Driller

Ruteforsegling

27 innlegg i emnet

Tenkte å få på ruteforsegling på vinduene på bilen min. Noen som kan anbefale noen produkter?

Gtechniq, CarPro, polishangel?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker Gtechniq G5 selv. Godt fornøyd med holdbarhet vs tidbruk for applikasjon av produkt. Og det er billig og drøyt i bruk. Fra 3-6mnd på frontrute med normal viskerbruk vil jeg anslå som normalt. Det anbefales rutepolish i forkant for best mulig effekt ved bruk av G5. Denne heter vel G4, tror jeg. Ikke brukt selv, men skal bruke det før neste runde. :)

Prøvde RainX før det, men det dabber av bare etter noen uker.

Endret av Klykken
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan trygt anbefale GTechniq sin rutepolish samt ruteforsegling (G4 og G5)

Gir en meget bra holdbarhet! :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex glass ultra har fungert ypperlig for meg.

mye bedre holdbarhet enn rain x.

La på for 6mnd siden, og har enda så godt som full effekt etter sommeren.

Rain x har pleid å tape seg etter en mnd for meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex glass ultra er meget drøy.. Sitter fortsatt 1,5-2år etter på bilen her. Det er fortsatt effekt, dog ikke god nok. Klar for ny runde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen erfaringer med G1?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er veldig fornøyd med Carpro flyby30. La den på mondeoen i Juli, selv nå etter all regn som har vært siste tiden er effekten nesten 100%..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nanolex Glass Ultra som nevnes over her er jeg meget fornøyd med :) enkel å jobbe med er den og!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan vasker dere vinduet før påføring?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg liker G1, uten at jeg har prøvd annet enn rain X. Har hatt G1 på min i et par-tre mnd. nå, og det er over all forventning.
Litt klønete når man skal få av produktrester, men det kommer seg med litt trening.
Renset forøvrig med G4 først, så håper på lang holdbarhet.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vanlig DCN-vask. Tar Surfex på glasset helt til slutt før avspyling/skum hvis glasset er skikkelig skittent. Det må ikke ligge lenge, da dette gir rennmerker. Til slutt blir det håndvask sammen med resten av bilen. Etter dette steget kan det være nødvendig/nevenyttig med ruterens ala Gtechniq G4, men det har jeg ikke prøvd. G5 legges iallefall etter en slik operasjon hos meg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vasker vanlig DCN-vask først, så bruker jeg en glassrens sammen med nanosvamp, og deretter G4 før jeg legger forsegling, som i det siste har vært G5.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tørker av vinduet med glassrensen til nanolex før påføring av glass ultra.

En litt billigere løsning er å "vaske" vinduet med isopropanol.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Gtechniq G5 som favoritt hittil. Bruker Rain-X på side- og bakruter. Der holder den leeenge. Andre forseglinger jeg har brukt på frontruten, bl.a Nanolex glas ultra, har en tendens til å gi et slags slør over ruten et par sekunder etter visker har gått over.

På Audien sliter jeg også voldsomt med hopping på viskerne. Har nå kjørt en stund uten forsegling, men det blir jo ikke helt det samme, så no har jeg lag på G5 igjen. Viskerne begynte å hoppe med en gang og gir seg ikke uansett hva jeg prøver av lure triks. No har jeg satt inn viskergummi med Swissvax Pneu og det har kurert hopping i 2 dager. Vi får se hvordan det går videre ;)

Hvis noen har funnet årsaken til hopping vil jeg høre fra dere. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nylig lagt Getchniq G1 rundt hele på Hiacen. Frontruten hadde gammel Nanolex glass ultra som jeg polerte bort med Nanolex glasspolish, før jeg la G1. Resten av glasset fikk bare Scholl Ice.

Frontruten ble knall men resten av glasset fikk et elendig resultat. Tillnermet null effekt.

Er det mangelen på bruk av feks Gtechniq Panel Wipe som har gjort at det ligger igjen fett og silikon som har ødelagt?

Er aldri vært noe forsegling på dem før så kan evt være et belegg av noe slag (som er helt gjennomsiktig) som gjør at G1 ikke fester seg?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukt g1 på min front rute, dette har holdt igjennom 3 runder med surfex hd 1:5 og vasker av ymse såpe blandinger. Funker nesten like bra enda etter 8månder. Til kunde biler blir det brukt g4 og g5 eller nanolex ultra.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har Gtechniq G5 som favoritt hittil. Bruker Rain-X på side- og bakruter. Der holder den leeenge. Andre forseglinger jeg har brukt på frontruten, bl.a Nanolex glas ultra, har en tendens til å gi et slags slør over ruten et par sekunder etter visker har gått over.

På Audien sliter jeg også voldsomt med hopping på viskerne. Har nå kjørt en stund uten forsegling, men det blir jo ikke helt det samme, så no har jeg lag på G5 igjen. Viskerne begynte å hoppe med en gang og gir seg ikke uansett hva jeg prøver av lure triks. No har jeg satt inn viskergummi med Swissvax Pneu og det har kurert hopping i 2 dager. Vi får se hvordan det går videre ;)

Hvis noen har funnet årsaken til hopping vil jeg høre fra dere. :)

Så du er ikke plaget med slør med G5? Dette er jeg plaget med. Mulig jeg gjør noe feil?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg i rette linjer og tynne lag! Litt slør vil det bli uansett, men "mindre synlig" om det legges i rette linjer fra tak og ned mot panser.

Tørk bort all overskuddsprodukt etter herding. Gjerne med en lett fuktet klut, og en tørr etterpå.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Legg i rette linjer og tynne lag! Litt slør vil det bli uansett, men "mindre synlig" om det legges i rette linjer fra tak og ned mot panser.

Tørk bort all overskuddsprodukt etter herding. Gjerne med en lett fuktet klut, og en tørr etterpå.

Aah. Har aldri prøvd annet produkt, så muli dette bare er pirk fra min side :P men er verst når det er mørkt og man møter biler :o Får prøve rette linjer neste gang :)

Men når det er sakt la jeg det på 17 mai, å det er bare en uke siden den ble "hull" i forseglingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så du er ikke plaget med slør med G5? Dette er jeg plaget med. Mulig jeg gjør noe feil?

Nei, får ikke noe nevneverdig slør fra den.

Har forøvrig også prøvd forskjellige påførings- og buffemetoder. Alle gir samme resultat, enten det er i sirkler, rette linjer, våt/tørr avtørking.....

Vanlig fremgangsmåte er:

-Vask av bil

-Vaske rute med glassrens

-Polering med maskin

-Fjerne polish

-Vaske rute med glassrens

-IPA 1:3

-Påføring av forsegling etter anvisning

-Buffing

Rengjør også viskerblad nøye :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive