Gå til innhold

Voks om vinteren


Mortenn200

Recommended Posts

Hvilken erfaringer har dere med voks i forbindelse med 6 mndr med veisalt og kulde? Jeg la SV onyx i fjor vinter og merket for at denne ble fortere slitt vekk steder utsatt for salt. I år tenkte jeg shield skulle få prøve seg [emoji4] tenkte kanskje denne ville holde bedre siden den har teflon i seg? Noen meninger?[emoji2]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har brukt Collinite 476s med hell. Den har holdt hele vinteren for min del i hvert fall :)

Vasker bil for terapiens skyld!

[ ] Ford Mondeo 2.0TDCi Titanium S '10-mod.
[X] Ford Focus ST170 '03-mod.
[X] Seat Leon 1.6 Sport '02-mod.
[X] Opel Kadett E 1.6i cab. '89-mod

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Shield har jeg hatt på flere kundebiler med opptil 12 mnd holdbarhet på. Siste bilen jeg tok rebehandling av som hadde Shield hadde gått 18.000 km siden forrige behandling og der var det fortsatt beskyttelse igjen.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du så legger en ny runde Shield midtvinters (enten fordi du vil eller trenger det), gjør det noe da?

Du skal jo jobbe ganske hardt for å klare å tømme hele krukken med det første uansett ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har lagt mye 845 og syns den holder seg godt, ble nesten skuffa når jeg la shield da den tar lengre tid å legge(ikke tørke av) en 845, nå har jeg 845 på egen bil + en anen, collnite 915 på en tredje og shield på fjerde. alle bilene er BMW av samme farge. Spent på å se hva som holder..

E30 Turbo 

E34 Bi turbo bruksbil

BMW 2002 Turbo under restaurering

 

http://facebook.com/GusdalsCarCare

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På min bil beadet Shield fint 17.mai når den ble lagt ved montering av vinterhjul.

845 lå flatt som en pannekake før jul.

På andre bilen ble 845 lagt ved full shine til påske, og også der var det null og niks igjen midtsommers.

Foretrekker helt klart andre rent personlig av egne erfaringer, uavhengig av pris.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

845 holdt fint for meg hele forrige vinter og vel så det på både bil og felger. Har ikke prøvd Shield om vinteren, men min sommererfaring er at Shield oppfører seg omtrent identisk som 845 med tanke på beading og holdbarhet :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i tankeboksen mellom Shield, Fusso 12 Months, 845, 476s, MG #16 eller #21.

Tror det blir en test av alle på panser og tak, men usikker på hva jeg skal gå for på resten av bilen.

Synes Shield slipper litt lett på nedre paneler. 476s vet jeg sitter lenge. Har tatt Fusso på en LandCruiser og den ser fantastisk ut, samt veldig lett å jobbe med [emoji4]

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøver SV Shield i vinter. Får heller bare legge et ekstra lag om den begynner og gi seg :) Shield ble levert av postmannen på døra for bare et kvarter siden, tilfeldigvis han som har levert x antall esker fra Scandicshine, Bilnerden og swissvax på døra til meg i det siste og lurte på om jeg ville ta postbilen en runde :rofl1:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er selv i tankeboksen mellom Shield, Fusso 12 Months, 845, 476s, MG #16 eller #21.

Tror det blir en test av alle på panser og tak, men usikker på hva jeg skal gå for på resten av bilen.

Synes Shield slipper litt lett på nedre paneler. 476s vet jeg sitter lenge. Har tatt Fusso på en LandCruiser og den ser fantastisk ut, samt veldig lett å jobbe med [emoji4]

Takk for tips, jeg har hatt lyst til å prøve Fusso en stund.

Eller.. For å være ærlig er det alt for mange vokser jeg kunne tenke meg å prøve, har bare aldri kommet så langt. hehe.

Får begynne å slenge på en voks på bestillinger her og der, utvide samlingen litt :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips, jeg har hatt lyst til å prøve Fusso en stund.

Eller.. For å være ærlig er det alt for mange vokser jeg kunne tenke meg å prøve, har bare aldri kommet så langt. hehe.

Får begynne å slenge på en voks på bestillinger her og der, utvide samlingen litt :)

Da sier jeg kjør på! Jeg trodde Fusso var like vanskelig som 476s eller MG #16, men det var den ikke. Kanskje den letteste å jobbe med etter Shield av de jeg har [emoji4]

Har sett LandCruiseren og spylt den etter Fusso ble lagt, og det ser knallbra ut! Holdbarheten kan jeg ikke kommentere enda.

2008 Audi A6 Allroad - solgt

2016 BMW X5 40e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

476 å 845 er vel rimelig klart at burde holde gjennom vinteren.

Shield(å generelt SV) er oppskrytt mener nå jeg, blei mega skuffa når jeg testa shield, lett å legge å lett å buffe skryter mange av men mange av 200kr voksene mine er mye lettere å jobbe med, holdbarhet skuffer også.

Jeg holder på å teste alternativer til billig vinter LSP nå, 845 å 476 er som sagt billige og rimelig safe alernativer, har brukt Autofinesse Power seal på to biler nå og to med Finish kare 1000p. Tilfeldigvis holder alle fire bilene til i så og si samme gate så dem får ca samme påkjenning i vinter så blir gøy å se hva som holder best. har virkelig trua finish kare 1000p- Blir å legge nanolex lakk&felg premium på neste test bil. :)

02' Saab 9-3 Turbo
90' Mercedes 260E
89' BMW 520i
X 95' BMW 328ci Individual
X 88' BMW 320i Cab
X 97' BMW 318i Touring
X 89' Vw Golf 1 cab.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

476 å 845 er vel rimelig klart at burde holde gjennom vinteren.

Shield(å generelt SV) er oppskrytt mener nå jeg, blei mega skuffa når jeg testa shield, lett å legge å lett å buffe skryter mange av men mange av 200kr voksene mine er mye lettere å jobbe med, holdbarhet skuffer også.

Jeg holder på å teste alternativer til billig vinter LSP nå, 845 å 476 er som sagt billige og rimelig safe alernativer, har brukt Autofinesse Power seal på to biler nå og to med Finish kare 1000p. Tilfeldigvis holder alle fire bilene til i så og si samme gate så dem får ca samme påkjenning i vinter så blir gøy å se hva som holder best. har virkelig trua finish kare 1000p- Blir å legge nanolex lakk&felg premium på neste test bil. :)

Hvis du ikke syns sv er lett å legge å buffe, tror jeg det ligger mer i måten du la voksen enn at det er en dårlig voks. Har lagt både shield og concorso flere ganger, og aldri hatt det problemet du beskriver.

La shield på bilen til mor mi i august i fjor, den holdt seg fortsatt godt 8 mndr etterpå. Noe død nederst på dørene, men eller bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den voksen jeg har hatt best varighet på gjennom vinteren er AG HD Wax. ikke den letteste å jobbe med, men men. Swisswax både lukter godt og er så enkel å jobbe med at det er bare kos å vokse en gang ekstra med den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...