Audi S8

S&S Audi Q3 2014 Brilliant Sort Max Protect

51 innlegg i emnet

DSC_0330_1200x800.jpg

Dette er en audi Q3 2014 10000km Brilliant Sort (LY9B) som eier har vert uheldig når den vart parkert ved et skipsverft og fikk da dekket hele bilen med hvite malings flekker L så vart avtalt at eg skulle gjøre et forsøk denne fri turen her, noe som fikk vise seg at det ikke skulle bli en enkel oppgave!

slik så den ut ved ankomst.

DSC_0001_1200x800.jpg

DSC_0002_1200x800.jpg

DSC_0003_1200x800.jpg

DSC_0004_1200x800.jpg

Her kan man godt se malings flekker.

DSC_0005_1200x800.jpg

Der var en trasig steinsprang skad også, forstår ikke hvorfor det skal være hvit grunning det viser jo så sabla godt hehe

DSC_0006_1200x800.jpg

Vasken denne gangen tok eg litt lengre virke tid med hvert produkt i håp om at det kunne være med på å løsna flekkene lettere, starta med Prickbort som fik virke i ca 15 min

DSC_0007_1200x800.jpg

Hadde på felg rens i samme slengen som da vart Nanolex sin

DSC_0008_1200x800.jpg

Her står den og jobber godt

DSC_0008_1200x800.jpg

Blandet så skumkanonen med ren autofoam og justerte blandeskruen til ønsket skum.

DSC_0010_1200x800.jpg

Måtte jo få testa ny høytrykk spyleren også funket meget godt :)

DSC_0011_1200x800.jpg

DSC_0012_1200x800.jpg

DSC_0013_1200x800.jpg

Så vart surfex sprayet på 1:5 denne fikk stå i 15 min ca

DSC_0015_1200x800.jpg

DSC_0016_1200x800.jpg

Da starta eg med å skrubbe litt dekk sidene

DSC_0017_1200x800.jpg

DSC_0018_1200x800.jpg

Etter dei vart vaska så vart det en ny runde med skum før eg gikk over med kost rundt pakninger og andre trange plasser

DSC_0019_1200x800.jpg

DSC_0020_1200x800.jpg

Bruker ikke heilt denne rekke følgen til vanlig men ville prøve å ha bilen våt og mye kjemikalier på under en lengre periode for malingsflekkene sin del, sprayet på corrosol men den fant svært lite

DSC_0022_1200x800.jpg

Her vart bøttene blandet ene for berørings vask, den andre for felgene

DSC_0023_1200x800.jpg

Felgene vart vasket så godt det var mulig på innsiden også, med tanke på coating senere.

DSC_0024_1200x800.jpg

Berørings vask startet oven fra og ned

DSC_0026_1200x800.jpg

Jo da måtte frem med trappen denne gangen også så man kommer til lettere.

DSC_0027_1200x800.jpg

Kjørte bilen rett inn i garasjen for så å starte clayingen inne med godt lys, har en anelse at dette vil ta litt tid

DSC_0028_1200x800.jpg

Joda dei kommer godt frem over alt på bilen sidene,vindu tak støtfangere etc

DSC_0029_1200x800.jpg

Blandet så opp en bøtte med ONR for lube, planen var en halv bøtte men så var det blandings forholdet som totalt sviktet hehe, tok dobbelt så mye såpe en det eg skulle ha så da måtte eg bare fylle etter med vatn.

DSC_0030_1200x800.jpg

Her er da verktøyet for å ta knekken på lakk flekkene, hadde både i medium og fine grade, startet med den blå hansken som er medium

DSC_0031_1200x800.jpg

Bare å dyppe hansken i bøtta snu handflaten spre lube utover før du starter å claye banelene.

DSC_0033_1200x800.jpg

DSC_0032_1200x800.jpg

Det blir bedre, det var som å holde på med sandpapir, måtte jobbe lenge for å fjerne med medium hansken, det satt meget godt fast.

Jobbet systematisk, tørket for å se om eg fikk fjernet men lakken sugde til seg støv så var ikke en lett jobb å følge med om du fikk fjernet alt.

DSC_0036_1200x800.jpg

Halve panser ferdig

DSC_0037_1200x800.jpg

DSC_0038_1200x800.jpg

Dette tok for lang tid, frem med Medium hansken som da er gul

DSC_0039_1200x800.jpg

Her blir det mye marring, som også kommer av at lakken hadde mye appelsin struktur i lakken.

DSC_0041_1200x800.jpg

Ikke alle panelene som var like enkel å jobbe på, her brukte eg den blå.

DSC_0042_1200x800.jpg

Alle vindu hadde mye lakk på seg også.

DSC_0044_1200x800.jpg

Så vart det taket til slutt

DSC_0045_1200x800.jpg

Denne vart akkurat kjøpt inn fra Concours, meget god lakkdybdemåler dette J calibrering før den vart tatt i bruk.

DSC_0046_1200x800.jpg

Fine ferdier så klart på dei fleste panelene

DSC_0050_1200x800.jpg

Litt mindre på noen plasser på panelene på sidene

DSC_0053_1200x800.jpg

DSC_0052_1200x800.jpg

DSC_0056_1200x800.jpg

DSC_0057_1200x800.jpg

DSC_0058_1200x800.jpg

Tok noen bilder av tilstand uten tanke på all marringen da hehe

DSC_0064_1200x800.jpg

Her var det en del dype riper.

DSC_0066_1200x800.jpg

DSC_0067_1200x800.jpg

Det har nå vert kjørt maskin før her ser eg, men virket som det var bare et par plasser slik som dette

DSC_0068_1200x800.jpg

DSC_0069_1200x800.jpg

DSC_0071_1200x800.jpg

DSC_0072_1200x800.jpg

DSC_0073_1200x800.jpg

DSC_0076_1200x800.jpg

Så var det tid for litt kombo testing, denne lakken her er meget spesiell å jobbe med, når man setter led lykta på den så er det som du lyser rett gjennom lakken og den minste ting blir visende i lakken.

Starta med Meguiars MF pads og gul rupes

DSC_0059_1200x800.jpg

Test område

DSC_0060_1200x800.jpg

Så wipe down

DSC_0061_1200x800.jpg

Ja såg faktisk ut som det funket ok dette, litt små riper igjen virket det som.

DSC_0062_1200x800.jpg

Men litt mer bruk med led lykta oppdaget eg mikroriper!

DSC_0063_1200x800.jpg

Så prøvde med blå uber og SF 4000

DSC_0077_1200x800.jpg

Ja bra resultat ser det ut som :)

DSC_0078_1200x800.jpg

Blir bra dette

DSC_0079_1200x800.jpg

Mye kurver og skarpe knekker på panelene, ikke like lett å få putene til å ta godt nokk så man fikk fjernet all marringen, så rupes mini vart ofte brukt.

DSC_0082_1200x800.jpg

Var faktisk meget har lakk og i tillegg sykt følsom for mikroriper, så måtte leite frem nye MF kluter.

DSC_0083_1200x800.jpg

Eg grov polerte hele panseret først delte det opp og polerte meg videre til hele panseret var ferdig, ventet så til det var heilt nedkjølt før eg startet og buffe for å se om det hjelper mot mikroriper.

DSC_0084_1200x800.jpg

DSC_0085_1200x800.jpg

Men denne lakken oppfører seg litt rar når det gjelder fjerning av polish samme hvor mye man buffet så vart det som et slør over lakken som ikke ville forsvinne, når man såg på lakken uten led såg det supert bra ut, med en gang led lykta kom frem kunne man lett se et slør av en tynn film som man ikke hadde fått fjernet, det måtte flere ganger med wipe down for at det skulle bli bra, og jo da da dukket det også opp mer mikroriper phuu

Såg bra ut ved første sjekk men tok man da led lyset og vandret litt kunne man lett se mikroripene L fikk ikke det frem på bilda ser eg dessverre.

DSC_0087_1200x800.jpg

Så her må man teste mer, laget meg et nytt test om råde

Oppe til venstre vart det testet med blå uber, høgre side vart det S30+ og oransje.

Nede til venstre, hvit rupes og hvit pute, høgre side blå 3M og blå 3M polish

Maskinen eg brukte nå var Rupes duettoen

DSC_0088_1200x800.jpg

DSC_0089_1200x800.jpg

Slik som eg vurderte det nå så var der hvit rupes som ga det beste resultatet her.

DSC_0092_1200x800.jpg

Og S30 var den som laget mest mikroriper, ser at bilda ikke vart så bra for å få frem dette dessverre.

DSC_0094_1200x800.jpg

Så da kjørte eg over hele panseret enda en gang med hvit rupes, fant ut at max fart ca 5 pass så rett av ga det beste resultatet.

DSC_0097_1200x800.jpg

Så frem med denne for å sjekke at tempen var helt nede før eg startet å buffe.

DSC_0100_1200x800.jpg

DSC_0099_1200x800.jpg

Tok en test med å ikke vente til tempen var nede, det laget mye mikroriper det hehe.

Men ikke rupes hvit heller klarte å få bukt med mikro ripene, frustrasjonen vart bare verre og lite bilder er nå tatt , men prøvde mye rart av komboer og maskiner, testet både kestrel maskin og to hodet maskin og mangen forskjellige puter eg hadde liggendes

DSC_0102_1200x800.jpg

Fikk mangen gode tips som vart testet, men fikk rett og slett ikke mikroripene bort.

Hele 12 timer med testing denne dagen holdt eg på før eg bare ga opp og tok kveld!

Neste dag droppa ej panser og startet heller på ei dør hehe

DSC_0103_1200x800.jpg

Her var det eg testa denne gangen.

DSC_0111_1200x800.jpg

Kjørte først med blå mf pute og gul rupes, etter det en runde med gul rupes og gul MF pads

Avsluttet så med blå uber og SF4000.

Men for å se om eg klarte å komme meg unna mikroripene så blandet eg en bøtte med surfex og en med rent vann.

DSC_0110_1200x800.jpg

Vasket så over med surfex etter fulgt med rent vann

DSC_0112_1200x800.jpg

Så tørket forsiktig over

DSC_0113_1200x800.jpg

Dette ser faktisk meget bra ut

DSC_0108_1200x800.jpg

DSC_0109_1200x800.jpg

Så tok hele døren slik med denne fremgangs måten, men dette tar tid!

DSC_0116_1200x800.jpg

DSC_0117_1200x800.jpg

Så ut i sola, prøvde å ta bilde av mikroripene men viser ikke noe på bildet ser eg men der var en del L

DSC_0118_1200x800.jpg

På dette tidspunktet så ringte eg til eier og fortalte om problemene eg hadde og levering på fredag ville bli umulig å få til, sa også at han hadde en steinsprut på venstre fremskjerm, han ville legge i lakk så han fikk lakk koden og så skulle han ordne lakk å ta seg en tur, planen var å legge coating på denne bilen men eg vart rett å slett usikker om det var noe lurt siden eg hadde så mye problemer, men eier sa han ville helst ha coating, så eg sa eg skal vurdere det igjen senere i prosessen. Eier sa at det ikke var noen problem at eg kunne ha den til søndag :)

Men så fikk eg et nytt tips om å teste gul rupes og Swissvax CFP denne hadde eg ikke testet fordi den sto i ei anna hylle en resten av polerings midlene, dette vart testet men ga litt mikroriper men ikke så mye som før, så da testa eg med denne som da ga desidert beste resultatet til nå :)

DSC_0120_1200x800.jpg

Endelig løsnet det etter 18 timer med testing!

Ny test på panser J denne var mye lettere å buffe, la ikke en hinn/slør igjen som alle dei andre produktene eg hadde prøvd, å det var ikke få hehe

DSC_0121_1200x800.jpg

Noe måtte gjøres for hand også

DSC_0123_1200x800.jpg

DSC_0172_1200x800.jpg

Men måtte jobbe pnel for panel grov korrigering, så siste steg for så å se om det vart bra nok, måtte ofte kjøre grov steget flere ganger før eg fikk ønsket resultat, det vart kjørt med rupes 15 og lilla pad og Fg400

DSC_0158_1200x800.jpg

Byttet ofte pads og rengjorde for hver runde

DSC_0158_1200x800.jpg

Blåste rent for hver runde for å fjerne grov støv før fin polering, dette er ikke den fremgangs måten eg bruker til vanlig, men hadde ikke noe valg for å få det resultatet eg ønsket. Dette tar mye tid

DSC_0161_1200x800.jpg

DSC_0124_1200x800.jpg

Det kommer seg, vart ikke 100% men klarte rett å slett ikke å få det bedre til, å det irriterte meg!

DSC_0128_1200x800.jpg

Enda en runde med hvit og SV CFP

DSC_0131_1200x800.jpg

Ser litt lyser på livet da der ser eg hehe

DSC_0133_1200x800.jpg

50/50 speil

DSC_0134_1200x800.jpg

DSC_0136_1200x800.jpg

50/50 skjerm

DSC_0168_1200x800.jpg

DSC_0169_1200x800.jpg

Måtte hele tiden passe på varmen før buffing

DSC_0138_1200x800.jpg

50/50 dør

DSC_0140_1200x800.jpg

DSC_0141_1200x800.jpg

Denne lakken sugde til seg støv hele tiden, verste eg har opplevd.

DSC_0143_1200x800.jpg

DSC_0148_1200x800.jpg

Så en runde på taket også, tok hele så ventet til det var ned kjølt

DSC_0160_1200x800.jpg

Rupes duetto er en god maskin, den vart brukt til siste steget :)

DSC_0162_1200x800.jpg

Men slet med kurvene på dørene og ikke minst hjulbuene mye vinkler ikke lilla puten klarte å ta så eg bytta over til gul Uber og FG400 den var mye mer behaglig og bruke på denne bilen.

DSC_0173_1200x800.jpg

DSC_0174_1200x800.jpg

Fjerning av støv fra poleringen vart gjort på hver runde. Støvet en del på fin steget også

DSC_0175_1200x800.jpg

Rupes mini på trangere plasser som her, maskerer godt opp så man slipper å være super nervøs for å komme borti lister etc

DSC_0176_1200x800.jpg

DSC_0235_1200x800.jpg

DSC_0177_1200x800.jpg

50/50 B stolper

DSC_0178_1200x800.jpg

DSC_0181_1200x800.jpg

DSC_0183_1200x800.jpg

Bak luke og støtfanger tar alltid lengre tid en eg trur hehe

DSC_0190_1200x800.jpg

DSC_0196_1200x800.jpg

Baklykter fikk seg en runde også samme kompo som fin steget

DSC_0200_1200x800.jpg

Jobber meg rundt, blankt blir no det

DSC_0204_1200x800.jpg

På med staget så det blir enklere å jobbe :)

DSC_0205_1200x800.jpg

DSC_0207_1200x800.jpg

Så var eier innom med lakk, eg viste han litt hva som var problemet og vi diskuterte dette med å kanskje legge voks siden eg følte eg ikke hadde heilt kontroll på denne lakken, men vi vart enige om å prøve å gå for coating, så da vart det bestemt.

Prøve å fylle i lakk på denne da

DSC_0208_1200x800.jpg

Renset da med denne først

DSC_0209_1200x800.jpg

Tok og blandet en liten dråpe med klarlakk også.

DSC_0210_1200x800.jpg

Litt trasig plass akkurat på toppen av knekken

DSC_0211_1200x800.jpg

Etter ca 1 døgn så var den krympet litt under så det beste hadde vert å tatt en runde til med lakk men rakk ikke det dessverre.

Høvla lett over med denne for å få den plan på nedsiden der den hadde seget litt.

DSC_0245_1200x800.jpg

Så vart det en runde med polering.

DSC_0246_1200x800.jpg

Vart mye bedre dette

DSC_0248_1200x800.jpg

Så var det bare å polere videre

DSC_0212_1200x800.jpg

2-3 ganger eg fikk disse merka her, virket som det var fra grov poleringen, så måtte gå en ekstra runde før fin polering

DSC_0213_1200x800.jpg

Det blir jo litt bedre da

DSC_0216_1200x800.jpg

50/50 bak fanger

DSC_0223_1200x800.jpg

DSC_0224_1200x800.jpg

50/50

DSC_0227_1200x800.jpg

DSC_0228_1200x800.jpg

DSC_0229_1200x800.jpg

Der var en del dype RDS som eg måtte jobbe ekstra med på flere av panelene

DSC_0231_1200x800.jpg

50/50 dør

DSC_0232_1200x800.jpg

DSC_0234_1200x800.jpg

Holdt nesten på å glemme disse her også

DSC_0237_1200x800.jpg

DSC_0240_1200x800.jpg

DSC_0242_1200x800.jpg

DSC_0243_1200x800.jpg

Ja tok tid å polere her også, mye vinkler som ikke var like lett å få bra

DSC_0249_1200x800.jpg

Der var fortsatt noe RDS på panser spesielt i kurvene opp mot knekken, så måtte til med 2 straffe runder her også.

DSC_0250_1200x800.jpg

DSC_0251_1200x800.jpg

Sa meg fornøgd med dette.

DSC_0252_1200x800.jpg

Vart en del små puss på disse også

DSC_0260_1200x800.jpg

DSC_0262_1200x800.jpg

DSC_0263_1200x800.jpg

Så var det tid for LSP som da vart Max Protect som eg har kjøpt fra Autoglaze.no :thumbup:

Men først 3 runder med Monopol silikonfjerner for å være sikker på å få bort all oljen etter poleringen.

DSC_0269_1200x800.jpg

Så var det Max Protect v1 denne på førte eg et helt panel i slengen, plaserer bare svampen over flasken og rister en gang opp flyt svampen lit til sides riste en gang, dette gjør du ca 3-4 ganger, ved påføring skal det ikke gjøres i sirkel men i korte raske bevegelser til du har dekket panelet.

DSC_0271_1200x800.jpg

DSC_0273_1200x800.jpg

Så får den haze i ca 7-10 min i rom temp på 18 grader

DSC_0272_1200x800.jpg

Så buffer eg av, snu ofte mf kluten og skift ofte, bruker alltid å gå over med en ny mf klut etter man er ferdig å buffe, vær nøyen med å fjerne, det er meget fort gjort at man drar med seg over på det andre panelet og det kan vises godt og ikke rå å fjerne seinere. Når eg påfører dette og buffer så liker eg å ha vanlig lys men man må gå over med led lampe ved buffing, såg at eg fikk også problemer med coatingen, at det vart som en hinne som måtte buffes ekstra godt for å fjerne, det hadde eg ikke problem med sist gang eg la denne så denne lakken her er bare ikke min venn. Dette tok enda mer tid, så enda en gang måtte eg ringe eier å høre om det var greit at den fikk stå til mandag måtte ha mer tid på meg…..

DSC_0274_1200x800.jpg

DSC_0277_1200x800.jpg

Her kan dere se hva som kan skje om du glemmer og buffe bort det som kan komme over på det panelet som du er allerede ferdig med, denne kan du ikke se uten du bruker ledd lykten.

Så lurer på om eg skal kjøpe meg en hode lykt til akkurat denne jobben var litt travelt å buffe samtidig som du brukte lykta for søk etter gull

DSC_0287_1200x800.jpg

Så fikk coatingen stå i 3-4 timer før eg skulle legge Max protect v2 denne binder seg fortere til lakken en v1 så her skal man ikke vente men starte og buffe av med en gang.

DSC_0275_1200x800.jpg

Men her dukket det opp nye problem, her også vart det som et slør som dannet seg når eg skulle buffe bort produkt restene av coatingen og hele bilen var super statisk, dro til seg støv og når eg måtte buffe så mye så startet coatingen å herde å det medførte til at MF klutene startet å loe !

DSC_0288_1200x800.jpg

Så fikk eg et tips om å vente kanskje enda lengre så sikker på at V1 var ferdig herdet, så startet enda en gang etter ca 8 timer, kjørte også porten opp så fikk ned tempen fra 15 grader og ned på 10 grader ca

DSC_0290_1200x800.jpg

DSC_0292_1200x800.jpg

Det vart ikke mye bedre men fant meg en måte som eg klarte å buffe av til et ok resultat, men eg måtte bruke ny påførings svamp på hvert panel + 3-4 mf kluter per panel ! startet klokka 8 på morgenen og vart ikke ferdig før 03:30

DSC_0293_1200x800.jpg

Så da var det bare å slå av lyset, men dro av litt teip og tok et bilde først.

DSC_0294_1200x800.jpg

Neste dag var det vindu vask og coating av disse, testet litt forskjellige rute renser.

DSC_0301_1200x800.jpg

Ned med vinduene så fikk tatt på kanten også, vasket med MF kluter for glass og tørket med blått lofritt papir

DSC_0303_1200x800.jpg

Så var det tid for Nanolex glasspolish jobbet dette godt inn slik ar ruten blir ren, for at man skal få et godt feste for coating

DSC_0304_1200x800.jpg

DSC_0305_1200x800.jpg

Så Nanolex glassrens

DSC_0306_1200x800.jpg

Da var det på tide med Max Protect Glass coat, denne påføres i sirkler 2 strøk på toppen av 1strøk.

DSC_0307_1200x800.jpg

DSC_0308_1200x800.jpg

DSC_0309_1200x800.jpg

Etter ca 10 min så buffer eg av med å bruke IPA men har enda ikke klart å kjøpe meg det så måtte bruke Menzerna top inspection.

DSC_0310_1200x800.jpg

Blir enklere å holde rutene rene nå, fremruten vart ikke behandlet, det gjør eg kun om kunden ønsker dette.

DSC_0311_1200x800.jpg

Så var det felgene da som skulle behandles, opp med løftebukken, tok ca 12 min til bilen var på plass.

DSC_0332_1200x800.jpg

DSC_0333_1200x800.jpg

Måtte vaske en ekstra gang på innsiden på alle felgene.

DSC_0334_1200x800.jpg

Så 2 runder med monopol silikonfjerner

DSC_0335_1200x800.jpg

Så var det test av Max protect v3 alle felgene fikk 2 lag med dette, 2 strøket vart på ført 3 timer etter 1. Siden tempen i garasjen var ca 18 grader ventet eg 3 min før eg buffet av.

DSC_0336_1200x800.jpg

DSC_0337_1200x800.jpg

Så tok eg en runde herfor ekstra shine og disse fikk også Max Protect v3

DSC_0338_1200x800.jpg

DSC_0339_1200x800.jpg

DSC_0340_1200x800.jpg

Plast fikk SV protecton matt

DSC_0342_1200x800.jpg

Bare bones på i hjulhus der det var plast

DSC_0343_1200x800.jpg

Tok en shine under her også

DSC_0345_1200x800.jpg

Så vart det en runde med SV pneu på dekk

DSC_0346_1200x800.jpg

DSC_0347_1200x800.jpg

DSC_0348_1200x800.jpg

Alle boltene vart dratt til med moment.

DSC_0351_1200x800.jpg

Inn i dørkarmer vart det vasket og fikk så LSP som vart shield

DSC_0365_1200x800.jpg

DSC_0366_1200x800.jpg

DSC_0367_1200x800.jpg

DSC_0368_1200x800.jpg

DSC_0369_1200x800.jpg

Alle pakninger fikk SV seal feed

DSC_0370_1200x800.jpg

Grillen behandlet eg med SV shield

DSC_0372_1200x800.jpg

DSC_0373_1200x800.jpg

Noe eg la merke til var at noen hadde prøvd å gjøre rent denne her, fikk en liten mistanke om hvor dette hadde skjedd når eg fant denne.

DSC_0374_1200x800.jpg

DSC_0379_1200x800.jpg

DSC_0378_1200x800.jpg

Var ikke så lett å få den ren, tok litt tid men vart bra til slutt.

DSC_0375_1200x800.jpg

Var dritt vær ute men vart opp lett så rakk å ta et par bilder ute før det startet å regne, men etter det så skulle eg ta på siste steget som da er Max protect Silk coat som skal bare være en kose jobb, men jaggu fikk eg problemer her å! sprayet på mf kluten spredde det utover buffet av på med ny Mf klut buffet over, jaggu laget det seg en hinne her også, man kunne se at den forandret restning når eg buffet den! Dette har eg heller ikke opplevd før.

DSC_0405_1200x800.jpg

DSC_0406_1200x800.jpg

4 timer til bilen skulle hentes! Kjente at eg måtte sette meg ned å bare lytte litt nermere på den teksten på sangen som har godt på radion her hver dag!

http://www.youtube.com/watch?v=FprL03DtCuM

Så var det bare å teste mer, testa med flere forskjellige MF kluter men neida samme resultat.

Men heldig vis så fant eg en løsning på dette også, laget en MF klut dunket i kaldt vatn vasket fint over uten press 3-4 ganger tørket så over med 2 nye mf kluter og den siste buffet eg fint over.

DSC_0407_1200x800.jpg

Yes!

DSC_0408_1200x800.jpg

DSC_0410_1200x800.jpg

Her er etter en vaske runde, så måtte vaske over panelene som sagt før, da vart det bra

DSC_0411_1200x800.jpg

Så vart skilt rammene tatt frem men her kan man se noen har brukt sterke kjemikalier

DSC_0412_1200x800.jpg

Vart behandlet med shield og C4

DSC_0413_1200x800.jpg

DSC_0414_1200x800.jpg

Men i kampens hete hadde eg heilt glemt av å shine motor rommet så da vart det full stress med dette for å rekke det før henting, vart vasket for hand og så sprayet eg på Scholl boost, kjempe bra produkt.

DSC_0421_1200x800.jpg

DSC_0422_1200x800.jpg

Tok også kjapp runde på mattene og pedalene.

DSC_0423_1200x800.jpg

Så en liten ekstra vaske pakke og et hefte.

DSC_0420_1200x800.jpg

Så er det da tid for ferdig bilder fra garasjen og noen bilder ute som var flaks bare eg fikk tatt før mørket kom og det startet å regne.

DSC_0417_1200x800.jpg

DSC_0434_1200x800.jpg

DSC_0435_1200x800.jpg

DSC_0319_1200x800.jpg

DSC_0362_1200x800.jpg

DSC_0380_1200x800.jpg

DSC_0381_1200x800.jpg

DSC_0382_1200x800.jpg

DSC_0383_1200x800.jpg

DSC_0384_1200x800.jpg

DSC_0385_1200x800.jpg

DSC_0387_1200x800.jpg

DSC_0389_1200x800.jpg

DSC_0390_1200x800.jpg

DSC_0391_1200x800.jpg

DSC_0398_1200x800.jpg

DSC_0399_1200x800.jpg

DSC_0402_1200x800.jpg

DSC_0400_1200x800.jpg

Ja dette har vert meget krevende, var ganske mangen ganger helt nedi kjellern før det lysnet litt så hadde ingen god følelse etter eg var ferdig med bilen desverre.

Jobbet med denne bilen i 7 dager før eg vart ferdig og hadde en time forbruke på hele 80 timer :shocking2:

Takker for titten :)

Endret av Audi S8
95

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Cred til deg fra meg! Burde nesten få deg sort uber og würth waffle å teste med og

Flink er du André!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy søren for en rå jobb! Det ble veldig blankt, godt dokumentert og gode bilder :)

Du skal ha for skikkelig pågangsmot! Helt forferdelig når man møter lakktyper som dette.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sort Audi...... Høres kjent ut. Redningen er Swissvax Cfp hos deg også ser jeg . En tålmodighetsprøve som du har bestått med glans (i dobbelt forstand). Veldig bra alt sammen, og grønn knapp er trykket hard og lenge.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er jo et råskinn Mr. Grindvik.

Bøyer meg i polishstøvet igjen :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra jobb!! Kjedelig med så mye problemer men regner med det var deilig når du hadde levert fra deg bilen ;)

Håper ikke min lakk er lik da jeg snart skal gå løs på den :( . (2008 Brilliant sort A8)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette var helt rått! ;) sjelden at man ser en Briliantsort som blir så bra som du har fått til her! Du har min dypeste medfølelse. Tror det er reservert en plass et visst sted for han som fant ut at det var en god ide å få den fargen inn i katalogen til VAG :)

Cred gitt i lange baner :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fantastisk arbeid. Makan til perfeksjonist, selv med så mange hindringer og problemer løste du det på en sinnsyk bra måte. Satt her å måpte over arbeidet!! Tommel opp!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig bra jobbet, imponert!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Et imponerende stykke arbeid og et fantastisk sluttresultat.

Vet godt hvor frustrerende det er å stå fast i timesvis for å finne en sluttkombo som fungerer.

Cred er vel fortjent :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjort en sykt bra som vanlig:) cred :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sinnsykt flott jobbet. Dette er til å være stolt av Andre! Cred for nøyaktighet, pågangsmot og et plettfritt resultat. :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Knall bra arbeid,du er en perfeksjonist og en dyktig detailer. Arbeidene du leverer holder høy standard :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Amazing!

LItt av et pågangsmot ja! :blink:

Cred i lange baner!! :thumbup:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Følte jeg at jeg vært med på et maraton etter denne S&S. Puh!

Du er flink! Bilder og forklaring i toppklasse.

Cred!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fy fele så blankt!

Angående disse merkene du fikk på lakken... Slike har jeg sett etter bruk av min Kestrel / das6 maskin. Har lagt merke til at det kommer med høy speed på maskinen - selv med ny pad og fin polering så kommer disse. Skru ned hastigheten er eneste tips jeg har :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imponerende nok en gang frøken;) Bare hyggelig å bidra med Cfp ;P

Cred! :D

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt fantastisk bra :) Kjenner meg igjen med frustrasjonen på sånn lakk! Jeg blir faktisk fysisk kvalm av sånt, og må roe meg ned!! Samme hvor ille det er så er det en viktig del av detailing å kunne takle de værste lakktypene.Synes jet black er like ille omtrent, men vet komboen nå :) Cred for en utrolig god innsats!De aller aller fleste gir seg etter ett par dager på sånt.Med ett greit resultat, men her fikk du til 100% synes jeg!

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter å ha lest denne s&s so tenke eg at eg seie nei om eg får forespørsel om å ta en svart Q3 :P men stor cred for flott resultat på kranglete lakk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive