Gå til innhold
jonarnes

jonarnes Garasje - Arbeidsbenk

Recommended Posts

jonarnes
10 timer siden, Ingolf skrev:

For en rå garasje! :) Skulle jeg bygd nytt hadde jeg kopiert hele løsninga og tatt det som utgangspunkt :P

Takker! Er noen ting jeg ville gjort annerledes hvis jeg skulle bygget en gang til ;) 
Ting som kunne vært bedre: mer vinduer, bedre plassering av løftebukk og bedre fall i gropene til løftebukene.

Angrer ikke på at jeg lot være å ha varmekabler i gulv. Gulvet er kun isolert med 5cm xps, men funker gull det!

9 timer siden, D.Mikalsen skrev:

Kjekt med lan party, så ut som det var rikelig med plass :thumbup: Stilig!

Var kjempe bra plass! Kanongøy med lan party, kan ikke sammelignes med å sitte foran en skjerm og mikrofon i bokseren :P

8 timer siden, Robin S skrev:

LAN i garasjen er morro, Det pleier vi å gjøre her også. Der er det jo garantert dragefri sone. :) 

Så gøy å høre at jeg ikke er alene om dette, selv om det virker som om det er litt på vei ut/ mindre vanlig

7 timer siden, polishduden skrev:

Dæven å jeg savner å lane. Det var tider det

Lenge siden du var på lan? Husker første lanet mitt, da brukte vi coax 50ohm 10mb/s :blink: også måtte vi stikke på bensinstasjonen for å kjøpe oss et datablad som hadde cd med virus program på. :lol: Hadde vel 430 virus på maskinene eller noe sånt. 

6 timer siden, Osteduden skrev:

Flott garasje og herlig med LAN Party :D

Takk! :)

Endret av jonarnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blankbil / polishduden
Takk! 

Hahaha ja, vi brukte coax med endemotstander og full pakke. Faktisk det første jeg "lanet" var rise of the triad på serial cable. Og Transport Tycoon :D good times, good times

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan
16 timer siden, polishduden skrev:

Hahaha ja, vi brukte coax med endemotstander og full pakke. Faktisk det første jeg "lanet" var rise of the triad på serial cable. Og Transport Tycoon :D good times, good times

Age of Empires var konge på LAN :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Blankbil / polishduden
Age of Empires var konge på LAN

Særlig med Porsche juksekoden

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan
30 minutter siden, polishduden skrev:

Good memories!! :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Nickname
25.12.2015 at 16.37, jonarnes skrev:

Helt korrekt. for å beskytte gulvet mot piggdekk. Kjøpt av tireline.no

Lurte på om gummimatten(e) blir liggende i ro eller flytter den lett på seg? 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Nei de ligger på plassen sin. Er bra med friksjon under, sikkert fordi de har et fint mønster under. Anbefales!

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
johnsen90
28.1.2016 at 13.47, polishduden skrev:

Big daddy :D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ingolf
27.1.2016 at 11.50, Robin S skrev:

LAN i garasjen er morro, Det pleier vi å gjøre her også. Der er det jo garantert dragefri sone. :) 

Jeg møtte kona på the gathering... men alt med verktøy eller bil får jeg ha i fred :P 

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Robin S
3 timer siden, Ingolf skrev:

Jeg møtte kona på the gathering... men alt med verktøy eller bil får jeg ha i fred :P 

Har vært på TG hvert år siden 98 med untak av 2 år :) Men kjerringa interresserer seg ikke for hverken data eller bil overhode

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
HermanStein
27. januar 2016 at 20.57, polishduden skrev:

Transport tycoon er jo bare konge:D

Spiller det fortsatt når jeg kjeder meg:ph34r:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
maitruckz

Motbydelig fin garasje! :)

Det er nok flere av oss som fortsatt holder på med små LAN. Og det går for min del fortsatt i de gode gamle spillene som Quake, Unreal T, Half Life, CS og Atomic bomberman. ;)

Men det er færre og færre som blir med gitt...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
awt

Jeg ser du kjøpte skjøteslanger til løfteren. Fikk du gjort dette av "bekjente" eller av et tilfeldig firma/person?

Hvis sistnevnte, hvor og til hvilken pris? :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes
10.3.2016 - 12.08, awt skrev:

Jeg ser du kjøpte skjøteslanger til løfteren. Fikk du gjort dette av "bekjente" eller av et tilfeldig firma/person?

Hvis sistnevnte, hvor og til hvilken pris? :)

Beklager sent svar, har ikke sett denne før nå. forlenger slangene fikk jeg laget på Hydroscan på Bø industriområde. 

De kostet faktisk veldig lite, så jeg ble positivt overasket  :)

Har den siste tiden blitt mer jobbing på biler enn med å gjøre garasjen ferdig, men har så smått begynt igjen nå.

Fått montert opp ei hylle over vinduene med Elfa sitt skinnesystem. Var tilbud på OBS bygg :P

IMG_6584_zpsv1otrsqq.jpg

Arbeidsbenken begynner å nærme seg ferdig, Har tilpasset vinkelen slik at den følger hjørnet som det står i.

Så da ble det litt kapping, bøying og sveising. Det er egentlig en lagerhylle som er kjøpt her: http://www.cowab.no/lager/lagerreoler/univeralsreol-lagerhylle-grunnseksjon-lengde-1825-mm/2571158-2185641.wf

Får snart stål plate oppå arbeidsbenken, venter på firma som skal lage dette.

Benyttet meg av jula sitt tilbud på verktøy tavler og sparte 750 kr. Disse kappet jeg litt i for å lage hull til stikkontaktene.

IMG_6585_zpslfvsbiey.jpg

Idag monterte jeg noen 2x28W lysrørarmaturer jeg hadde kjøpt på biltema for 1 år siden. Og de passet perfekt !

Vinklet de slik at de kun lyste ned og mot veggen. Lysrør ble med farge 865.
Sånn dere ser så brukte jeg også M10 Gjengestang mellom bjelkene på lagerhylla for å stive det mer opp.

IMG_6588_zpstw9azto6.jpg

Lysrør-armaturene koblet jeg til et grenuttak med bryter på. Grenuttaket ble montert med festebøyler fra Clas ohlson.

Lader til Ryobi batterier ble også satt opp

IMG_6593_zpsthysnv4e.jpg

• DCN Poeng 4

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Syntes ikke den gamle søppel bøtta stod lenger i stil med resten av garasjen så derfor fikk den seg en omgang med lakk fra biltema 

SAM_3846_zpstomuu9d4.jpg

Har også begynt på å lage meg et skap av en Texaco oljetønne. Planen er å ha 2 hyller inni den. Tror det kan bli bra 

Montert hjul også 

SAM_3847_zpsu5z1xked.jpg

SAM_3856_zpsiwfmmu95.jpg

SAM_3857_zps5b7s8i5b.jpg

SAM_3863_zpskrgd0huc.jpg

• DCN Poeng 13

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Har tilslutt fått stålplate på arbeidsbenken. Det ble 1,5mm galvanisert plate.

Var et lokalt ventilasjons firma som gjorde jobben, og resultatet ble strøkent :wub:

Hadde ikke forventet så bra resultat så all kred til Norovent!

IMG_7021_zpsajkyqr5u.jpg

IMG_7023_zpsgkgcuz0t.jpg

IMG_7022_zpsuwbcqbzp.jpg

Har også lagt inn en bestillig på oljefiller/ matter, slikt koster mye i norge så da ble det ebay.

http://www.ebay.co.uk/itm/272191837743?_trksid=p2060353.m2749.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

$_57.JPG

Endret av jonarnes
  • DCN Poeng 7

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Jarle

Fikk også lagt en i garasjen. Samt holdere til noen flasker galvanisert

Sent from my iPhone using Tapatalk

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Har ikke limt platen på plass, den ligger meget bra uten. Fordelen er da at det går an å demontere ;)

Endret av jonarnes

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
jonarnes

Fått hengt på plass delevaskeren fra Verktygsboden, genial sak som henges på veggen og med ei dør som brukes som vaskebrett.

Innebygd lys og pumpe med børstepistol. Før jeg fylte på rensevæske så byttet jeg ut alle skruer inni vasken med rustfrie.

Fylte den opp med Surfex HD 1:5. Skal prøve dette fremover å se hvor bra surfexen klarer å rense deler.

På delevaskeren stod det at rensevæske skulle være vannbasert og høyere enn 7 i pH.

Noen som vet om andre alternativer til delevask? 

IMG_7141_zpsrkrqu4st.jpg

IMG_7143_zpsbyswxubr.jpg

IMG_7144_zpswcl7gl1d.jpg

Forlenget dreneringen og satt på en krane

IMG_7142_zpskjqt9grz.jpg

Her er testobjektet. Bilder før vask

IMG_7149_zpsgbk8h5jj.jpg

IMG_7151_zps94mra9w1.jpg

Bilde etter vask. Som dere ser så er det en inngrodd hard flekk som surfexen ikke klarte å ta. Resten ble jeg fornøyd med :)

IMG_7158_zps9mutoaiw.jpg

IMG_7162_zpssvacyodi.jpg

Hadde en 19mm fastnøkkel som var så rustet at det ikke gikk an å lese på den hvilken størrelse den var.

Ga Built Hamber Korrosol en sjanse, hadde ikke noe å tape allikevel :P

Sparayet på og gnidde det inn med stålbørste, måtte 2 runder til av dette. Men ble bra resultat !

IMG_7148_zpsvvbsrbdt.jpg

IMG_7156_zpsozzhqvov.jpg

Endret av jonarnes
  • DCN Poeng 20

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her finner man det meste man lurer på innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig