MarioCG

Fargeforskjell etter lakkering

Hva kan man akseptere av fargeforskjell etter del lakkering av en bil? Man ser klart og tydelig at bilen har to nyanser. Bilder kommer..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du noe bilder?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det står at det kommer ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkereren min tok høyde for alt sånn..

Fikk lakka 5eren min som var titangrå og var meget fornøyd med det.. Null fargeforskjell tiltross for mye lakkering.

Hadde ikke funnet meg i mye fra et verksted på det.. Tving dem til å gjøre det på ny..

Null følelser hos mange sånne verksteder.. Bare få jobben gjort fort sånn at penga renner inn...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Far min fikk lakkert sin frontfanger av et lokalt firma. Grå metallic BMW F10. Frontfangeren var av bilen da de lakkerte som resulterte i at metallic-flakene ble liggende i en annen retning enn resten av bilen. Fangeren ble da seende mørkere ut. Han klagde som bare det, og fikk jobben gjort om på nytt igjen. Han spurte om de ikke så forskjellen ved overrekkelse, noe det svarte "jo, men..." på! Makan til frekkaser!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

2iaerra.pngBilde av taket. Nylakkert på a-stolpe og ved siden av rails. Mobil bilde så litt dårlig kvalitet. Ser fargeforskjellen mye bedre i levende live

Endret av MarioCG
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser du det godt på bildet selv?

Ser ikke noe fargeforskjell jeg...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet ikke om det bare er jeg som er pirkete eller fargeblind, men ser tydelig to forskjellige farger

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kvit er faktisk en av de vanskligere fargene og få til og matche helt, til og med min som er 2 år gammel, aldri vert omlakkert har litt fargeforskjell på karrosseri og plastikkfangere i rett lys.

Er du ikkje fornøyd så må du klage. Men det er ganske håpløst og sjå forskjell på et lite bilde.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bare å klage :)

Det SKAL være lik farge. De får prøve helt til de klarer det. Av erfaring advarer jeg nå på forhånd om at jeg ikke tolererer noen fargeforskjell, støv, renninger el.l. Da skjerper de seg litt og resultatet blir mye bedre. Bare å la de skjønne at du vet hva du snakker om ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg synes det nye lakkerte var mye "gulere" og hadde basert på bildet ikke synes noe om dette.

Men som nevnt det blir veldig ofte ørsmå fargeforskjell fra metall til plast selv på fabrikklakkerte biler.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lakkverksteder som tar fabrikkgarantier fra verksteder baserer seg ofte på at folk ikke klager da forsikringsjobber er dårlig betalt :)

Bare å be dem om å gjøre det på nytt på en pen måte, funker ikke det så si det på en mindre pen måte

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er veldig vanskelig å se på et slikt bilde da den ene siden har blitz, og den andre er opplyst av blitzlyset som kommer fra refleksjonene i den nylakkerte siden.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Klag du, vært innom den bransjen så jeg vet at det bare er å klage.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skal gå an å gjøre dette ordentlig. Jeg fikk for ett par uker siden tilbake Mondeo'en min fra retting og lakk etter at jeg ble påkjørt, og jeg har faktisk ikke ennå funnet helt ut hvilke områder som er lakkert og hvor overgangene er. Det skyldes kanskje at det ikke har vært sol ennå, bare regn siden jeg fikk den tilbake, men uansett... :D

Dette er en slags lys mintgrønn metallic (fargen heter Chill), som jeg hadde trodd kunne være litt vanskelig å 'treffe' helt, men jeg er veldig fornøyd.

(Jobben ble gjort hos Bergerkrysset Auto i Mysen, de skal få litt gratisreklame på denne!)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive