Gå til innhold

Fargeforskjell etter lakkering


MarioCG

Recommended Posts

Hva kan man akseptere av fargeforskjell etter del lakkering av en bil? Man ser klart og tydelig at bilen har to nyanser. Bilder kommer..

NAD-Nanolex Approved Detailer

 

VCDS / VAGCOM bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lakkereren min tok høyde for alt sånn..

Fikk lakka 5eren min som var titangrå og var meget fornøyd med det.. Null fargeforskjell tiltross for mye lakkering.

Hadde ikke funnet meg i mye fra et verksted på det.. Tving dem til å gjøre det på ny..

Null følelser hos mange sånne verksteder.. Bare få jobben gjort fort sånn at penga renner inn...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Far min fikk lakkert sin frontfanger av et lokalt firma. Grå metallic BMW F10. Frontfangeren var av bilen da de lakkerte som resulterte i at metallic-flakene ble liggende i en annen retning enn resten av bilen. Fangeren ble da seende mørkere ut. Han klagde som bare det, og fikk jobben gjort om på nytt igjen. Han spurte om de ikke så forskjellen ved overrekkelse, noe det svarte "jo, men..." på! Makan til frekkaser!

*201x Tesla Model 3 i reservasjon
*2015 Tesla Model S85D

*2016 Mazda CX-3 150hk 4x4

*2014 BMW i3

*2021 Tesla Model Y LR

Helelektrisk bilpark ❤️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2iaerra.pngBilde av taket. Nylakkert på a-stolpe og ved siden av rails. Mobil bilde så litt dårlig kvalitet. Ser fargeforskjellen mye bedre i levende live

Endret av MarioCG

NAD-Nanolex Approved Detailer

 

VCDS / VAGCOM bruker

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kvit er faktisk en av de vanskligere fargene og få til og matche helt, til og med min som er 2 år gammel, aldri vert omlakkert har litt fargeforskjell på karrosseri og plastikkfangere i rett lys.

Er du ikkje fornøyd så må du klage. Men det er ganske håpløst og sjå forskjell på et lite bilde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare å klage :)

Det SKAL være lik farge. De får prøve helt til de klarer det. Av erfaring advarer jeg nå på forhånd om at jeg ikke tolererer noen fargeforskjell, støv, renninger el.l. Da skjerper de seg litt og resultatet blir mye bedre. Bare å la de skjønne at du vet hva du snakker om ;)

Audi A4 allroad - Eissilber
VACN-Bergen

 

Logg: http://www.detailersclub.no/forum/topic/19408-kimmens-logg/

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes det nye lakkerte var mye "gulere" og hadde basert på bildet ikke synes noe om dette.

Men som nevnt det blir veldig ofte ørsmå fargeforskjell fra metall til plast selv på fabrikklakkerte biler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Det er veldig vanskelig å se på et slikt bilde da den ene siden har blitz, og den andre er opplyst av blitzlyset som kommer fra refleksjonene i den nylakkerte siden.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Det skal gå an å gjøre dette ordentlig. Jeg fikk for ett par uker siden tilbake Mondeo'en min fra retting og lakk etter at jeg ble påkjørt, og jeg har faktisk ikke ennå funnet helt ut hvilke områder som er lakkert og hvor overgangene er. Det skyldes kanskje at det ikke har vært sol ennå, bare regn siden jeg fikk den tilbake, men uansett... :D

Dette er en slags lys mintgrønn metallic (fargen heter Chill), som jeg hadde trodd kunne være litt vanskelig å 'treffe' helt, men jeg er veldig fornøyd.

(Jobben ble gjort hos Bergerkrysset Auto i Mysen, de skal få litt gratisreklame på denne!)

Ford:            Før: 5 x Sierra, 4 x Scorpio, 2 x Cougar, 5 x Mondeo           Nå: Mondeo 2012 + Ioniq 2019 + Focus 2005 + Cougar 1999

Opel:            Før: 3 x Ascona, 1 x Manta -73,  1 x Astra Bertone '2000
Annet moro  Før: 2 x Berlingo, Suzuki GT380, Honda HR-V, Flipper 510    Nå: Skibsplast 655

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...