Mortenn200

Voks om vinteren

27 innlegg i emnet

Hvilken erfaringer har dere med voks i forbindelse med 6 mndr med veisalt og kulde? Jeg la SV onyx i fjor vinter og merket for at denne ble fortere slitt vekk steder utsatt for salt. I år tenkte jeg shield skulle få prøve seg tenkte kanskje denne ville holde bedre siden den har teflon i seg? Noen meninger?

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield er vel møkje brukt om vinteren den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kunne tenke meg det. Men tenkte om det var slik at den blir utrolig fort borte, om det heller ville lønne seg og kjøpe collonite 845 pga pris

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt Collinite 476s med hell. Den har holdt hele vinteren for min del i hvert fall :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield har jeg hatt på flere kundebiler med opptil 12 mnd holdbarhet på. Siste bilen jeg tok rebehandling av som hadde Shield hadde gått 18.000 km siden forrige behandling og der var det fortsatt beskyttelse igjen.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sjøl la eg Duragloss 105 på ein bilen og Victoria chaos på den andre.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lar Shield prøve seg i år da

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Om du så legger en ny runde Shield midtvinters (enten fordi du vil eller trenger det), gjør det noe da?

Du skal jo jobbe ganske hardt for å klare å tømme hele krukken med det første uansett ;)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har lagt mye 845 og syns den holder seg godt, ble nesten skuffa når jeg la shield da den tar lengre tid å legge(ikke tørke av) en 845, nå har jeg 845 på egen bil + en anen, collnite 915 på en tredje og shield på fjerde. alle bilene er BMW av samme farge. Spent på å se hva som holder..

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

På min bil beadet Shield fint 17.mai når den ble lagt ved montering av vinterhjul.

845 lå flatt som en pannekake før jul.

På andre bilen ble 845 lagt ved full shine til påske, og også der var det null og niks igjen midtsommers.

Foretrekker helt klart andre rent personlig av egne erfaringer, uavhengig av pris.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

845 holdt fint for meg hele forrige vinter og vel så det på både bil og felger. Har ikke prøvd Shield om vinteren, men min sommererfaring er at Shield oppfører seg omtrent identisk som 845 med tanke på beading og holdbarhet :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv i tankeboksen mellom Shield, Fusso 12 Months, 845, 476s, MG #16 eller #21.

Tror det blir en test av alle på panser og tak, men usikker på hva jeg skal gå for på resten av bilen.

Synes Shield slipper litt lett på nedre paneler. 476s vet jeg sitter lenge. Har tatt Fusso på en LandCruiser og den ser fantastisk ut, samt veldig lett å jobbe med

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Prøver SV Shield i vinter. Får heller bare legge et ekstra lag om den begynner og gi seg :) Shield ble levert av postmannen på døra for bare et kvarter siden, tilfeldigvis han som har levert x antall esker fra Scandicshine, Bilnerden og swissvax på døra til meg i det siste og lurte på om jeg ville ta postbilen en runde :rofl1:

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er selv i tankeboksen mellom Shield, Fusso 12 Months, 845, 476s, MG #16 eller #21.

Tror det blir en test av alle på panser og tak, men usikker på hva jeg skal gå for på resten av bilen.

Synes Shield slipper litt lett på nedre paneler. 476s vet jeg sitter lenge. Har tatt Fusso på en LandCruiser og den ser fantastisk ut, samt veldig lett å jobbe med

Takk for tips, jeg har hatt lyst til å prøve Fusso en stund.

Eller.. For å være ærlig er det alt for mange vokser jeg kunne tenke meg å prøve, har bare aldri kommet så langt. hehe.

Får begynne å slenge på en voks på bestillinger her og der, utvide samlingen litt :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Shield på bil, #845 på felger fungerer bra for min del gjennom vinteren.

Nedre panel på bilen får alltid mye juling, så det er nok ikke til å unngå...

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for tips, jeg har hatt lyst til å prøve Fusso en stund.

Eller.. For å være ærlig er det alt for mange vokser jeg kunne tenke meg å prøve, har bare aldri kommet så langt. hehe.

Får begynne å slenge på en voks på bestillinger her og der, utvide samlingen litt :)

Da sier jeg kjør på! Jeg trodde Fusso var like vanskelig som 476s eller MG #16, men det var den ikke. Kanskje den letteste å jobbe med etter Shield av de jeg har

Har sett LandCruiseren og spylt den etter Fusso ble lagt, og det ser knallbra ut! Holdbarheten kan jeg ikke kommentere enda.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har hatt på fusso på bilen min i 2mnd nå, den er som nylagt enda.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

476 å 845 er vel rimelig klart at burde holde gjennom vinteren.

Shield(å generelt SV) er oppskrytt mener nå jeg, blei mega skuffa når jeg testa shield, lett å legge å lett å buffe skryter mange av men mange av 200kr voksene mine er mye lettere å jobbe med, holdbarhet skuffer også.

Jeg holder på å teste alternativer til billig vinter LSP nå, 845 å 476 er som sagt billige og rimelig safe alernativer, har brukt Autofinesse Power seal på to biler nå og to med Finish kare 1000p. Tilfeldigvis holder alle fire bilene til i så og si samme gate så dem får ca samme påkjenning i vinter så blir gøy å se hva som holder best. har virkelig trua finish kare 1000p- Blir å legge nanolex lakk&felg premium på neste test bil. :)

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

476 å 845 er vel rimelig klart at burde holde gjennom vinteren.

Shield(å generelt SV) er oppskrytt mener nå jeg, blei mega skuffa når jeg testa shield, lett å legge å lett å buffe skryter mange av men mange av 200kr voksene mine er mye lettere å jobbe med, holdbarhet skuffer også.

Jeg holder på å teste alternativer til billig vinter LSP nå, 845 å 476 er som sagt billige og rimelig safe alernativer, har brukt Autofinesse Power seal på to biler nå og to med Finish kare 1000p. Tilfeldigvis holder alle fire bilene til i så og si samme gate så dem får ca samme påkjenning i vinter så blir gøy å se hva som holder best. har virkelig trua finish kare 1000p- Blir å legge nanolex lakk&felg premium på neste test bil. :)

Hvis du ikke syns sv er lett å legge å buffe, tror jeg det ligger mer i måten du la voksen enn at det er en dårlig voks. Har lagt både shield og concorso flere ganger, og aldri hatt det problemet du beskriver.

La shield på bilen til mor mi i august i fjor, den holdt seg fortsatt godt 8 mndr etterpå. Noe død nederst på dørene, men eller bra.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den voksen jeg har hatt best varighet på gjennom vinteren er AG HD Wax. ikke den letteste å jobbe med, men men. Swisswax både lukter godt og er så enkel å jobbe med at det er bare kos å vokse en gang ekstra med den.

0

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!


Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.


Logg inn nå

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    Ingen innloggede medlemmer aktive