Gå til innhold

Spraylakk etter lakk kode ?


SF AutoSpa

Recommended Posts

KristianLomeland

Mekonomen Kristiansand har blandet lakk for meg, og de leverer kun RM lakk. Jeg mener denne er vannbaser. De tilbyr lakken i spann og på boks. De har også eldrings-grader innenfor flere lakkoder for biler som har hatt noen år på veien. Lakkert en del med denne, og brukt 2K klarlakk over.

Samtidig vil jeg anbefale deg å holde deg unna Sikkens, som bilxtra krs f.eks tilbyr.

  • DCN Poeng 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Lakkspesialisten AS/Mekonomen Fyllingsdalen blander lakk enten basert på original fargekode, eller etter kundens ønske (innenfor rimelighetens grenser). For out-of-this-world-blandinger kan de sende inn spesialbestillinger til leverandørene sine og få det blandet i en egen batch, men det er dyyyrt og man må belage seg på 14-21 dager ventetid.

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

jeg må bare spør om en ting her, jeg tok en shine på en 07 Hiace firmabil, hvit og rusten var den så det ble noe punkt blåsing og slikt. Kunden hadde fått blandet lakk på et lokalt karosseri verksted, mener det var av typen "glasurit", elendigheten var vertfall våt og sticky etter 9t i 30 grader i garasjen, er det normalt? grunningen ifra samme merke tørket på 20min

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis han skulle ha farge(base) og klarlakk, er basen 1 komp og klarlakken 2 komp. Var det kun farge (ss lakk/topcoat) etter grunningen, burde denne være 2 komp. Hvis han fikk det blandet på sprayboks må han selv frigjøre herderen i boksen rett før bruk, da er det ofte en patron/ventil som skyves inn i boksen fra undersiden for å blande herder i lakken, så må den ristes godt og brukes innen 12-24 timer. Man får naturligvis ikke kjøpt lakk med herder "ferdig blandet" da herdeprosessen starter med en gang den blandes med lakken.

Etter å ha lest litt på hjemmesiden deres ser det ut som det går mye i 1 komp akryl-lakk med 24 timers herdetid, og antar at det er det kompisen din har brukt, dere har vel hørt om google.no? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...