gube

Anbefales det å legge på lakkforsegling på ny bil?

Hei

Jeg får ny bil neste uke (BMW X3) og har lest litt rundt på sidene her og skjønt at type forseglinger ala Ditec behandlinger ikke er så populært her inne. Vil dere som har peiling på dette sterkt anbefale en ekstra lakkbeskyttelse eller er det godt nok slik den er klargjort fra forhandler??

Er det andre ting som jeg burde vurdere å få gjort?

Jeg har barn som har det med å lage litt spor etter seg og tenkte det vil være lurt å få lagt på beskyttelsesfolie på utsatte steder. Tar imot tips og råd med stor glede. Har tenkt å ha bilen lenge så jeg ønsker å ta godt vare på den. Fint med noen anbefalinger på flinke folk i Lørenskog/Oslotraktene!

Mvh

Gunnar

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mange flinke detailere i de traktene. Klargjøring av forhandler innebærer å gå altfor raskt over bilen slik at den blir full av hologrammer.

Det blir heller ikke normalt lagt på beskyttelse.

Hvis du går på "Jobb ønskes utført" seksjonen av forumet og poster en tråd så vil de som er i området ta kontakt med deg.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bekrefter det Deejay kommenterer, at nybilklargjøringen er så som så. Til info, min kones nye firmabil, en 2014 Volvo V60 ble kun avfettet og håndvasket, og hadde masse microriper da vi hentet den. Hele ettermiddagen og kvelden gikk med på enkel korrigering og lakkbeskyttelse. Evt beskyttelse forhandlere legger på kan være noe så enkelt som den en får i vaskehallene på Shell og Statoil...

Vil så absolutt anbefale en lakkrens, polering og lakkforsegling. Dette da det kan være dritt i lakken selv om den er ny. Det er flere dyktige folk på Romerike her inne. Evt kan jeg ta det, send meg i såfall en PM.

Se eks her på nybilklargjøring:)

http://www.detailersclub.no/forum/topic/22214-nybilshine-skoda-octavia-solmyr-autodetailing/

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorvidt de børstevasker helt nye biler vet jeg ikke, men Bavaria på Økern har i alle fall egen børstevaskeautomat.....

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fordi det er kjapt og enkelt? :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så Bilia på Økern også har/hadde det.

Endret av MagneL
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil tro de fleste forhandlere bruker børstevask.. Dessverre...

også sett eksempler på helt elendig klargjøring på nybiler..

alibaba bilpleierne på hjørnet gjør faktisk bedre jobb.. selv om det heller ikke er så veldig mye å stå etter :P

Beste rådet er å enten ta klargjøringen selv om man føler man behersker det, eller gi jobben til en på forumet her.

Endret av Concker
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Har da bestilt meg en Modesta behandling av Aliendetailing. Satser på at det blir bra.

Gunnar

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takker for svar. Har da bestilt meg en Modesta behandling av Aliendetailing. Satser på at det blir bra.

Gunnar

Da kan jeg garantere at du blir fornøyd :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilen ble kjempe bra!

Meget pen bil, gratulerer! :) Håper og tror du blir fornøyd med Modesta behandlingen. Det så helt knall ut.. :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp, så strålende ut! Håper på langvarig effekt av behandlingen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive