hanso

Voks over MG21 2.0?

Hvordan går det å legge CG5050 voks over MG21 2.0 som er syntetisk??

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det går an, men best om MG21 2.0 får et par måneder alene først. Vent 8 uker og legg voks på toppen.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg la en del MG21 før og la da alltid voks etter 24t. Fikk ofte god holdbarhet da, og jeg syns MG21 har altfor dårlige vannegenskaper til at den ble brukt alene

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nettopp derfor jeg også kunne tenkt meg litt voks på toppen for å få litt mer glans og beading. Da går jeg nok for et vokslag neste vask.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har mange ganger lagt #21 og så voks "rett på".. Funker veldig fint :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Funker fint å legge over #21 både det ene og det andre. For all del.

Men hvis poenget er mest mulig holdbarhet og beskyttelse pr 2 påføringer LSP, mener jeg det mest fornuftige er å vente et par måneder med kun #21 før voks legges. ;)

Det må også sies at jeg har kunder som kommer hver 6. måned til meg etter ett lag forsegling. Det er fortsatt liv i #21 2.0 på de bilene. Så at den lakkforseglingen generelt har så dårlig holdbarhet at man nærmest "må" legge en voks på toppen fra dag 1, er jeg sterkt uenig i. Men at noen sliter med holdbarhet på enkelte produkter, på akkurat sin bil, er ikke noe nytt. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Helt enig. Er strengt tatt ikke nødvendig. Jeg legger ikke to lag på noen biler uten at det er avklart og er et sterkt ønske fra kunde. På min bil så er jeg på vei inn i 5-6 mnd med AG HD wax, vasket et par ganger med Reactivating shampoo og final finish. Beader fortsatt godt :)

Så, kommer mer ann på vedlikehold enn produktet alene... :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive