Jump to content
Sign in to follow this  
Bjerknez

Bjerknez' sin Triumph Street Triple R

Recommended Posts

Bjerknez

Den er allerede noe modifisert med Arrow effektpotte, bellypan, justerbare hendler, varmeholker etc. Men planen er å flytte opp skiltet bak, legge opp 12V til styret samt få tak i en baggasjeløsning :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Skydancer

Den er allerede noe modifisert med Arrow effektpotte, bellypan, justerbare hendler, varmeholker etc. Men planen er å flytte opp skiltet bak, legge opp 12V til styret samt få tak i en baggasjeløsning :)

Tøff er den hvertfall! Gir du oss oppdateringer fremover?

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Jada, skal prøve å huske på det, men det blir nok et vinterprosjekt dette, så tar nok litt tid :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Hehe, ja jeg synes den skiller seg litt ut i forhold til andre sykler :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Joda, tøff den. Synes jeg vertfall :)

Jeg er en ganske fersk motorsyklist, men fy faen å det går! Var en unggutt i splitter ny Golf GTI som prøvde seg på E6 for moen uker siden. Kjørte rundt han to ganger før han ga seg. Uhyre morsomt! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
FiveInline

Gratulerer med flott sykkel!
Deilig fargekombinasjon :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Ja, den ble brått kjedelig å kjøre etter at jeg fikk sykkel, så bilinteressen er på et absolutt bunn nivå blitt.

Kjøpte oss heller en konebil. Nærmere sagt en UP! :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
freakshow87

Åh, den var rå gitt. Flott fargekombo, som nevnt over.

Grattis :D

Share this post


Link to post
Share on other sites
truhaa

Flere som fort ser en UP, når en har kjøpt sykkel ;)

Så grom ut denne her, likte godt farge komboen :)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Hehe, ja. Stort sett alt av gateproduserte biler blir jo parkert når man har sykkel og følelsen av å ha slike krefter er bare enorm :)

Joda, det finnes sykler med mer krefter enn min også, men det er en begrensning på hvor fort man klarer og komme fra 0-100 på to hjul så akkurat denne øvelsen er det ikke stor forskjell på nesten uansett sykkel. Forskjellen ligger i hvor fort man kommer fra 150km/t til 300km/t. Det er her man kjenner forskjellen hvis man kjøper litt mer kubikk.

Dessuten så betyr ofte mer kubikk større og tyngre sykkel også.

Uansett... utrolig artig :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites
johime(joakim)

For en rå sykkel, Triumph sykkler har til nå vært gamle cruise sykkler. Men denne falt virkelig i smak :D

Sikkert heftigere sykkler ute å går men strengt tatt. Hvor ofte akselererer man fra 150 til 300 i den "normale" bruken ? ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Bjerknez

Sykkelen min har vel en toppfart på rundt 240km/t tenker jeg (noe som for all del er mer enn fort nok på en motorsykkel) men den tar igjen på bunndrag og aksellerasjon. Den er som sagt like rask fra 0-100 som alle andre sykler (R- eller ikke).

Triumph Street Triple R har også vunnet ALLE tester jeg har sett. Street Triple virker også påkostet og gjennomført i forhold til andre sykler i samme segment med smarte og påkostede lønsinger. I mine øyne mc verdens svar på BMW.

De fleste som ikke har noe kjennskap til motorsykler har jo stort sett hørt om Yamaha/Suzuki/Honda/Harley og stort sett er det de tre førstnevnte, gjerne i R-utgave som er mest aktuell for førstegangskjøpere. Derfor er det ikke overraskende at det ofte er slike sykler som står høyt i kurs blandt ungdom og fartsglade. Ekstra morsomt er det derfor hvis jeg får noen lyskryssdueller med slike sykler, for med mitt høye moment på lave turtall vil jeg vinne stort sett hver gang, sett at sjaførene har de samme egenskapene så klart.

Lyden i sykkelen er også helt formidabel (selv orginalt). En stock R-sykkel høres kjedelig ut i forhold. Vertfall i mine øyne/ører.

Den lave vekten på 183kg. tillsier også at dem faktisk har brukt litt penger på dette. En vanlig Suzuki GSX650F til 120.000,- (ny) veier hele 70kg. mer enn Street Tripelen. Det blir nesten som å kjøre men en ekstra person på sykkelen. GSX650F mangler også bunndrag under 6.000rpm. Street Triplen drar javnt fra 2-3.000 og opp til 13.000rpm (mer eller mindre)

Så i bunn og grunn en sykkel som har stort sett alt. Yamaha MT09 er vel kanskje den argeste konkurrenten, men den fremstår i mine øyne som "billig" i forhold. Middelmådige dempere etc.

Jaja, nok skryt fra min side... jeg følte bare at jeg måtte trå til litt :lol:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

Sign in to follow this  

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig

×
×
  • Create New...