Gå til innhold
jonarnes

jonarnes Garasje - Arbeidsbenk

Recommended Posts

XSHINE

Flott garasje med mange gode løsninger dette her! :) Liker kreative og pyntelige løsninger og det mangler det ikke på her og ellers i trådene på forumet her. :thumbup:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Gunnarmikal
22. april 2016 - 2.11, jonarnes skrev:

Fått hengt på plass delevaskeren fra Verktygsboden, genial sak som henges på veggen og med ei dør som brukes som vaskebrett.

Innebygd lys og pumpe med børstepistol. Før jeg fylte på rensevæske så byttet jeg ut alle skruer inni vasken med rustfrie.

Fylte den opp med Surfex HD 1:5. Skal prøve dette fremover å se hvor bra surfexen klarer å rense deler.

På delevaskeren stod det at rensevæske skulle være vannbasert og høyere enn 7 i pH.

Noen som vet om andre alternativer til delevask? 

IMG_7141_zpsrkrqu4st.jpg

IMG_7143_zpsbyswxubr.jpg

IMG_7144_zpswcl7gl1d.jpg

Forlenget dreneringen og satt på en krane

IMG_7142_zpskjqt9grz.jpg

Her er testobjektet. Bilder før vask

IMG_7149_zpsgbk8h5jj.jpg

IMG_7151_zps94mra9w1.jpg

Bilde etter vask. Som dere ser så er det en inngrodd hard flekk som surfexen ikke klarte å ta. Resten ble jeg fornøyd med :)

IMG_7158_zps9mutoaiw.jpg

IMG_7162_zpssvacyodi.jpg

Hadde en 19mm fastnøkkel som var så rustet at det ikke gikk an å lese på den hvilken størrelse den var.

Ga Built Hamber Korrosol en sjanse, hadde ikke noe å tape allikevel :P

Sparayet på og gnidde det inn med stålbørste, måtte 2 runder til av dette. Men ble bra resultat !

IMG_7148_zpsvvbsrbdt.jpg

IMG_7156_zpsozzhqvov.jpg

Tenzi truck

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes
29.4.2016 - 21.19, XSHINE skrev:

Flott garasje med mange gode løsninger dette her! :) Liker kreative og pyntelige løsninger og det mangler det ikke på her og ellers i trådene på forumet her. :thumbup:

Takk:thumbs:

30.4.2016 - 15.50, Belle skrev:

Kult med delevaskeren! De har jo en egen såpe http://m.verktygsboden.se/universalrengoering/smadelstvaettrengoering-n-4-l men jeg vet ikke hvordan den fungerer.

Proclean extreme er ganske effektiv så det kan jo være noe og prøve 

Ja fant faktisk smådelstvatt på jula, så jeg stakk dit og handlet inn alt de hadde :P de hadde bare 3stk 4 l dunker da.

Proclean extreme: Kikket på nettsiden deres, dette må jeg prøve når jeg trenger mer avfetting.

Så veldig bra ut! takk for tips :)

http://nobleimports.no/proclean-extreme.html

30.4.2016 - 17.00, Gunnarmikal skrev:

Tenzi truck

Hvor skaffes dette? fant det bare på polske nettsider. Har du prøvd stoffet kanskje ?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Fått ordnet meg med bedre wifi i garasjen, har cat7 også men ja takk begge deler!

Har en bra asus router med innebygd VDSL/ADSL modem men signalstyrken var allikevel for lav innerst i garasjen. 

Kjøpte en liten Asus RP-AC52 og den fungerte meget bra. Enkel å sette opp.

Kjøpte den her lokalt for 749,-kr, ble billigere enn fra komplett.no med frakt.

IMG_7528_zpshawsdctd.jpg

Det var egentlig ikke noe problem med at rørene til strøm var synlige på vegg, Men hadde ei aluminiums plate som var ferdig bøyd 

så da var det bare til å tilpasse og montere. Montasjen var enkel,  bare kilte den fast  :)

IMG_7164_zpsa11t5llp.jpg

IMG_7165_zpsf5eivcqm.jpg

Holder på med å henge opp verktøy, ikke mye jobb men tar tid å bestemme seg for plassering.

Fant ut i den forbindelse at Clas ohlson sine skruer til verktøytavle er mye bedre enn biltema sine.

Biltema sine er liksom litt for små.

IMG_7167_zpscrrpto4d.jpg

Her er litt av grunnen til at jeg ikke har gjort så mye med garasjen.

Pontiac Trans AM 1977 6,6 liter 400cid. B) Bare gått 27000 miles siden ny (ca 43000km)

Den har fått litt service som bremsevæske, olje, kjølevæske og ikke minst så har den fått DCN vask med påfølgende polering.

IMG_7378_zpsbib058ys.jpg

50/50 bilder

IMG_7377_zpsfmqzme20.jpg

IMG_7376_zpsuqbbaopj.jpg

IMG_7367_zpsajdnxjko.jpg

Endret av jonarnes
  • DCN Poeng 17

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jørgens

For en garasje! måtte bare lese hele tråden fra start til slutt
mener jeg leste du ville ha plass til ca 2 biler? ser ut som du fikk nok plass

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
The Punisher

Fortsatt lekkert :D legg gjerne ut mere bilder når verktøytavla kommer opp. Du vurderte ikke skap ustedet, så slipper du at det ser så "rotete" ut på veggflatene?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Freakshow

god damn for en garasje! :D sotte og leest fra side til side her nå og haka har bare kommet nærmere og nærmere gulvet altså! :P fytti svarte og nice og stor den var! :D
nå er jeg SKIKKELIG misunnelig! :o

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes
On 5.8.2016 at 11:56 PM, Mortenste said:

Kjempegarasje! Good job! 

Takk :)

On 6.8.2016 at 0:33 AM, Jørgens said:

For en garasje!emoji7.png måtte bare lese hele tråden fra start til sluttemoji23.png
mener jeg leste du ville ha plass til ca 2 biler?emoji28.png ser ut som du fikk nok plassemoji23.png

Hadde jeg styrt landet så hadde det vært forbudt med mindre garasjer :thumbs:

On 7.8.2016 at 0:25 PM, The Punisher said:

Fortsatt lekkert :D legg gjerne ut mere bilder når verktøytavla kommer opp. Du vurderte ikke skap ustedet, så slipper du at det ser så "rotete" ut på veggflatene?

Har jobbet mer med biler i garasjen og ikke så mye med garasjen i seg selv.

Men lover å oppdatere når det er noen større fremskritt på den fronten :)

1 hour ago, Freakshow said:

god damn for en garasje! :D sotte og leest fra side til side her nå og haka har bare kommet nærmere og nærmere gulvet altså! :P fytti svarte og nice og stor den var! :D
nå er jeg SKIKKELIG misunnelig! :o

Takk :D

Har selv fått mye inspirasjon og glede av andre sine garasjeprosjekter som ligger her inne, så kjekt å bidra 

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Teerex
25.12.2015 - 16.44, jonarnes skrev:

Kjøpte dette av tireline.no 
Selges kun i hele ruller på 10meter, men grei pris var det jo :)

http://www.tireline.no/gummimatter/3mm-checkermatte/dorkmatte-sbr-sort/flypage-ask.tpl.html

Pga. litt brutal frakt (kr 1250) pr. rull (14 kvm) til Nordnorge sjekket jeg litt rundt på nettet. 

Vidaxl.no har gummimatter (gulvmatter) på 5 meters ruller, 1 meter bredde. ca kr 700-800 pr. rull inkl. frakt :-)

De har 4 forskjellige typer, checkermatte og knottematte samt finrillet og bredrillet matte.

Dessverre står det ikke om det er Nitril, SBR eller noe annet så vi får satse på at det funker uansett.

Ja de er litt smalere enn mattene fra tireline men det passer like bra for mitt bruk.

Men kvadratmeterprisen ble såpass lav pga. fravær av fraktkostnad at jeg bestilte 20 kvadratmeter så får vi se.

Checkermatta er dyrest og koster kr 160 pr. kvm, mens de andre er billigere.

• Liker 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig