Bernhard

Lakksprøyte.

Er det noen her som har en fornuftig anbefaling på en lakksprøyte?

Jeg skal bruke den når jeg lakker opp skinn, så det råeste av det råeste er det ikke behov for :-)

På forhånd takk for hjelp..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og busjettet er?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har2sprøyter fra devilbiss og er veldig fornøyd :) tror det ligger noen på finn.no av samme type er sett med 2sprøyter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

SATA MniJet må være godt egnet til formålet tror jeg. Den er liten, lett, smidig og enkel å kontrollere når man har små flater å jobbe med. Har et snillt luft og materialforbruk også. Vil tro den koster rundt 2500-3000kr.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjekk ut Gasolin! Var innom og så de hadde noen alrighte der.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trenger ikke SATA hvis ikke du skal farge skinn hver dag og flere sett om dagen.. Her snakker vi vel om utstyr som skal "tjenes" inn etterhvert..

Klart du kan gå for en "Ferrari" hvis du har penger men en "Fiat" gjør jobben like greit. Det er teknikken som er viktig her, utstyret er vel 20% av jobben ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har lakkert både med en dyr devilbiss en gang, og er selv eier av en budsjett sprøyte (overliggende kopp HVLP) til rundt 600,- kroner, med flere forskjellige dyser riktignok.

Med mitt kunnskaps nivå får ikke jeg det noe penere med en dyr sprøyte ihvertfall. Resultatene har vært tilnærmet like og jeg tror _Makki_ er inne på noe med teknikken eller fraværet av sådan.

Ellers ville jeg vel som andre har vært inne på her vurdert en sprøyte i "airbrush" kategorien. Veldig kjekt på små flater og snillere mot omgivelsene, tenker da på forstøvning f.eks.

Biltema selger disse, og til den prisen er det nesten verdt å gi dem et forsøk.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en Devilbiss GTI Pro Lite, og den var billigere enn en Biltema-sprøyte også :-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en Devilbiss GTI Pro Lite, og den var billigere enn en Biltema-sprøyte også :-)

Du blir sikkert fornøyd. Riktig vedlikehold så overlever den deg, kanskje ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall, da er det bare å sprøyte ivei!! :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

En rimelg sprøyte gjør jobben godt nok på litt skinnarb. På legging av klarlakk merkes forskjellen på kvalitet

godt. Bruker selv en Devilbiss gti pro lite selv og den er fin ånsprøyte med.

En rimelg sprøyte gjør jobben godt nok på litt skinnarb. På legging av klarlakk merkes forskjellen på kvalitet

godt. Bruker selv en Devilbiss gti pro lite selv og den legger lakken mye bedre enn ei billigsprøyte.

Endret av Arnemondial
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ambefaler deg å ta en till på www.jltrading.no !

De har sprøyter i alle prisklasser, og ikke minst kunnskap, ta en telefon til de for å få gode ambefalinger og tips til sprøyte :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive