Gå til innhold
Gremlin

Elokserte MC felger

Recommended Posts

Gremlin    3
Gremlin

Hei,

Har kjøpt meg ny sykkel som har oransje elokserte felger. Noen som har erfaring med elokserte felger? Hvilke hensyn må jeg ta mtp produkter, vask og vedlikehold av disse?

Sykkelen er en 2014 KTM SMC-R 690.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Jeg har vært innom masse elokserte deler gjennom sykling, og eloksert aluminium tåler en hel del juling (innen rimelighetens grenser selvfølgelig).

Jeg ville kjørt vanlig DCN-vask og beskyttet de med voks eller coating. Hold deg unna slipende poleringsmidler :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Jepp, det burde ikke være noe problem etter det jeg har erfart ihvertfall :)

Ville nok vært forsiktig med syrebasert felgrens, men ellers tror jeg du er rimelig safe.

Legger du voks på felgene tidlig er jo ikke vedlikeholdsvasken noe problem heller, da klarer du deg jo fint med f.eks. prickbort, surfex og en detailbørste.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gremlin    3
Gremlin

Eneste utfordringen er bak hvor det fort kan bli litt søl og sprut fra kjedet. Men som du sier, så vil jobben bli utrolig mye enklere med felgvoks under.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Trondeg    5
Trondeg

Eneste utfordringen er bak hvor det fort kan bli litt søl og sprut fra kjedet. Men som du sier, så vil jobben bli utrolig mye enklere med felgvoks under.

Etter og ha prøvd 5-6 forskjellige kjedesprayer har jeg funnet ut att belray sin er den som lager minst søl:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Simenhbe    123
Simenhbe

Det er sant som du sier med søl fra kjedet, men prickbort og surfex tar seg fint av det også :)

Den største utfordringen med felger til mc etter min erfaring er å komme til i alle kriker og kroker, bak drev, bremseskiver, kjede og alt mulig som kan være i veien.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig