Gå til innhold

Krauss s8 vs Rupes Duetto


KristianLomeland

Recommended Posts

KristianLomeland

Hei!

Etter helgens SS, har jeg forstått at jeg bør skaffe meg en DA med litt mindre utkast enn min nåværende LHR21.

Jeg trenger da litt hjelp med dette valget. Jeg har siktet meg inn på Krauss Shinemaster S8, og Rupes Duetto.

Duettoen har jo noe større utkast enn S8en, men jeg er veldig glad i utformingen til S8-maskinen, pga nesehodet i tuppen av maskinen.

Noen som har noen hjelpsomme ord? Kom gjerne også med andre forslag om det er en annen maskin dere mener er greiere!

Takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du tenkt å bytte ut maskinen du har eller skal du ha en "ryddemaskin" i tillegg? Om du bare skal ha en tilleggsmaskin ville jeg bare gått for en billig das-6 pro el.l, for LHR21 vil alltid være maskinen for korrigering går jeg ut i fra.

Ellers ser jo denne spennende ut da. Ser ut som den har samme egenskaper som LHR15 men til en veldig lav pris:

http://www.cleanyourcar.co.uk/polishing-machines/das-6-pro-plus-dual-action-polisher/das-6-pro-plus-15mm-dual-action-polisher/prod_1452.html

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianLomeland

Takk for svar!

21-maskina skal ingen steder, så jeg vil bare supplere med en maskin med litt snillere utkast. Vil hovedsaklig bli brukt på vanskelig lakk, evt noen opprydding etter roterende.

Vil også helst ha muligheten for å handle i Norge

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilmagikeren

Hei. Tror du fint kan bruke den "nye" maskinen som er linket til om du skal ta noen biler nå og da.

Om du skal bruke maskinen daglig, ville jeg gått for duetto..

Men som nevnt er jo "gamle" das6-pro veldig grei til opprydding/myk lakk etc..

Bare mine tanker om temaet:)

Min bilpleielogg

 

Bilmagikeren 

 

https://www.facebook.com/pages/Bilmagikeren/577147932314148     Kikk gjerne innom å se om du vil:)

 

Swissvax certified detailer

 

Scandicshine autorisert detailer

Scholl Consepts certified detailer

Mitchell and King approved detailer

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

S8 ser ut som en das-6 pro i annen innbygging. Greit alternativ hvis du liker ergonomien, men grei prisforskjell kun for det også da. Men igjen, duetto er jo enda mye dyrere og med das-6 pro ergonomi. Dog korrigerer den bedre.

Endret av Mighty

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du ha den duetto så bør du slå til da bilnerden har tilbud. Jeg fikk fredag for en uke siden beskjed om at duettoen kommer til å bli dyrere, Mandag ble den satt ned 15% :( Men jeg fikk et bedre tilbud hos en annen forhandler. :lol: Personlig så hadde jeg gått for en 15 bakplate på Rupes 21 og en Rupes mini. Jeg liker også bedre utformingen på Rupes 21 og 15 enn på mini og duettoen, men jeg kjøpte duettoen for jeg har lyst til å våtslipe og minien for å ta dørstålper osv.

Ps Bilnerden kommer sikkert til å endre prisene snart, da det var 15% på alt i forrige ukes tilbud og det varer til i dag.

Endret av Rotiform
Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianLomeland

Maskinen vil brukes på biler med vanskelig lakk, så korrigeringsevne er jo fortsatt viktig. Ser duettoen anbefales, kan dog ikke handle enda dessverre. Men hvis duetto er såpass mye bedre enn S8, så bør jeg vel gå for den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KristianLomeland

Jeg vurderte duetto, men tenkte jeg skulle prøve 21 med 15 bakplate først. Sammen med en rupes mini og en roterende dekker dette alle behov for meg :)

Jeg har som nevnt en 21 med 15 bakplate nå, samt en makita roternde og en mini. Men på triksete lakk med 1stegs så ble det kun bra med minien. Derfor kunne jeg tenke meg en DA med mindre utkast

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Hvis man skal våtslipe med maskin bør man uansett ha erfaring med hva det innebærer. Sliping blir ikke mindre skummelt med maskin, snarere tvert imot - det går mye fortere til helvete på større områder hvis man ikke er oppmerksom.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis man skal våtslipe med maskin bør man uansett ha erfaring med hva det innebærer. Sliping blir ikke mindre skummelt med maskin, snarere tvert imot - det går mye fortere til helvete på større områder hvis man ikke er oppmerksom.

Way off topic: Selvsagt, men man lærer ingen ting av å ikke prøve. Må bare finne meg en svin dyr bil først :lol: Og i mitt hode så må mini og duetto passe bedre til våtsliping enn 21, men ikke vet jeg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal du fjerne en del riper er det ikke så rent lite "skummelt" uten å våtslipe heller bla a pga varmgang osv.

Jeg finner det faktisk nesten tryggere det enn med grov polish og mye tolmodighet:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som nevnt en 21 med 15 bakplate nå, samt en makita roternde og en mini. Men på triksete lakk med 1stegs så ble det kun bra med minien. Derfor kunne jeg tenke meg en DA med mindre utkast

Hvilken lakk var dette? Og hvilke komboer prøvde du? Sikker på at det ikke er teknikken?

Har aldri hatt problemer med å avslutte eller ta enstegs med 21. Kjedelig hvis du buker masse penger på noe du egentlig ikke har bruk for..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som nevnt en 21 med 15 bakplate nå, samt en makita roternde og en mini. Men på triksete lakk med 1stegs så ble det kun bra med minien. Derfor kunne jeg tenke meg en DA med mindre utkast

Det er vel egentlig motsatt, jo mindre utkast jo større fare for holos osv?

Eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...