Marius Engel

Nye dekk og felger: Lekkasje og rust.

Får nå beskjed med ca to ukers mellomrom at dekktrykket i to dekk er lavt. Dekk og felger har kjørt 2000 km, er 2 mnd gamle. Har da sunket fra ca 2,2 til 2/1,8 bar. Hvordan kan jeg finne lekkasje? Hvis det ikke er pungtering, hva kan det da skyldes at dekket lekker?

Samtidig ser jeg at det kommer litt rust ut fra senter på felgene. Det vaskes lett vekk, men slik skal det vel ikke være? Er det noe bak der som typisk ruster, eller vil gi seg etterhvert? Se bilde:

post-7786-1414828550,9482_thumb.jpg

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville sjekket ventilen om den lekker.

Også ville jeg lagt dekkene ned på siden å fylt sprekken mellom felg og dekk med vann for å se om det kommer bobler noe sted.

hender det kommer noe mellom felg og dekk kant som gjør at det lekker.

ofte har jeg inntrykk av at det kan skje hvis de ikke smører godt når de legger på dekkene, men det er bare en teori...

trolig er det rustvann fra navet som kommer ut der, mange biler så blir det liggende vann der og det blir rust i navet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ville sjekket ventilen om den lekker.

Også ville jeg lagt dekkene ned på siden å fylt sprekken mellom felg og dekk med vann for å se om det kommer bobler noe sted.

hender det kommer noe mellom felg og dekk kant som gjør at det lekker.

ofte har jeg inntrykk av at det kan skje hvis de ikke smører godt når de legger på dekkene, men det er bare en teori...

trolig er det rustvann fra navet som kommer ut der, mange biler så blir det liggende vann der og det blir rust i navet.

Ok, skal sjekke dette. Forhåpenltigvis får jeg lagt om dekk i kveld og kan se om jeg finner noen bolbler.

Rust fra navet allerede, på en to måneder gammel bil? Hva kan man gjøre med dette? Går det an å pusse rent med børste og smøre på rustgrunning eller sånn rustkiller?

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

navet er blankt stål som akkurat som bremseskiver.

det blir overflate rust så fort det er vann i nærheten.

Det kan settes inn med fett ja, det vil dempe det

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

F.eks. Aupasta, eller rustbeskyttelsesspray (tynnstoff for hulrom)?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trykket forandrer seg iforhold til temperaturen. Bare slik at du tenker litt på dette hvis du ikke finner noen lekkasje.

Min mor sin Polo varsler om dette hver høst.

For å lete etter lekkasje så er Zalovann på en sprute flaske en fin metode.

Endret av Øyvind G
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive