Gå til innhold

Hvorfor vaske felgene først


ro9

Recommended Posts

  • 3 months later...

Hei bruker denne tråden til å stille et spm ang vask av felger. Jeg har sonax felgrens, pb, surfex og korrosol tilgjengelig. Spm er hvilken rekkefølge skal jeg påføre disse produktene? Jeg kommer også til å bruke kost. Bilen blir vasket på bensinstasjon så det er begrenset med tid jeg får kun tid til å spyle av felgene to ganger. Hvilket produkter kan jeg legge oppå hverandre?

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Michael

Fahad: Jeg hadde tatt det i den rekkefølgen du selv skrev. Men du må jo se det litt ann om det er nødvendig å bruke alle produktene. Felgrens først, la virke, så PB på felgen (ikke dekksidene, for da risikerer du at de fort blir brune). Vask og skyll av etter noen minutter. Og så kan du rense dekksider med surfex og evt. felgene med korrosol til slutt. 

Velkommen til min komplette Bilpleieguide fra A til Å

Most cars have, like uncut diamonds, shining qualities beneath a rough exterior. Let them shine!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Magne/Otta Detailing

Først PB, så SurfexHD, spyl godt, så får du bort sand og løs skitt samt asfalt og får vasket dekksidene dafår felgrensen gode forhold å jobbe under og du kan bruke børste med god samvittighet.

Blir det så ikke helt rent med felgrensen kan du gå på med korrosol, men vær klar over at denne spiser "krom" belegget på nye bremsekalippere, det har ingen praktisk betydning, men de holder seg ikke pene like lenge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg vasket felgene veldig grundig :) det ble først pb + surfex, avspyling, korrosol + sonax og berøringsvask med børste også avspyling. Må si jeg ble imponert over korrosol, den fant litt å jobbe med. Korrosol og sonax funket utmerket sammen

Endret av Fahad
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...