Marius Engel

Hvilken skumkanon?

Hvilken skumkanon er den beste per dags dato? Spyleren er en Nilfisk 145.3.

Alternative jeg har sett på er de to på Bilnerden, så selger vel Scandicshine også en type. Det finnes vel flere å velge mellom tenker jeg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.aliexpress.com/item/Nilfisk-Foam-Lance-Snow-Foam-Lance-Foam-Cannon-HP-for-Car-Pre-Washing/1079980919.htmlnoe lignende denne har vi, og den funker meget bra :)

Dog så har jeg kjøpt den av gamle alien, så om denne er tilsvarende vet jeg ikke :)

Hvordan er denne i forhold til bilnerdens skumkanon? Like tykt skum? Samme justeringsmulighet av blandeforhold?

Ser denne du linker til har nilfisk kobling, jeg ser en fordel og en ulempe med dette:

- Fordel: Tettere kobling? (Eller?)

- Ulempe: Kan ikke bytte kobling om jeg kjøper ny ht den dagen min ryker. (Kjøpte spyleren i sommer, vet ikke hvor lenge de varer.)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøper du den fra Bn.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da kjøper du den fra Bn.

Med mindre den Stian linket til gir bedre skum eller er av bedre kvalitet. ?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørs hva du legger i "bedre skum"

På de du kjøper hos bilnerden, scandicshine osv kan du bytte tilkobling dersom du skulle trenge det.

De er av god kvalitet, fin justeringsmuligheter på kanonen. selv bruker jeg den dyreste fra BN, den litt rimeligere var ikke kommet på det tidspunktet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bedre skum/skummer bedre, jeg tenker at best skum er tykkest skum.

Det er egentlig bare én god grunn jeg ser for at jeg vil ha skum, og det er fordi jeg sunes surfex fra trykkanne tørker for fort. Det er ingenting i veien med surfex fra trykkanne, jeg har en 9 lite kwaraar kanne som er helt super. Men det får ikke virke lenge før jeg må spyle av. Spesielt om sommeren tørker det ekstremt fort. (Sort bil)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tykkest mulig skum er ikke noe poeng.

Men er det kun for show du har planer om å bruke kanon er det bare å ta feks Maxi suds II i kanonen å fyre løs, (noen skvetter såpe i beholderen og resten vann, og justeringsskru på Max) så henger det barberskum på bilen i en uke om du vil..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er denne i forhold til bilnerdens skumkanon? Like tykt skum? Samme justeringsmulighet av blandeforhold?

Ser denne du linker til har nilfisk kobling, jeg ser en fordel og en ulempe med dette:

- Fordel: Tettere kobling? (Eller?)

- Ulempe: Kan ikke bytte kobling om jeg kjøper ny ht den dagen min ryker. (Kjøpte spyleren i sommer, vet ikke hvor lenge de varer.)

Hvis du går inn på den linken jeg skrev, ser på litt lengre ned på siden. Registrerer et bilde av en BMW og ser på den BN selger så er det ikke akkurat all verdens forskjell... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok.

På bakgrunn av de svarene jeg har fått så tipper jeg at det ikke er store forskjellen på disse skumkanonene.

Da velger jeg den billigste fra bilnerden :)

Takker for svar.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tykkest mulig skum er ikke noe poeng.

Men er det kun for show du har planer om å bruke kanon er det bare å ta feks Maxi suds II i kanonen å fyre løs, (noen skvetter såpe i beholderen og resten vann, og justeringsskru på Max) så henger det barberskum på bilen i en uke om du vil..

Joda. Barberskum med vanlig bilsåpe ser jeg på som meningsløst ;)

Dog, litt tykkere enn det aller tynneste kan være greit på varme dager da det ikke tørker like fort tenker jeg. Dette finner jeg ut av etter å ha prøvd litt selv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde først den dyre fra BN (orginale) :) .

Topp skumpistol men med "flat" stråle var den horisontal :mellow: .

Så kjøpte jeg Kina utgaven med vertikal "flat" stråle :) .

Begge fungerer utmerket og har god kvalitets følelse men siden jeg ville ha vertikal stråle ble den originale solgt her på forumet.

Begge fra BN kan sterkt anbefales :P :

Billig variant = vertikal stråle (når flat) ;)

Original variant = horisontal stråle (når flat) ;) .

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må du bestemme deg.. Er den billige kina varianten med horisontal eller vertikal stråle ? :P

Dette er vel den billige de har på BN, eller noe lignende.

E05F7F66-2446-4109-BA69-30CFF39138C6_zps

Vi hadde ren, ublandet Orange Prewash i "beholderen", som ga et fint tykt skum på maks :)

IMG_1093_zps33af06b9.jpg

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den billigste har vertikal stråle :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå må du bestemme deg.. Er den billige kina varianten med horisontal eller vertikal stråle ? :P

He he

Gikk litt fort i svingene ja :fun:

Men det ble da riktig til slutt :thumbup:

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive