Gå til innhold
tr86

Karcher proff

Recommended Posts

tr86    526
tr86

Hei.

Har en karcher HT av forrige generasjon overligger som har vært i bruk i 1,5 sesong. Med flere ganger pr år har av/på bryter gått fyken og spyler vært ut av drift. 2gabger bare siste 3-4mnd alene.

Vurderer altså ny spyler og hadde egentlig tenkt på noe helt annet enn karcher denne gang, å vurderte nilfisk 145.3.10 Xtra.

Nå har jeg derimot fått en meget godt tilbud på en ny karcher fra proff-serien, og lurer på om folk har erfaringer å komme med?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Johnsen`s Autospa    10
Johnsen`s  Autospa

Det er bare å kjøpe seg en karcher :) og den er vel i koksgår?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Albino    137
Albino

Vet ikke noe om Karcher proff, men er veldig fornøyd med min Nilfisk 145,3. Angrer ikke i det hele på at jeg gikk for nilfisk når gamle Karcheren tok kveld!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Man har jo på proff maskinene bedre motorer som opererer med lavere belastning, høyere trykk og større vannmengde, bare for å nevne noe. Det er jo ikke tvil om at proff maskinene trolig er et nivå over, se bare på maskiner i tilsvarende pris; kranzle.

Problemet er egentlig at jeg er blitt skeptisk til karcher, jeg får tenke litt på det og ta et valg snart.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Vurdert Stihl?

Vi har 2 stihl maskiner(husker ikke modellnr) men de begynner å bli noen år gamle. Den ene var inne på service nå nylig, og funker nå som gull igjen. Absolutt kvalitet i alle ledd.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Det er pga avtale med firma, og når de kan gi en meget god pris på karcher så vurderer jeg disse, nilfisk blir vanlig pris, men karcher HD 5/15 cx plus, som vanligvis er i prisklasse med kranzle, kan jeg få til en meget fordelaktig pris, derfor ble den plutselig aktuell.

Jeg har ingen andre erfaringer med HT enn de jeg har hatt selv, men på forumet her virker jo kranzle som å være "the big thing" og hadde nok kjøpt disse på bakgrunn av omtale dersom jeg skulle kjøpt på fullpris.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Ser den :)

Ser den koster rundt 8000,- veil. Så å få en god pris på en sånn er nok veldig fordelaktig da ja :)

Meget hendig og behagelig med slangetrommel i den str som er på den. Tror nok absolutt det er en knall maskin :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Ser den :)

Ser den koster rundt 8000,- veil. Så å få en god pris på en sånn er nok veldig fordelaktig da ja :)

Meget hendig og behagelig med slangetrommel i den str som er på den. Tror nok absolutt det er en knall maskin :)

Fikk litt sjokk når jeg så veilpris, for jeg har fått innbruddspris via firma i forhold!

Må sjekke litt om det er stål eller fibe slange, men 15m slange er jo digg da!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
AndersN    6
AndersN

Stihl høytrykkspylere er produsert på egen produksjonslinje hos Nilfisk. Derfor er det tilnærmet samme spyler. Det som varier litt er: slange, handtak og av og til trykk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Fikk litt sjokk når jeg så veilpris, for jeg har fått innbruddspris via firma i forhold!

Må sjekke litt om det er stål eller fibe slange, men 15m slange er jo digg da!

Villende pris er som regel med meget god fortjeneste :D

Blir nesten litt som med dekk.

205/55-16 Hakka R2 koster på vianor rundt 7400,- ferdig på felg før rabatts..

Jeg kjøpte de av en annen kar, helt nye, for 5200,- ferdig på felg, og enda så hadde han tjent litt..:)

Så at fortjenesten er stor på villedende pris er det ingen tvil om! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
tr86    526
tr86

Da blei det en karcher igjen tydeligvis. Bare å bestille nye overgang til skumkanonen da:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig