ro9 2 Skrevet 4 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Øverst på et par av caliperne begynner å gro svarte flekker. Det begynner såvidt nederst også ser jeg. Noen som vet hva det kan være? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 4 November, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Jeg vedder en cred på bremsestøv blandet med monteringsfett. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ro9 2 Skrevet 4 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Jeg vedder en cred på bremsestøv blandet med monteringsfett. Hvis du har rett, er det mulig å vaske det bort? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ro9 2 Skrevet 4 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Jeg har prøvd å skrubbe litt med tannbørste med surfex 1:20, prickbort, korrosol, og sonax felgrens, uten hell Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Moderatorer ØHN 5 315 Skrevet 4 November, 2014 Moderatorer Rapporter Share Skrevet 4 November, 2014 Hvis du har rett, er det mulig å vaske det bort? Jeg ville prøvd med P21S Power Gel felgrens etterfulgt av SurfexHD. IronX og lignende fjerner det kanskje, men lager kanskje mer ugang enn du har nå. Jeg har prøvd å skrubbe litt med tannbørste med surfex 1:20, prickbort, korrosol, og sonax felgrens, uten hell SurfexHD 1:20 blir for pinglete. Litt metallpolish på en tannbørste er verdt et forsøk. Siter Detailers Club Norway Approved Detailer & Nanolex Approved Detailer Certified Bigfoot System Specialist Linker til nyere utførte jobber: Sort BMW X5 - Volvo XC90 - Mazda CX5 - Subaru Levorg - Sort Audi A4 - Sort Toyota Landcruiser - Sort BMW 3-serie - Mercedes-Benz Cabriolet - Sort Audi SUV - Audi Q5 - Volvo Cross Country - Jaguar XK8 - 2013 Volvo XC70 - Audi S6 - Jaguar XJ8 - Mercedes CLS - Volvo XC60 Link til liste med tidligere referansejobber: Klikk liste Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ro9 2 Skrevet 6 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 (endret) Prøvde litt med ublandet surfex, skrubbet i et par minutter med tannbørsten. Det er ikke antydning til møkk som løsner, såpeskummet er kritt hvitt. Jeg har ikke sterkere lut her som jeg kan prøve akkurat nå. Men er det egentlig møkk, eller kan det være at det er sølvfargen som begynner å slites bort slik at et sort underlag kommer frem? Tenker bare høyt her nå Endret 6 November, 2014 av ro9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 6 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 (endret) Jeg er rimelig sikker på at det er denne krombeskyttelsen som begynner å gi tapt. Helt vanlig. Men vær obs ved bruk av Korrosol/IronX, det framskynder prosessen mye. Endret 6 November, 2014 av Magne/Otta Detailing Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ro9 2 Skrevet 6 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 (endret) Jeg er rimelig sikker på at det er denne krombeskyttelsen som begynner å gi tapt. Ai ai, det var ikke det svaret jeg ville ha Da er jo eneste løsningen å legge et nytt lag. Noen som har erfaring med å male/lakke calipere i denne fargen slik at det holder en stund? Endret 6 November, 2014 av ro9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
KimH 8 Skrevet 6 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 Hammerite holder lenge Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magne/Otta Detailing 384 Skrevet 6 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 Du kan godt lakke de. Men det har lite eller ingen praktisk betydning. Denne beskyttelsen, eller hva det er ment å være, varer ikke lenge uansett og har ikke mye betydning for bremsene. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Krisse 332 Skrevet 6 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 Jeg tenker at å pusse caliper ren, vaske den ren for deretter å lakke de - er med på å bevare metallet og caliperen holder lengre. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ro9 2 Skrevet 6 November, 2014 Forfatter Rapporter Share Skrevet 6 November, 2014 (endret) Du kan godt lakke de. Men det har lite eller ingen praktisk betydning. Denne beskyttelsen, eller hva det er ment å være, varer ikke lenge uansett og har ikke mye betydning for bremsene. Det forstår jeg, jeg vil bare at det skal se pent ut Endret 6 November, 2014 av ro9 Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
trogha 460 Skrevet 7 November, 2014 Rapporter Share Skrevet 7 November, 2014 Jeg tenker at å pusse caliper ren, vaske den ren for deretter å lakke de - er med på å bevare metallet og caliperen holder lengre. Calipperen vil ihvertfall se bedre ut lengere, det vil nok ha omtrent null å si for funksjonaliteten på sikt. Har aldri sett en caliper som har vært i nærheten av å ruste gjennom det tykke godset og inn til stempelet, etter 30 år uten utvendig vedlikehold har de stort sett kun fått en litt grovere overflate, det er innvendig de må vedlikeholdes for å vare lenge.Da er det viktigere å huske å skifte bremsevæske av og til Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Recommended Posts
Bli med i samtalen
Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.