Gå til innhold
Petter

Min Engelske venn trenger hjelp ang. trimming Audi

Recommended Posts

Petter    1 399
Petter

Hey guys, please help with my mods gone wrong.....

Hey guys, I've got a 98 1.8T. I've had a k04 and chip for a while and wanted to get more performance. I was recommended to port and polish the intake and exhaust. We found out they used abrasive material to do it like gritty sand. So I got with my friend that tunes Hondas and we decided to try it ourselves. We got a bag of sandblasting sand and hooked up into the intake and started the car. We had to hold the gas so it would run. He wanted to let the engine suck in the sand through the intake so it would port it out and then push it out the ehxaust so it would port the exhaust manifold.

I was worried that it might cause problems but he figured it'd be OK as long as we didn't make boost and it get sucked in the turbo. After running the car and letting it suck in sand we got about half way through a 25 lb bag. The check engine light was on and the engine was bucking and kicking and sounding really weird. We stopped and hooked the car back up normal and took off the sand supply. We tried to start it again and it was really hard. Once started it couldn't idle and kept making weird noises. We took it out and drove it and it started to make scraping and knocking noises.

Help! Can anyone tell me what to do! My buddy only does Hondas so he doesn't know much about Audis.

Endret av Petter

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 323
Bernhard

Hmmm, han burde vel heller brukt små glasspartikler som de bruker i glassblåsing?? Det ville jeg ihvertfall heller ha gjort :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Torby    204
Torby

Gammel klassiker som har værsert på diverse forum i flere år.. Morsom da.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Flott den der, orginaltråden er EPIC!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 227
Hans Marius

Gjort det bra han ja ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

fungerte ikke til meg heller. måtte skifte ut hele motoren etterpå

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo

Du må jo helt klart ha gjort noe feil då. Det skal jo virke fjell det... men glemte du kanskje å slippe sand i oljen og, isåfall er det ikke rart at det gikk til helvete :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brage    0
Brage

Det aller viktigste er å putte en liten mutter inn i forbrenningskammeret, som er akkurat for stor til å slippe gjennom ventilåpningen. Da får man blandet sanden man putter inn i innsuget på en effektiv måte. Brukes gjerne med en skvett diesel, for å samtidig rense undersiden av ventilene.

Funker knall hver gang, og verkstedene gnir seg i hendene. Skjønner ikke helt hvorfor, dog...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus
Du må jo helt klart ha gjort noe feil då. Det skal jo virke fjell det... men glemte du kanskje å slippe sand i oljen og, isåfall er det ikke rart at det gikk til helvete :P

Det aller viktigste er å putte en liten mutter inn i forbrenningskammeret, som er akkurat for stor til å slippe gjennom ventilåpningen. Da får man blandet sanden man putter inn i innsuget på en effektiv måte. Brukes gjerne med en skvett diesel, for å samtidig rense undersiden av ventilene.

Funker knall hver gang, og verkstedene gnir seg i hendene. Skjønner ikke helt hvorfor, dog...

:blink::huh::o Det var jo ingen som sa til meg. Blir vel en tur nede på verkstedet som forklarte meg fremgangsmåten over helga ser jeg :angry:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lexgtturbo    134
Lexgtturbo
:blink::huh::o Det var jo ingen som sa til meg. Blir vel en tur nede på verkstedet som forklarte meg fremgangsmåten over helga ser jeg :angry:

Ja fort deg ned og vis de hvor landet ligger! Makan til tullinger som glemmer å opplyse om de viktigste av alle punktene i prosessen... Amatører!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

MM. bra at jeg ikke har betalt regningen på 54.000 for ny motor enda :) De får i hvertfall ikke se dem...!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Citrus    7
Citrus

hehe, en som er lokal kjent :P

vil ikke utale meg om det, grunnet forhandlinger

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brage    0
Brage

Prøven: snakk med Kåre Helge. (søskenbarnet mitt)

Total: snakk med Kim. (Kompis)

:P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig