RebelBlue

Tidsforbruk fotografering

Hei, kanskje det er et dumt spørsmål, men når dere lager S&S osv, hvor mye tid vil dere si at dere må legge til for å få tatt bilder underveis? Det virker som om det blir litt ekstra oppdeling av flater for å få 50/50 osv.

Og feks maskering tvers over panser osv er dette noe dere gjør kun for å få fine 50/50, eller er det også for å hjelpe til med å holde kontroll på arbeidsområdet?

Jeg får min første maskin og utstyr til uka og tenkte å ta bilen til mor og far, og har litt lyst til å lage en S&S men tror kanskje jeg får nok med å gjøre jobben.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ha kamera tilgjengelig under hele jobben, og knips det du synes du har tid til. Det tar noe tid å lage en S&S som gir en sammenhengene og grei kronologisk opplevelse av hvordan jobben gikk til. Men ha hovedfokus på å gjøre en bra jobb på bilen.

Hvor god tid du har til oppstilling for 50/50 bilder og forsking på å få frem det du vil vise, avhenger av hvor erfaren du er på selve poleringsjobben som skal gjøres.

Har man knapt detailet en hel bil sammenhengene tidligere, rekker man nok ikke særlig mye mer enn det, på en helg. Har man korrigert en god del biler tidligere, og denne gangen tenker å knipse bilder av prosessen, er det nok ingen problem å ende opp med nok bildemateriale til en fin S&S. :)

Jeg knipser gjerne 3-400 bilder pr. S&S. Noe tid brukes til å finne ok fotovinkler og belysning som får frem defekter i lakken. Etterpå går det gjerne en time eller to til å sortere, slette og velge ut de bildene som ble brukbare. Deretter tar det gjerne et par timer å laste opp, legge inn bilder og skrive tekst til S&S. Men det kan man jo gjøre en stund etter at bilen er ferdigstilt, så det behøver ikke påvirke flyten i arbeidet. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg bruker å ta bilder for å få litt avveksling og tenkt underveis.På ti timer tar jeg kanskje 150 bilder som blir redigert ned til ca.100 til en S&S.Det er ikke viktig for min del å ta bilder av absolutt alt, da f.eks vask er enkelt og brukt detaljert i mange s&s. 50/50 taes når det passer.For inspirasjon å få bort like mye riper på resten av bilen :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Okei, takk for svar :)

Jeg tror nok kanskje at jeg holder meg til å knipse en 20-30 bilder den første gangen så jeg iallefall har noe å bruke hvis jeg trenger tips til forbedring, men blir nok ikke noe S&S den første gangen :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du skal ikke være redd for å lage s&s om du er nybegynner :) Jeg synes ofte det er mest interessant med nybegynnere siden utviklingen/lærekurven ofte er veldig stor! Jeg har laget mange middels og dårlige(og noen gode i innimellom), og har lært mye av det!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør på S&S:) Ikke noe farlig det. Slik man lærer :) Da kan du få tilbakemeldinger :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive