete meg frem til diskusjoner rundt de 2 Krauss maskinene men har ikke funnet noe konkret.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja den liker ikke mye varmegang. Hva har du av budsjett til å legge i ny maskin,pads,polish og kluter da? Skal du kun drive å pusle litt med egen bil?:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har egentlig sett meg ut de pakkene på SS, håper derfor å havne på +- 3000 (men less is more gjelder for ikke å skape god stemning til jul i heimen..). Dersom det er åpenbare produkt som trengs for å få greit nok resultat (ikke showcar men gjerne som gjør at folk legger merke til sitt eget speilbilde..) kjøpes det også inn. Har en del produkt fra Meg, men trenger noe som passer sammen.

Blir bare egen bil, liker å holde denne blank og fin. Har til nå vært redd for å bruke særlig med slipemiddelprodukt men ser det finnes gode guider samt at DA maskiner både er blitt nokså effektive på moderate defekter og trygge å bruke.

Nb. Kluter har jeg ganske mye av. Maskin, pads og polish som passer sammen er det jeg primært trenger

Endret av Conkey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gå for S8 pakken med Scholl Concepts, men bytt ut poleringsmiddelet S17 med S3 og S40 med S30. Padsene jeg liker best er Scholl Concepts rubbingpute gul og Scholl Concepts poleringspute orange.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme jeg blir litt "redd" når jeg på s3 leser at den kutter litt dypere. Men det skal fremdeles mye til for å ødelegge lakk med denne på DA maskin?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Denne http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=529

Som nevnt over her så bytter du ut

S17 med S3

S40 med S30

Den tar litt ekstra iforhold til S17 med er ikke noe å være redd for.

Evt denne som er til en veldig god pris nå

http://scandicshine.no/index.php?route=product/product&path=103&product_id=728

Endret av johnsen90
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanon! Takk begge to

Til slutt - noe tips om produkt for å sine kromlister rundt vinduer? Ser ut som oksidering, små matte flekker på listen. Ser på din arbeidslag Johnsen90 at du shinet en Mondeo 2013 Panther black hvor listene så tilsvarende ut. Jeg finner ikke CG metal shine som skriver du brukte.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er en 2010 og 2012 ja :)

Er denne men tror det er et "utgående" produkt Metal shine

SS har denne som du kan bruke Heavy metal shine

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må innrømme jeg blir litt "redd" når jeg på s3 leser at den kutter litt dypere. Men det skal fremdeles mye til for å ødelegge lakk med denne på DA maskin?

Ta en titt her. :)

S3G på gul pute kjørt med roterende på hard lakk tar ca. 1 um som da er 1/1000 mm. Med DA maskin har du i teorien enda mindre cut pga. efektivitet på varmeutvikling. På en mykere lakk vil du nok ta mer, men ikke så mye at dette er noe å være redd for.

Kanter, ender og knekker kan man være uheldig på, men med DA maskin skal det mye til.

Så til det tråden handler om. Mitt forslag til DA pakkke som gir mye for pengene er DAS6 p med Rupes puter og produkter. Her kan du se en liten test som viser hvordan DAS6 p med blå/blå rupes fungerer på hard lakk.

Kjøper du DAS6 p, gul + blå pute og gul + blå produkt så kommer det på ca 2000 kr. Hvis du har myk lakk bør du kanskje bytte ut blå med grønn (dette kommer også ann på tilstanden på lakken din) eller eventuelt ta med grønn (ca 220 kr).

DAS6Rupes_979x1280.jpg

Hvit som er enda finere enn gul har jeg ikke testet, men utifra det jeg har opplevd med gul så vil jeg tro at denne fungerer utmerket også på mykere lakk og at behovet for hvit ikke er der.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg så uerfaren at jeg ikke kan si om lakken er myk eller hard på min Ford Panther black, men den ser faktisk ikke så aller verst ut. Bang for buck ser jeg jo at man får "mer" polish i pakken fra SS men det er jo ikke nødvendigvis det viktigste. Om maskinen du nevner Øyvind er bedre enn Krauss er det det viktigste, polish og puter kan byttes.

Rupes vs scholl vs chemical guys? Hva gjør at scholl anbefales (i diverse poster) fremfor f.eks CG? Og Hvordan vil ropes være å jobbe med

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville rasket med med menzerna sf4000 og blå+sorte uber. Rupes kommer til kort litt for mange ganger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er jeg så uerfaren at jeg ikke kan si om lakken er myk eller hard på min Ford Panther black, men den ser faktisk ikke så aller verst ut. Bang for buck ser jeg jo at man får "mer" polish i pakken fra SS men det er jo ikke nødvendigvis det viktigste. Om maskinen du nevner Øyvind er bedre enn Krauss er det det viktigste, polish og puter kan byttes.

Rupes vs scholl vs chemical guys? Hva gjør at scholl anbefales (i diverse poster) fremfor f.eks CG? Og Hvordan vil ropes være å jobbe med

Det er mer i flaskene til f.eks Scholl ja, men dette er litt av poenget. Så lange man tar slike jobber en gang i blandt så er det bedre med 250ml flasker enn å ha 1 kg flakser stående på hyllen som man "aldri får brukt opp". Du kan også kjøpe større flasker med Rupes hvis det er ønskelig, men jeg mener at 250 holder i første omgang så kan man kjøpe mer ved behov.

Om man bruker Scholl, 3M, Menzerna, Rupes... mm har mye med smak og behag å gjøre og også hva den nettbutikken man handler i har tilgjengelig. Noen ganger er det lurt å ha litt av hvert da de forskjellige lakktypene reagerer forskjellig med de forskjellige produktene, men stort sett finner man en løsning med det man har tilgjengelig.

Krauss 900w er nesten lik som den jeg linker til.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

post-9262-0-40939700-1416673617_thumb.jp

Prismessig kommer jeg med dette ut omtrent som med pakke fra SS, men med langt flere produkt. Har da både ropes og menzerna. Er jeg lur om jeg går for dette eller dum som velger vekk Scholl? Dette med varighet er noe jeg prioriterer, som småbarnsfar er det noe begrenset hvor mye jeg får holdt på.

Tenker også å kjøpe meg. #16 paste wax til avslutning.

Veldig takknemlig for respons

Endret av Conkey
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke fått testet det enda men dette ser da ut til å vere noe jeg hadde tatt med meg.

Hadde ikke byttet ut menzerna men hadde vurdert dette

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor 74mm bakplate?

Nå vet jeg lite om #16 men du kan ta en 476, nattys blå o.l fra bilnerden som er utrolig bra vokser (ref forumet)

Endret av polishduden
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor 74mm bakplate?

Tenkte det ikke var dumt å ha en mindre bakplate og mindre pute for å komme til alle kriker og kroker. Dagens bil er en smax med titanium s styling har mange vinkler og drit.

#16 har jeg forstått er en glemt voks her til lands som mange skryter av ift varighet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg så ikke puter i bestillingen din :) jeg startet selv med en das 6 pro og menzerna pakke. Meget god nybegynner maskin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, jeg så ikke puter i bestillingen din :) jeg startet selv med en das 6 pro og menzerna pakke. Meget god nybegynner maskin

Blei den i det hele tatt brukt før du kjøpte Rupes? :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive