_Makki_

Flere med Altiboks og Zyxel hjemmesentral?

22 innlegg i emnet

Nå er jeg lei altså! :angry:

Flere som har problemer med denne kule hvite boksen?

altiboks.jpg

I løpet av 1år har 3 stk blitt ødelagt av ja, ingenting. Så er det av og på med den denne shitboksen minst 1 gang i døgnet. Klart da når jeg trenger kapasitet. Denne er like stabil som gammel Windows ME... Nå har jeg testet litt med 4 ulike OS på PC og 4 mobiltelefoner med ulike OS. Det må være noe feil med boksen eller setup. Og setup er default!

I huset nr 2 jeg har står det en god gammel fibersentral med TPLink router satt opp av meg for vel 4år siden. Det mangler nett der kun når strømen er nede.

Kundeservicefolka er jo kjempehyggelige folk og sender eller utleverer ny boks hver gang men det finnes jo grenser. I tillegg betaler jeg for 75Mbps, opplevd aldri.

Tips? :)

Endret av _Makki_
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Samme problem her. Zyxel. Går snart på veggen her. Har dessverre ingen tips:/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://freak.no/forum/showthread.php?t=219922

Leser du litt i denne tråden ser du at du kan bytte ut zyxel sentralen med f.eks. en ASUS RT-AC68U: https://www.komplett.no/asus-altibox-tilbud-nr1/803741?cks=ASS&assoc=F1C66B17-4BB7-43B1-BD6C-52358401D2ED&gclid=CjwKEAiA4rujBRDD7IG_wOPytXkSJACTMkgarjRz9HGE2rXuhIy0KH3ymcrTMPT5nw3P5UHBMhzqRhoC9mbw_wcB Dette er riktig nok rt-ac66u.

Endret av Vegard S.
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen erfaring med den Zyxel-saken, men vurderer selv Asus sin. Har hørte veldig gode ting fra kompiser som

har investert i en.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hatt en slik på fiber i 2år. Elendig router, ok modem er min erfaring. Står hos meg kun som modem nå, bruker Apple airport som router.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har den typen som di leverte før den saken dær, heldigvis! Kjenner flere som er plaget med den boksen. En har byttet 2 ganger, en har trådløs dekning maks 2 meter unna sentralen.

Jeg var i utgangspunktet skeptisk til å få gammeltypen sentral montert, men montøren sa jeg skulle være glad for at di var fri for nytypen. Sannelig hadde han rett. Rart ikke altiboks har kommet med en bedre løsning..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

har det oppsettet men det største problemet mitt er at den har helt elendig rekkevidde. har to rutere i en leilighet på 72 kvadrat......... og det som er enda værre er at man ikke får velge hvilken kanal det trådløse skal gå på.

blir en sånn her snart: https://www.komplett.no/asus-rt-ac68u-11ac-ac1900-router/822431

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Zyxel er bare en stor haug med møkk!

Kjøp deg en billig trådløs ruter på Elkjøp også konfigurerer du zyxel'n sånn her:

Skru av trådløst

Skru av DHCP

Gi den en eller annen adresse som du synes passer, f.eks 192.168.0.1

Så gir du den nye ruterne din adresse 192.168.0.2 og bruker denne til å dele ut både trådløst og DHCP.

Sånn løste jeg det, og det blei en helt annen hverdag.

Vanskelig er det heller ikke :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Flott folkens, takk for tips! d

Da er ikke jeg alene :) Gad ikke å google ;)

Men denne ASUS RT-AC68U routeren og Komplett "salget" for Altiboks kunder... Steike for noe tull. En får jo kjøpt denne andre plasser enda billigere uten noe liksom rabatt ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du p2812 med eller uten AC? Altiboks skal bytte ut alle sine hjemmesentraler til p2812ac iløpet av kort tid. Men uansett bedre og sette den i bridge og bruke en asus til og håndtere trafikk. Sånn som ruzlebiff foreslår så har han kun en annen enhet til og dele ut wifi, mens zyxel fortsatt håndterer alt av trafikk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asus saken er bestilt :) Nu får vi se :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har rt 66u dark knight eller hva den heter. Helt rå router!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Asus saken er bestilt :) Nu får vi se :P

hvilken asus kjøpte du da?

Eg har hatt egen ruter fra asus RT N16 i maaangen år uten noe problem, men nå er det på tide med ny, men venter forsatt på at dei skal bli ferdig med fiber oppkoblengen så er spent på dette her men nesten sikker på eg kommer til å kjøpe

ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 den har en del nye ting + bra tråløs løsning, no er eg ingen ekspert men satser på det blir bra til slutt hehe

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvilken asus kjøpte du da?

Eg har hatt egen ruter fra asus RT N16 i maaangen år uten noe problem, men nå er det på tide med ny, men venter forsatt på at dei skal bli ferdig med fiber oppkoblengen så er spent på dette her men nesten sikker på eg kommer til å kjøpe

ASUS RT-AC87U 11AC AC2400 den har en del nye ting + bra tråløs løsning, no er eg ingen ekspert men satser på det blir bra til slutt hehe

Prøver med denne Asus RT-AC66U 11AC AC 1750.

Man trenger genereltsett ikke noe dyrt for å fordele nett hjemme. Jeg er ikke så krevende her. Det skal fungere, være stabilt og jeg skal ha det jeg betaler for.

Tp Link saken jeg har på Stord er elllllgammel og fungerer uten problemer hver dag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

stabilt er det viktigste hater når ting henger å man må resette!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Henger meg på denne. Jeg har en annen eldre sort boks med 2 antenner fra altibox. Har hatt det i mange år nå. Fra dag 1 så sto hoved boxen i bridge mode og gikk over til en gammel Jensen pga bedre wlan signal. Slik var det i flere år før dwt ble brå stopp. Jeg tok for gitt defekt router og kjøpte asus rt66 som jeg også syns var en kanon sak. Rå rekkevidde og hastighet. Den virket i en måned før dwt låste seg. Det rare er at det er ingen kryssende frekvenser. Jeg har forsøkt å restarte og laste inn på nytt. Endret kanaler etc men ingenting virker. Setter jeg kabel direkte fra altibox til pc er alt ok. Så nå har jeg dårlig wlan i hele huset. En strøken rt66 som ligger ubrukt på loftet

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Min mor hadde tilsvarende boks; den gikk opp og ned som en jojo på speed. Etter tre mislykkede reparasjonsforsøk ble den byttet ut med en ny type, som da besto av to små bokser. Siden da har det vært dønn stabilt. Eneste er at ingen av routerne de har klarer levere mer enn 25Mbps over wifi, da må man sette opp en egen wifirouter og evt bridge altiboxen til wifirouteren.

Kjeft, klag, syt, og true dem med alt du kan komme på for å få dem til å komme og bytte hjemmesentralen din. Merk deg dog at du ikke får mer enn 25Mbps med den nye todelte løsningen heller, men det funker i det minste.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Men denne ASUS RT-AC68U routeren og Komplett "salget" for Altiboks kunder... Steike for noe tull. En får jo kjøpt denne andre plasser enda billigere uten noe liksom rabatt ;)

Hvor? :o

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive