RebelBlue

ChemicalGuys vs SmartWax

Ja, jeg regner kanskje med at dette er allmenn viten for de fleste her, men jeg selv måtte søke litt rundt for å finne ut hva koblingen var her. Jeg har selv tenkt at smartwax var "billig-merket" til CG og som nybegynner har jeg prøvd å styre unna smartwax til fordel for CG (design har alt for mye å si når man er nybegynner, pluss at CG er flinke til å lage produktvideoer på youtube)

Men så kom jeg over denne eposten, så hvis det er andre rookies som meg som lurer så er det en liten forklaring under. Det ser kanskje ut som om jeg tror jeg har løst en stor konspirasjonsteori, hehe, nei jeg tenkte bare det var greit å ha det i søkeresultatet på forumet hvis andre lurer. :) ( Ikke skyt meg om dette er helt feil :D )

Dear sir,
In reply to your query regarding the relationship between SmartWax and ChemicalGuys, it is true that the owner of SmartWax also owns ChemicalGuys. However to compare Smartwax products to those of Chemicalguys is to do disservice to both the brands.

The best way to describe these two brands is to use the analogy between Toyota and Lexus, or between Mercedes-Benz and Maybach. The former are brands that symbolizes reliability, manufacturing excellence and good value for money. The latter are brands that has taken those virtue and raised the bar a couple of notches, where better design, more up-to-date R&D works and higher quality of materials were used to produce these automobiles.

ChemicalGuys have many years of experience producing chemicals for professionals and the enthusiast users, where good products and excellent value of money is almost taken for granted. SmartWax was coined as a "cost-no-object" line of products for the serious car enthusiast and also for the discerning professionals who demands only the best products currently available in the market. SmartWax products are of a new formulation and uses the best raw materials currently made available to chemical manufacturers. It is also being produced in a much elaborate and stricter manufacturing process than ChemicalGuys. Therefore, it is unfair to have a direct comparison between products from these two brands as the quality, texture, product usage and final results are all very different. For example, there are no products than can stand in direct comparison, ChemicalGuys or otherwise to our SmartCompound #1, #2 or #3, SmartPolish or the SmartAll-In-One because these new products uses the latest raw nano-abrasive that is so new and still not made in large quantities. These abrasive breaks down very evenly and leaves a finish that will amaze you. We find no comparable products currently in the market. Our new SmartGlaze is also one of the best glaze you can find anywhere. We are currently finalizing our test for a new Sealant that will surprise even the most discerning users. It's manufacturing process and packaging are totally unique and innovative. You can expect it in the market before the end of this year.

Our products are widely sold in Europe and across the United States. In fact Autopia, the most popular detailing website for serious car enthusiast on the net began endorsing and selling SmartWax products some 3 months back. In those mature markets, it would be foolish to sell the exact same products at a premium price with a different brand stickers. The market will filter you out sooner rather than later.

Lastly, we are unable to give you a direct comparison between Cherry Wet Wax and SmartWax as Cherry Wet Wax was discontinued from our product lineup some 4 months back. While all SmartWax products are unique and newly formulated, some of it's formulation and technology will ultimately trickle down in new ChemicalGuys products in the future.

We are happy that you achieve good success and results in both SmartWax and ChemicalGuys products. Both are good products designed specifically for different market and catered for different users requirement. We thank you for your interest and continuous support.

SmártWax.Asia

Endret av RebelBlue
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smartwax smart cleaner APC er vel den eneste eg har testet fra Smartwax ,den er ferdig blandet og eg har brukt den til bla å fjerne fugle bæsj.

Endret av ALFRED
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smartwax smart cleaner APC er vel den eneste eg har testet fra Smartwax ,den er ferdig blandet og eg har brukt den til bla å fjerne fugle bæsj.

Jeg kommer til å bruke mer SmartWax nå som jeg ser at det ikke er noe sånn biltema greier :) Mest på grunn av at jeg slipper å få det sendt i posten som de fleste andre produktene da BS bildeler er rett borti gata.

Endret av RebelBlue
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smartwax er "forbruker" produkter, rettet mer mot mannen i gaten og salg i butikker. Ikke at disse er noe dårligere en Chemical Guys, men er laget for å kunne brukes rett fra flasken, uten noe utblanding.

De er ikke av noe dårligere kvalitet en Chemical guys, langt ifra. Men det er et begrenset produktutvalg, for å ikke gjøre det vanskelig for forbrukeren.

Mens Chemical Guys er mer rettet mot de profesjonelle/detailerne, som ønsker et større utvalg av produkter, selv innen samme kategori.

Hvis man prøver begge merkene, vil man se at de ikke er de samme produktene.

PS: Tror denne eposten er fra noen år tilbake?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Smartwax er "forbruker" produkter, rettet mer mot mannen i gaten og salg i butikker. Ikke at disse er noe dårligere en Chemical Guys, men er laget for å kunne brukes rett fra flasken, uten noe utblanding.

De er ikke av noe dårligere kvalitet en Chemical guys, langt ifra. Men det er et begrenset produktutvalg, for å ikke gjøre det vanskelig for forbrukeren.

Mens Chemical Guys er mer rettet mot de profesjonelle/detailerne, som ønsker et større utvalg av produkter, selv innen samme kategori.

Hvis man prøver begge merkene, vil man se at de ikke er de samme produktene.

PS: Tror denne eposten er fra noen år tilbake?

Takk for forklaringen :)

Ja, kan godt være at den er gammel.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive