mmosberg

Erfaringer med nedfellt sakseløfter, anyone?

Har lest denne tråden: http://www.detailersclub.no/forum/topic/22126-sakseloefterloeftebukk/

Lurer fælt på å anskaffe enten sakseløfter eller en portable 2 søyler der søylene kan trilles bort. Kostnaden er omtrent lik, men mtp detailing er nok sakseløfter det beste da man kan bevege seg uhindret rundt bilen. Samtidig så leser jeg at det ikke er helt ideelt med sakseløfter for biler med lang avstand mellom jekkepunktene da rampen blir for kort og at kjørerampene svikter en del hvis man har løfter med dem.

Er det noen som har sakselift nedfelt i garasjegulvet? Erfaringer? Jeg tenker på vann, dritt o.l. som samler seg oppi utsparringen. Og kanskje noen med erfaring med lange biler og sviktende kjøreramper når man løfter med disse.

Og ikke minst, er det noen som har bilder av en slik installasjon?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi har /har hatt sakseløfter fra nordic lift. Aldri vært noe problem å løfte biler som A6, V70, Mondeo osv på den.

Eneste kan være at SUV er litt leie med sakseløfter, ettersom det ofte er mye plast og surr under bilen. Så biler som Q5, CRV, ML etc har vi ikke fått løftet.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått nedi min lift, men har tilgode å prøve den siden den ikke er ferdig tilkoblet enda.

Planen min er å forsterke påkjøringsrampene, da de er sveiser med en antatt svak arm som vil bøye seg om man benytter løftepunkt helt ytterst. Om man støtter opp denne i bakkant, og evt. monterer et firkantrør e.l. i tillegg på støtten, så vil den tåle mye mer.

Blir som å bøye en 2x4 toms trebjelke. Det går på flatsiden, men ikke om du setter den på høykant. Var det å forstå?

Ang vann og dritt o.l. så er det jo deg selv det kommer an på. Har du sluk og slik så er ikke vann problemet.

Har du det bare som hull så er det nedi med støvsugeren av og til.

StianMH: Går det ikke an å tilpasse på noen måter?

Endret av NeDD
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har nettopp fått nedi min lift, men har tilgode å prøve den siden den ikke er ferdig tilkoblet enda.

Planen min er å forsterke påkjøringsrampene, da de er sveiser med en antatt svak arm som vil bøye seg om man benytter løftepunkt helt ytterst. Om man støtter opp denne i bakkant, og evt. monterer et firkantrør e.l. i tillegg på støtten, så vil den tåle mye mer.

Blir som å bøye en 2x4 toms trebjelke. Det går på flatsiden, men ikke om du setter den på høykant. Var det å forstå?

Ang vann og dritt o.l. så er det jo deg selv det kommer an på. Har du sluk og slik så er ikke vann problemet.

Har du det bare som hull så er det nedi med støvsugeren av og til.

StianMH: Går det ikke an å tilpasse på noen måter?

Er det Techlift S2 du har? Kuttet du ut etter målene på tegningene? Synes jeg så noe i den andre tråden om at de faktiske målene ikke stemte helt overens med tegningene?

Vi har /har hatt sakseløfter fra nordic lift. Aldri vært noe problem å løfte biler som A6, V70, Mondeo osv på den.

Eneste kan være at SUV er litt leie med sakseløfter, ettersom det ofte er mye plast og surr under bilen. Så biler som Q5, CRV, ML etc har vi ikke fått løftet.

Hvordan går det med kjørerampene når du løfter med dem? Svikter de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt mulig man kan tilpasse med klosser eller noe lignende, vi gadd aldri å legge så mye vekt på det. Enklere å bruke en litt seriøs jekk da :)

Vil ikke si at de sviktet noe nevneverdig. Man har jo de "flappene" som brukes til å utvide rampen.

Endret av StianMH
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei, Nordic lift. Husker ikke modellbetegnelsen. Den er drøye 3-4 år gammel, så den er ute av produksjon.

Vil ikke si at de sviktet noe nevneverdig. Man har jo de "flappene" som brukes til å utvide rampen.

Det var "flappene" jeg mente, om de svikter når du løfter med de?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nei.. Ikke som vi kunne se. Sjelden det er behov for å sette jekkepunktene helt ute på "kanten".

På A6 f.eks er jo jekkepunktene helt noldus i forhold til å bruke en 2 søyler f.eks :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det Techlift S2 du har? Kuttet du ut etter målene på tegningene? Synes jeg så noe i den andre tråden om at de faktiske målene ikke stemte helt overens med tegningene?

Hvordan går det med kjørerampene når du løfter med dem? Svikter de?

Jeg har S2 modellen ja. Fikk målene av han direkte før jeg støpte, ettersom S2en da var veldig ny.

Snakket med EF motor i går ang dette med "kjørelappene".

Det skal ikke være behov for å forsterke noe, men for sikkerhetsskyld ønsker jeg å gjøre det siden jeg aner en svak patent på armen som holder oppe kjørelappene.

Ved mange biler med lang akselavstand og litt rykk&napp hev og senk så føler jeg at de kanskje vil sige litt når de skal stå rett.

Enten kiler jeg bak en kloss eller så sveiser jeg fast en ekstra støtning. Kan skaffe bilde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har S2 modellen ja. Fikk målene av han direkte før jeg støpte, ettersom S2en da var veldig ny.

Snakket med EF motor i går ang dette med "kjørelappene".

Det skal ikke være behov for å forsterke noe, men for sikkerhetsskyld ønsker jeg å gjøre det siden jeg aner en svak patent på armen som holder oppe kjørelappene.

Ved mange biler med lang akselavstand og litt rykk&napp hev og senk så føler jeg at de kanskje vil sige litt når de skal stå rett.

Enten kiler jeg bak en kloss eller så sveiser jeg fast en ekstra støtning. Kan skaffe bilde.

Tar gjerne noen bilder løfteren når den ligger nedi utsparringen på gulvet ;)

Den bakerste horisontale akselen som står mellom kjørerampene må jo også ha en utsparring, og det hadde vært veldig fin med noen bilder av akkurat dette. Hvor mye frem- og tilbake beveger denne akselen seg i cm?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive