Gå til innhold

Problemer med vindusviskere 04´ Touran


TomTom

Recommended Posts

Jeg har en stund hatt problemer med viskerne mine foran på bilen. Plutselig sluttet de å virke, men etter at et verksted demonterte viskerne og monterte dem sammen igjen virker de. Dog er det akkurat som om den smarte elektronikken ikke virker lenger. Med det mener jeg at de ikke visker på nytt 5 sekunder etter første enkeltvisk (hendelen nedover) og generelle intervaller virker ikke. De har kun én hastighet.

I forrige uke sluttet også bakviskeren å virke. Jeg hører flere releer klikker når jeg aktiverer viskeren, men armen rører seg ikke. Spyling bak virker heller ikke.

Er det noen som har noen forslag til hva som er galt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Brent motor? Har du multimeter/måleinstrument? Hvis ikke, kanskje noen du kjenner? Det letteste er å måle på pussermotorene og se om de får strøm når du aktiverer hendelen. Gjør de det så så er nok pussermotorer gåene. Om de ikke får strøm så blir det litt mer leting.

Sjekket sikringer?

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Få lest ut feilkoder :-)

Konebil: 2022 VW ID.4 GTX, Pearl Black, 20" Loen (sorte)

Konebil: 2012 VW Sharan Highline 2.0 TDI 4Motion, Pantheon Grey metallic, 17» Jarama

Mannebil: 2014 Audi A6 Avant Quattro 3.0 TDI S-Line, Daytona Grey perleeffekt, 20" 5 arm rotor design titan optikk

 

VCDS / VAGCOM bruker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har nå sjekket alle sikringer og ikke funnet noen feil der.

Av feilkoder jeg mener kan være relevante finner jeg en

00924 -009

Rele til frontlyktvaskere -J39

Avbrytelse/kortslutning til jord.

Spylerne til frontruta virker, men glemte å sjekke selve lysene. Finner dog ikke noen andre feil som går på viskere. Noen forslag til hvor i diagnoseverktøyet jeg skal lete? Har bare tatt guidet feilsøk.

Viskern bak har jeg trolig funnet løsningen på. Verkstedet som har kost seg med å kutte ledninger og herje med kabling.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...