Gå til innhold
Splendid

"Ingen" som bruker Duragloss-produkter lenger?

Recommended Posts

Splendid    29
Splendid

Ut ifra det jeg kan se i diverse S&S blir ikke Duragloss særlig mye brukt i disse dager, bortsett såpen deres (901). Hva er grunnen til dette? Dårlige resultater og holdbarhet? "Gammeldags" i forhold til andre produkter som jevnlig dukker opp på markedet? Virker som prisgunstige produkter og OK kvalitet.

Av ren nysgjerrighet har jeg kjøpt inn diverse Duragloss for å teste litt på egen bil, men har ikke rukket å erfare holdbarhet ennå.

Er interessert i synspunkter og erfaringer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90    639
johnsen90

Syntes såpen også er fin. For min egen del så benytter jeg produkter som jeg føler dekker behovet mitt bedre enn et par av duragloss sine.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

La for litt siden DG 105 på s max en vår.Tenkte eg skulle teste den i vinter.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
SpeedKid    3
SpeedKid

901 er helt fantastisk! APC'en til DG er konge og.

DG Auqawax 951 synes jeg også er god (og lukter godt :), men har ikke allverden av holdbarhet.

DG 931 synes jeg også fungere bra til lettere jobber eller som en grei QD hvis du blander den feit nok.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
DavidRS    2 242
DavidRS

Syntes såpen også er fin. For min egen del så benytter jeg produkter som jeg føler dekker behovet mitt bedre enn et par av duragloss sine.

Har du prøvd noe annet enn såpa? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Holder akkurat på nå med en bil, der blir det brukt Duragloss 101 ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Northhomie    463
Northhomie

ELSKER DG såpa (901) og all in one polish/cleaneren (101)! Såpa er noe av det beste jeg har prøvd. Polishen er også veldig fin, men har kun brukt den for hånd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
rogersolmyr    3 033
rogersolmyr

Både Duragloss 101 og 111 er glitrende produkter som blir brukt innimellom her også. Blir blankt og varigheten, spesielt på 111 er veldig bra :-) Bruk gjerne 101 først for rens og legg 111 etterpå :-)

Hvilke produkter har du da Splendid?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Splendid    29
Splendid

På egen bil la jeg 101 og 2x111 for hånd etter å ha korrigert lakken med div. Rupes og Menzerna. Vurderer å toppe med en voks, men er i tvil om hvilken. Leste på Autogeek at mange sverger til Collinite 845 oppå 111. Vil ikke da 845 forringe 111's egenskaper pga. løsemidlene? Fra før har jeg brukt AG HD wax og AMMO Creme. Også side om side. På min bil hadde de 100% identisk holdbarhet. Klarte rett og slett ikke å kåre en vinner. På min samboers sølvfargede Corolla la jeg nylig 845 og den oppfører seg eksemplarisk så langt. Skikkelig vannskrekk og glans! Spent på holdbarheten.

Duragloss-produkter jeg har kjøpt inn for lek og moro:

101 Polish & Cleaner

111 Clear Coat Polish

221 Leather Conditioner

441 Leather shampoo

321 Non silicone dressing

201 Vinyl and leather dressing

371 Absorb-it luktfjerner

901 Shampoo

681 Plastic Polish

Har ikke fått testet alt ennå, men synes at 101, 111, 901 og 321 virket som gode og drøye produkter å jobbe med. Sikkert ypperlig for å holde kostnadene nede når man pleier bruksbilene til famile og venner. Legger merke til at Duragloss er glad i ordet polish. Til og med sealeren 111 kaller de polish.

201 Vinyl and leather dressing lukter litt som interiøret i leiebiler i Spania :-)

Synes det er rart at Duragloss ikke er oftere å se i S&Ss hvis holbarheten er bra. Er det litt flaut å bruke billigprodukter siden de ikke betraktes som premium ala Swissvax o.l.? Tenker ikke bare på her inne (DCN), men generellt. Når jeg leser på div. forum, også utenlandske, får jeg inntrykk av at DG har "gått ut på dato", men det er kanskje sånn det er. At det svinger med trender, nyhetens interesse osv.?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 520
truhaa

Duragloss såpe er knall, samme er 101, 111 og Aquawax QD`n de har. 601 bonding agent er også en super sak.

Tror det meste jeg har testet fra Duragloss er bra saker, swirl fjerner og korrigerene polishene de har er så som så.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
ALFRED    187
ALFRED

Duragloss sine polisher er vel non abrasive så Dei korrigerer vel heller dårlig bare til fører oljer sikkert.

Endret av ALFRED

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
todleif    93
todleif

Eg har 901, (såpe) 101 (lakkrens med beskyttelse) og 111. (Lakkforsegling)

Eg er fornøyd med dei produktene :-)

101 og 111 er produkter eg anbefaler for dei som har litt interesse for bilpleie. Er vanskeligt å gjere feil med dei produktene og dei er lette å jobbe med :-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
magne    661
magne

Har brukt 101 og 111 mye på mr2en jeg har.

101 får frem mye glans og sliper ikke bort noe særlig lakk. 111 får frem mye av metallic effekten i lakken.

PLeier å toppe med et lag swisswax. Shiled eller concorso.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjovas    7
bjovas

Kompis av meg lurer på om DG 111 er gått ut av produksjon, virker som om den er vanskelig å finne in stock på nettbutikker. Stemmer dette?

Edit:

Nei, ser produsenten har den fremdeles: https://www.duragloss.com/Exterior-Polishes/Clear-Coat-Polish/8-oz.-Duragloss-CCP-(Clear-Coat-Polish)

Så det er vel gjerne bare nettbutikkene som ikke har hatt så stor omsetning på den?

Må si at jeg elsker fremdeles dg101+111 fordi jeg kan stå i sola og legge de, praktisk når man ikke har tilgang på garasje.

Endret av bjovas

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Provenzan0    10
Provenzan0

Har duragloss sin APC, brukte KUN den sist motorvask å den tok absolutt all skit, brukte ikke børste engang (y)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
sandera    168
sandera

Gammel tråd, men er fortsatt enig med de over om 901. Favorittsåpen tror jeg til og med jeg må kalle den!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig