Marius Engel

Farge på bremsecaliper.

Hvilken farge tror dere vil se greit ut på bremecliperene på en Sort Nissan Leaf med chrompakke?

I utgangspunktet var de jo ganske fine blanke og "sølvfargete". Nå er de blitt hvit/oksydert gråaktige.

Tenkte kanskje på bruke sånn hammerite lakk som du kan spraye over rust og alt mulig (i følge boksen). Men ikke rød eller gul, det blir bre utrolig harry på en slik bil :P Sort eller sølvfarge gjør seg kanskje?

Eller er det kanskje mulig å rengjøre disse slik at de får "fabrikkfinish" tilbake, og behandle med noen slags forsegling eller klarlakk på spraybok for å hindre at de blir like hvit/går oksiderte igjen ganske fort?

Hva mener dere?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Rosa.

Da tror jeg at jeg går for å rengjøre til fabrikkfinish, hvis det er mulig uten at de blir grå etter en kort stund.. Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvis du bruker Hammerite så har de en lakk som skal tåle høyere temperaturer enn vanlig Hammerite. Jeg har brukt den og den har holdt utrolig bra! Ellers har de også billig caliperlakk på Biltema etc...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville gått for sort, å bruk hammerite, det har jeg brukt flere ganger, å holder bra, og tåler mye varme. Med sølv, så ser det ikke bra ut på avstand, hvis du har sølv felger, ettersom kalipperen ser ut som en del av felgen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sølv eller sort hammerlakk tror jeg blir bra.. klarer ikke bestemme meg selv heller, men mine burde hatt en shining. Prøvde sølv motorlakk på nye calipere bak i fjor, men det holder ikke noe særlig.

Min bil har litt grovere bremser enn de fleste andre V70er fra den tiden, men ikke nok til at jeg synes de fortjener de mest skrikende fargene..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Som dere sier, svart tenker jeg også kan bli bra :)

Er harrmerite sin lakk som tåler høyere temperaturer bedre enn biltema sin caliperlakk? (Jeg gjetter ja, men det billigste er jo ofte det beste) :)

Ville gått for sort, å bruk hammerite, det har jeg brukt flere ganger, å holder bra, og tåler mye varme. Med sølv, så ser det ikke bra ut på avstand, hvis du har sølv felger, ettersom kalipperen ser ut som en del av felgen.

Godt poeng ja, jeg har sølvfelger. Så er det jo litt kjekt å ha noen detaljer som skiller seg litt ut fra massen og, siden 99,9% av de andre leafene har sølvgrå calipere.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alt annet en svart på calippere som er så små ser bare harry ut spør du meg!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den kailiperlakken til biltema er faktisk dyrere en hammerite.

Sikkert dyrere pr ml lakk, men nå har jeg kjøpt en boks. Lakkert 8 calipere og halve boksen er igjen.. Så prisen er nok ikke all verden likevel. En hundrelapp er småpenger i denne galskapen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive