Stenerz1

elendig holdbarhet på nanolex lakk premium?

22 innlegg i emnet

Hei folket! Lurer på hvordan deres erfaringer med nanolex lakk&felg premium er, både å legge og holdbarhet?

Gikk over min egen bil på fredag, blei en 2stegs å lsp blei nanolex lakk&felg premium, gikk over bilen 5ganger med IPA for å være helt sikker siden detta var mitt første møte med coating. Sett bort fra at jeg la for tykt på de første panelene så synes jeg den var ekstremt tung å buffe, men den største overaskelsen kom i dag da jeg spylte av bilen, så godt som null sheeting, vannet lå helt flatt over hele bilen. Bilen fikk stå over natta å herde i ca 20+grader, kjørte ca 5mil langs typisk tørr vinter vei og 2mil på våt saltet vei og noen runder på snø dekt bane på lørdagen og siden da har bilen stått, synes det var tilig for coating å ta kvelden etter så kort tid å lite bruk?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm rart. La lakk og felg proffesional på felgene til mim forrige bil. Holde bra dær i di 5 månedene jeg eide den bilen. Ultra skal være enda bedre holdbarhet på.

Vasket ikke bilen med troll sterk kjemi?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ingen kjemi i det heletatt, kun avspyling.

Liten film jeg tok når jeg spylte den

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vannet sheater/beader dårlig når lakken er skitten. Når lakken er så skitten som din, er effekten lik null på det meste av lsp.
Coatinger er også generelt sett dårligere på vannskrekk enn mange vokser. Gi bilen din en skikkelig vask, og prøv igjen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så skitten er den ikke, litt dritt oppover sidene å bak er det. fangerne som fikk finish kare 1000p oppførte seg mye bedre. Skal gi den en vask i mårra, blei skremt over hvor dødt det var etter så lite bruk, 3dager å Max 8-9 mil.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testa denne omtrent når den kom på markedet,Den skal lett vare ett år. Jeg bruker ikke forseglinger mere, men husker alt ;) Noen blir vanskelige å buffe om man påfører forseglingen med hardt press.Lettere press så vil det bli lettere å buffe.

Min test(var nybegynner) http://www.detailersclub.no/forum/topic/5667-mazda6-2007-mod24410/

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som Knutis sier, vask bilen, så vil du nok se at den sheeter og beader igjen. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

merker skjøl på SV shield, AutoFinesse Desire eller Collinite #845 at om det ligger dritt oppover sidene, om så bare en tynn film så mister de mye av vannskrekken, men en kjapp runde med "tua" over bilen, og ny avspyling, så er det vannskrekk :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la Nanolex Premium på V70'n min i november i fjor, og den holder fortsatt veldig bra. Faktisk veldig imponert over holdbarhet og egenskaper. Vannet detter fortsatt av bilen

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen er ikke så møkkete at det skal ha noe å si altså. At det ikke finnes beading på tak eller panser har jeg aldri opplevd med noen lsp etter så kort tid. Og en forsegling så ny som dette skal slippe 3 dager gammel møkk lett ved bare avspyling. Det er tydelig at noe feil har skjedd under påføring eller at det er noe feil med produktet. At vannet skal ligge helt flatt over hele bilen pga litt skitt på en ny coating er tullball mener jeg.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan du skrive ned fremgangsmåten fra du startet til du var ferdig :) brukte du IPA eller nanolex sin lakkrensen til å gjøre rent, høg fuktighet er heller ikke bra når man legger dette

ser det står IPA men ikke alle coatinger som andbefaler å bruke IPA som rens før man legger coating

Endret av Audi S8
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex anbefaler kun sin egen Lakkrens før påføring. Så det er sagt.

Men, jeg la Lakk Ultra på bilen til sjefen, i Juni. Han vasker bilen konsekvent med reactivating shampoo og bilen beader fremdeles.

For all del, kan være noe galt med produktet, eller så er det påføring.

Hør med Håvard, han kan nok veilede deg i riktig retning så du blir fornøyd :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg er ikke enig i at bilen ikke er skitten nok til å bryte overflatespenningen i en dråpe, se bare den delen av panelene som har begynt å tørke.

Den mixen man får i disse dager, med salt og asfaltstøv, er det verste. På sommeren blir det jo stort sett bare lett støv som enkelt kan spyles av igjen, men salt+asfalt er eneste grunnen til at jeg bruker Prickbort på hver vask gjennom vinteren.

Men jeg syns heller ikke, som skrevet over, at coatinger generelt har samme vannskrekk som voks.

Jeg ble skuffet over PolishAngel Cosmic som jeg påførte konebilen i mars, da den allerede ved neste vask så slapp ut. Nå i november så har den fortsatt full effekt: møkka slipper lett og panelene er veldig glatte å ta på. Men vannskrekk er det lite av.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte en del Nanolex på kundebiler når jeg ennå hadde tid til å drive med detailing, og min erfaring er at det varer frem til jeg får bilen på nytt ca ett år etterpå, men da har jeg ingen krav til beading eller "vannskrekk", kun det at når bilen er vaska skal den være tilnærmet tørr etter ca 1-3 minutter uten at det ligger igjenn vann som kan lage vannflekker. Det er mange som ser seg blind på gode sealere pga. alt oppstyret rundt beading ettersom at dette vistnok skal være det store målet her inne å ha mest mulig vannpærler, hos meg har det begynt å handle mer og mer om at møkk ikke sitter fast.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville i allefall aldri anbefalt en sealer som slipper møkka så dårlig som denne tilsynelatende gjør ved høytrykk, kun 3 dager etter påføring. Jeg brukte gyeon wetcoat på egen bil for en uke siden og ved avspyling i går etter flere lange turer i drittvær var det full beading selv direkte bak hjulene og på felger. Og bilen så helt ren ut etterpå.

På videoen her ser man at møkka sitter som klistret på sidene. Det er ikke riktig.

Edit: skriveleif

Endret av Mighty
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så ikke videoen før nå, må si meg enig i at det der ser helt feil ut, aldri opplevd så dårlig holdbarhet på noe som helst av lsp må jeg ærlig innrømme..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Framgangsmåte blei etterspurt, starta med skikkelig 'dcn' vask. Blien gikk over bilen med würth p20 og p30, tok 5 gode runder over bilen med IPA for å være sikker, var for seint på natta å kaldt ute til at jeg orka å ta bilen ut å gi den en surfex vask. Brukte dissa bomulls pad'ene, la med lett press, venta ca 10min før jeg buffa av. Temp var rimelig presis 20,2 grader å mener luft fuktigheta var rimelig lav, 27% om jeg husker rett..

Som migthy sier, bilen er langt fra så møkkete at vannskrekk skulle være borte, fangerne som fikk finish kare 1000p kasta vannet fint fra seg å så helt ny vaska ut etter spyling, mens sidene av bilen har en tynn film med dritt på seg, men det burde fortsatt være vannskrekk på resten av bilen mener jeg... Aldri vært borti lignende før å opplever at så og si alt jeg har prøvd på bilen holder meget godt, dodo juice rainforest rub varte f.eks fint over vintern sist jeg brukte bilen på denna tia av året.

Endret av Stenerz1
0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal legge Lakk Ultra på en bil til helga, så skal følge opp der i forhold til det :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har prøvd både lakk ultra og lakk premium, har ikke vært borti denne problemstillingen. Eneste var at jeg syns premiumen var litt trøblete å buffe av. Ultra'en var derimot en drøm å jobbe med :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan jo som nevnt være noe feil, men utrolig hvor lite møkk som skal til for at lsp mister egenskapene ;-) synes jeg da..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive