mandresen

Ny rød Tesla - behandling?

Heisan

Har bestilt meg en rød Tesla og har noen spørsmål. Jeg får ikke bilen før april neste år, men å drømme, sikle og planlegge er jo halve moroa :-)

Er det lurt å be dem om ikke å klargjøre bilen, altså lakken, men gjøre det selv? Har jo sett utallige eksempler her inne på dårlig klargjort bil. Og bilen skal bare rulle 90 meter og inn i en oppvarmet garasje da jeg jobber tvers overfor Tesla :-)

Jeg har til nå brukt Meguiars 123 polishprodukter(for hånd) og SS Concorso voks og er veldig godt fornøyd med dette, men tenker å ta steget opp å kjøpe meg en DA maskin og så har jeg sett på Scholl 17+ og S30 polish i kombinasjon med Scholl pader.

Men da kommer spørsmålene:

Jeg har jo lest om Gtechniq sine prodkuter P1, C1 og EXO. Er det en like bra kombo som Scholl + Concorso? tenker på både wetlook og holdbarhet.

Så har jeg lest masse bra om Rupes Duetto DA maskin, men den kommer jo bare i kit med en haug produkter så den blir dyr hvis jeg skal gå for scholl eller Gtechiq. Så da er spørsmålet om dere har andre DA maskiner som er like bra/bedre :-) Jeg har sett på: Flex 3401, Krauss 900W PRO, Kestrel DAS-6 PRO. Det er jo bra prissprang så derfor jeg spør, har ingen erfaring eller kjenner noen som har desverre.

Ble en del spørsmål og håper noen kan bidra til å avklare.

Mvh

Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du har mulighet til å ikke la Tesla klargjøre den vil du spare deg for mye ekstraarbeid siden du slipper å fjerne polish fra ulakkert plast, polishstøv fra alle sprekker og åpninger, og sannsynligvis er det færre hologrammer på den...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si; Gratulerer med ny bil!!! Elsker Tesla (dog, har aldri fått gleden av å prøve en :( )

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dessverre så nekter Tesla, i hvertfall i Drammen å utlevere bil som ikke er klargjort.

Hvis du kjøper Rupes Duetto trenger du ikke Scholl, men Gtechniq er sluttprodukter, som ikke erstatter Scholl eller Rupes.

Mest sannsynlig er det billigere for deg å hente inn priser og sette bort jobben, men å gjøre det selv er jo halve gleden. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, her gledes det i heimen til Teslaen skal komme.

Jeg har alltid likt å polere så det å sette bort jobben er uaktuelt :)

Jeg har aldri hørt om eller lest noe om Gtechniq før, så nå har jeg lest en hel del de siste dagene og skjønner at de har god sealer i C1 plus EXO.

Men etter hva jeg har skjønt så har de også poleringsmiddel P1 og P2 som jeg kan bruke isteden for Scholl. Så jeg lurte bare på om noen har erfaring med P1 vs S17+/S30?

Og sluttresultatet om det blir bedre med Gtechniq enn SS Concorsa?

Mvh

Martin

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for kit'ene til rupes så er du berget flere poleringsrunder med det som følger med. Concorso er en veldig god voks. Jeg la nettopp shield på min egen, kjempefornøyd :-) ellers... Husk og handle inn masse microfiber kluter. Det er en av tingene du aldri får nok av

Har for øvrig hørt at rupes sine produkter er gamle scholl "oppskrifter", om dette stemmer kan jeg ikke bekrefte 100%

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du går for kit'ene til rupes så er du berget flere poleringsrunder med det som følger med. Concorso er en veldig god voks. Jeg la nettopp shield på min egen, kjempefornøyd :-) ellers... Husk og handle inn masse microfiber kluter. Det er en av tingene du aldri får nok av Har for øvrig hørt at rupes sine produkter er gamle scholl "oppskrifter", om dette stemmer kan jeg ikke bekrefte 100%

Det er ganske sikkert ikke gamle scholl produkter.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ganske sikkert ikke gamle scholl produkter.

Var en som driver et bilpleiesenter uten at jeg nevner navn som kom med den påstanden. Å han sa ikke at det var gamle produkter, men "oppskrifter", Men som sagt så kan jeg jo ikke bekrefte det 100%...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ifølge Rupes selv stemmer det ikke. Dette har forsåvidt vært et gammelt rykte, men uten at jeg har fått bekrefte hvem som laget produktene, har holgers nevnt at det ikke er tilknytning til Scholl.

Det var vel også snakkis en periode at Ruoes Bigfoot var en "scholl maskin" men de fleste har vel forstått st det heller ikke helt er tilfelle.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har kjøpt 2 nye biler i år, og har ikke hatt noenting overhodet å utsette på bilene. Kun den ene klarte jeg å finne BITTETLITT hologrammer på nedre hjørnet på fangeren, som ikke skimtes i solen. Fant også ett par småmerker som jeg ekelt fjernet med en hånapplikator og litt menzerna 2500, ett par gnukk og bilen var perfekt.

Så for min del ble det kun grundig vask, korrosol (som ikke fant så mye som en prikk, annet enn på felgene) og ett lag med voks.

Angrer overhodet ikke på det.

Har også studert klargjort tesla, men kun utendørs i solen. Den var utlevert i Bergen. Den var ikke like bra klargjort som min nissan og skoda, for på teslaen var det littegrann småholos og bittelitt vaskeriper man kunne skimte med "detailerbriller". Ikke værre enn å gå lett over med ett finsteg for å få den perfekt da.

Tror man sparer seg for mye arbeid å få bilen ferdig klargjort. Ihvertfall på de tre nybilene jeg har studert nøye i år.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, her gledes det i heimen til Teslaen skal komme.

Jeg har alltid likt å polere så det å sette bort jobben er uaktuelt :)

Jeg har aldri hørt om eller lest noe om Gtechniq før, så nå har jeg lest en hel del de siste dagene og skjønner at de har god sealer i C1 plus EXO.

Men etter hva jeg har skjønt så har de også poleringsmiddel P1 og P2 som jeg kan bruke isteden for Scholl. Så jeg lurte bare på om noen har erfaring med P1 vs S17+/S30?

Og sluttresultatet om det blir bedre med Gtechniq enn SS Concorsa?

Mvh

Martin

Grattis med ny bil:-)

Holder på med en samme (grå kundebil) i helga, polerte fredag og lørdag og skal legge på c1 nå og c2v3 etter noen timer på den:-)

Du kan få perfekt resultat med alle produktene du nevner om du er nøye gjør det riktig og tar deg god tid.

Dyr vs billig DA maskin.

Er det bare en eller to ganger i året på egen bil er den billgste maskinen du nevner mer enn god nok.

Endret av RNa
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger

Regner med de har fått litt erfaring etter en del leveringer av Tesla. Det er RenBil som tar klargjøringa her i Trondheim så da satser vi på at det blir bra.

Regner med å gå for Scholl polerings produkter, så får vi se hva jeg gjør med lakkforsegling. Gtechniq høres uansett spennende ut å legge som lakkforsegling.

Når det gjelder maskin så tror jeg at Rupes Duetto er tingen. Skal ha maskinen i mange år og greit at kvaliteten er bra når en holder på.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for tilbakemeldinger

Regner med de har fått litt erfaring etter en del leveringer av Tesla. Det er RenBil som tar klargjøringa her i Trondheim så da satser vi på at det blir bra.

Regner med å gå for Scholl polerings produkter, så får vi se hva jeg gjør med lakkforsegling. Gtechniq høres uansett spennende ut å legge som lakkforsegling.

Når det gjelder maskin så tror jeg at Rupes Duetto er tingen. Skal ha maskinen i mange år og greit at kvaliteten er bra når en holder på.

Gå NØYE over bilen når du henter den ut. Bør ta en skikkelig washdown på den også, se etter lakkstøv/overspray. Og se etter maskinmerker på plast... Det er ihvertfall min anbefaling.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive