Gå til innhold

Verdensrekord i bilvask


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Bli med på å sette verdensrekord i bilvask neste fredag hos Shell/7-Eleven!

I tillegg, for hver bilvask som blir tatt, blir det donert bort hele 25 kroner til organisasjonen MOT.

Det aller beste er at bilvasken er helt gratis!

http://www.7-eleven.no/turtlevask/forside.aspx

Ha en god BØRSTELØS bilvask! :)

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Hmm, vurderer det. Pb, surfex, p21s også børsteløs = win

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må bare få si at hvis du er glad i felgene dine... så kjører du den ikke inn i en vaskemaskin.

De bruker fortsatt (som regel) børst på felger uansett om det er børsteløs eller ikke.

Saab 95 2.2 TiD Vector Sedan Enhanced by Hirsch Performance

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

De bruker fortsatt (som regel) børst på felger uansett om det er børsteløs eller ikke.

Den maskinen jeg pleier å kjøre inn i har ikke børster til felgene. Hvorfor jeg kjøre inn i maskin er for å få en og annen underspyling vinterstid. Understreker at dette ikke er ofte, det er kun vinterstid UTEN BØRSTER! Regner med noen lurte på det... ;)

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den maskinen jeg pleier å kjøre inn i har ikke børster til felgene. Hvorfor jeg kjøre inn i maskin er for å få en og annen underspyling vinterstid. Understreker at dette ikke er ofte, det er kun vinterstid UTEN BØRSTER! Regner med noen lurte på det... ;)

Syns ikke det høres så dumt ut.. Heller en børsteløs vask i maskin på vinteren enn å gå løs på berøringsvask på uren lakk i 5 minusgrader :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Men er det varmtvann det spyles med i disse hallene? Det tar jo knekken på voksen...

Er jo varmtvann i selvvasken også..

Greit med varmtvann synes jeg så får av is, spesielt i felger etc, hender jeg bruker litt av "glans voksen" som er på selvvasken, får omtrent samme boosten som ved washcoat på voksen som ligger der da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er jo varmtvann i selvvasken også..

Greit med varmtvann synes jeg så får av is, spesielt i felger etc, hender jeg bruker litt av "glans voksen" som er på selvvasken, får omtrent samme boosten som ved washcoat på voksen som ligger der da :)

Vaska med glovarmt vann (k2000 i trondheim) to ganger forrige vinter. Da var 845'n ikke tilstede lenger. Kommer til å vaske med "kaldt" vann i år. Men hvis det ikke er 80 grader på vannet i vaskemaskina så er det vel greit når det er gratis :P

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Concker

Vaska med glovarmt vann (k2000 i trondheim) to ganger forrige vinter. Da var 845'n ikke tilstede lenger. Kommer til å vaske med "kaldt" vann i år. Men hvis det ikke er 80 grader på vannet i vaskemaskina så er det vel greit når det er gratis :P

Glovarmt vann tar nok voksen rimlig kjapt ja, i min lokale hall er det vel mer "lunket"

er nok til at det kommer til på undersiden av isflakene så de løsner og glir av.

tror nok salt og andre påkjenninger ellers er minst like ille.. pleier å legge et nytt lag med voks sånn midt vinters, fungert greit for meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Glovarmt vann tar nok voksen rimlig kjapt ja, i min lokale hall er det vel mer "lunket"

er nok til at det kommer til på undersiden av isflakene så de løsner og glir av.

tror nok salt og andre påkjenninger ellers er minst like ille.. pleier å legge et nytt lag med voks sånn midt vinters, fungert greit for meg :)

Fort gjort å gnu over litt collinite, så det er nok lurt :)

Men back to topic:

Er det glovarmt vann som blir brukt i vaskemaskiner?

Har Saab Tech2 og Eberspächer diagnoseutstyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristian Nafstad

Den maskinen jeg pleier å kjøre inn i har ikke børster til felgene. Hvorfor jeg kjøre inn i maskin er for å få en og annen underspyling vinterstid. Understreker at dette ikke er ofte, det er kun vinterstid UTEN BØRSTER! Regner med noen lurte på det... ;)

Pleier å kjøre børsteløs maskinvask 1 gang i året selv, nettopp for å få en skikkelig underspyling. Greit å få rensa litt under der i blant når jeg ikke har egen HT og utstyret i vaskehallen jeg er på ikke er helt OK til å bruke på underspyling.

Kjører Golf MK6 2011 

 

- Kjørte BMW E46 320i 2000 mod 2012-2014

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Fort gjort å gnu over litt collinite, så det er nok lurt :)

Men back to topic:

Er det glovarmt vann som blir brukt i vaskemaskiner?

Glovarmt er det hvertfall ikke.. Har kjent på rutene noen ganger, da jeg har tenkt på dette selv, og rutene er ganske så kalde. Hadde det vært 80 grader på vannet, hadde jeg nok kjent dette på ruta ganske godt..

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...