cesandberg

Våtslip av US lakk

Heisann, skal til å endre en del på min nyinnkjøpte Camaro 68, og siden den er sort med hvite lakkerte striper som har veldig markerte skiller mellom sort - hvit lakk så tenkte jeg å våtslipe disse for så å jevne overgangen så mye som mulig for så foliere opp på dette med en mørk antrasit grå foreløpig.

Skillene er såpass at de bygger mer enn det en folie ville gjøre, og det er slik at neglen huker når jeg drar den fra hvit til sort.

Jeg begynte med 800grit 3M våt/tørrslip papir, slipte våt med korkkloss, men holdt ikke på lenge gitt, max 20-30sek i rolig tempo med drag i 45graders vinkel hver vei på stripene, og da plutselig så går jeg gjennom slik som bildene viser, var redd det var metall jeg så men håper det er grunning som ligger over den hvite lakken, kan det stemme?

Hvis jeg tolker dette riktig så vil det ikke være mulig for meg å jevne ut overgangene slik at de ikke kjennes/ses uten å bryte gjennom til grunning?

Ble også forbauset over at 800grit la igjen så store og dype riper i lakken med så langt mellomrom mellom hver ripe, kan ses på bildene.

På bildene har jeg kjørt ganske hardt med roterende og Scholl 03gold+ for å se om ripene går vekk, har fått vekk en del av ripene med dette.

Noen kyndige personer som kan øse ut av sitt kunnskapsbeger her? :)

Bilen er lakkert i USA før import i 2007, og er under renovering så den skal tas ganske omfattende i løpet av et par år, den kommer til å bli hellakkert i sort etter hvert.

2014-10-19101409_zps1746eda7.jpg

2014-10-19101403_zpsc79218f2.jpg

Endret av cesandberg
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

800 papir? Er ikkje det vel grovt? 2000-3000 er passe til våtslip av lakk

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa, men det var såpass store kanter mellom stripene at det ble først prøvd 800 for å ta det grøvste, holdt som sagt ikke på lenge i det hele tatt.

Litt av problemet mitt er at selv om jeg sliper så langt ned som nå så jevner ikke skillene mellom lakkfargene seg helt.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive