Gå til innhold
Ståle

Ståles bilpleielogg

Recommended Posts

Essiek    384
Essiek

Oi, fint tips. Ta et par biler noen dager før 1.mai-helgen, slik at du blir passe prikkete over det hele. Sleng på en forkjølelse samtidig. Host, hark, kremt og topp det hele med noen rare krampe-anfall. Så sier du med svak stemme: Håper det ikke er smittsomt, synd om brudeparet blir liggende på intensiven i to-tre uker..

Vips, så er du på vei til Verdarn default_smile.png

edit: litt alvor må til også - god bedring!

Endret av Essiek

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

synd at formen fortsatt ikke er på topp Ståle.... Håper snart det kommer før, 50/50 og etter fra deg. Samt noen velvalgte ord.

Får nok en blå XC70 til gards i morra tidlig.......skulle egentlig ta to biler denne uka, men jeg tar bare en og skal ha god tid

hvis ikke kan kunden bare glemme det...håper fotohumøret er bedre på denne enn på den i forrige uke.

Velvalgte ord ? nei så pokker heller, en gammel grinebiter som meg holder seg konsekvent til det som er negativt og kjedelig

Du skulle hørt banninga da jeg måtte legge sammen de nyvaskede MF klutene selv......... <_<

Oi, fint tips. Ta et par biler noen dager før 1.mai-helgen, slik at du blir passe prikkete over det hele. Sleng på en forkjølelse samtidig. Host, hark, kremt og topp det hele med noen rare krampe-anfall. Så sier du med svak stemme: Håper det ikke er smittsomt, synd om brudeparet blir liggende på intensiven i to-tre uker..

Vips, så er du på vei til Verdarn default_smile.png

edit: litt alvor må til også - god bedring!

I siste instans håper jeg noen kan ta turen innom Moldebygda og kidnappe meg, dope meg på øl og rockemusikk og bortføre meg til

plyndring av Scandicshine i Verdalen :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Hehe - da kan vi ikke sende hverken Bernhard eller Truls. De drikker kun cider og hører på "rosa helikopter" de...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Hehe - da kan vi ikke sende hverken Bernhard eller Truls. De drikker kun cider og hører på "rosa helikopter" de...

pokker er det der CD..................nei bare glem det :unsure:

• DCN Poeng 1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 325
Bernhard

Heiheiheihei, jeg skal ha meg frabedt at jeg drikker cider...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Heiheiheihei, jeg skal ha meg frabedt at jeg drikker cider...

Null problem send det til meg, jeg drikker.....- det også :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Jadda.......Da er det Gin&Tonic her ....

Kan også nevne at ukas XC70 dukket opp på morgenkvisten i dag

Den ser slik ut :

1.jpg

2-1.jpg

En skikkelig møkkete og uflidd bil som ikke har sett stell eller vask på laaaange tider

-da jeg så felgene tenkte jeg først å bare få et illebefinnende slik at jeg måtte takke nei til bilen, men så kom jeg på

ferrobet rustvask, og det den kan levere.......Meeeeen, så tok jeg en nærmere titt, og da slo jeg ifra meg rustvasken gitt, og skjønte jeg måtte støtte meg til laksefiskertålmodighet, Bilberry og felgbørste

Lettmetallfelgos fubaros :

16.jpg

5.jpg

Jeg vasket først felger og hjulbrønner i omlag 1,5 time og da så det slik ut

10.jpg

Deretter var det prickbort, dekket av steeerk OPW i foamcannon, og avspyling med HT

7-1.jpg

Før det var single prickbort med mittt, og deretter Clay fra Megs med ONR som lube

før det hele ble rundet av med bøttevask med mitt og megs NXT såpe

Etter lenge og langt kunne jeg konstatere at det begynte å bli rent (5 timer omlag)

8.jpg

9.jpg

Maskeringen ble gjort litt annerledes i dag, og mengden holdt fint til maskering for polering

-plastlister på dører er maskert denne gangen for å være 110 prosent sikker på at ikke noe uforutsett skal skje.

Listene ble polert med S30 og Blå uber - og det ble jo bare sånn passe, men mye bedre enn at grunning og klarlakk flyr veggemellom. :D

18.jpg

For å gjøre en lang historie kort og slippe at forsamlingen sovner kan jeg fortelle at 50/50 bildene mine bar preg av eksperimentell fotografering og kunne gjerne forestilt et snapshot av det en som har spist fluesopp ser når han titter ned i do......men fortvil ikke,

Uansett, slik står bilen nå - ferdig med 2 stegs på panser, førerside og bak (scholl S03/S30 og gul scholl, orange scholl, blå scoll, samt blå uber) og polering med DA og S30 på tak.

12.jpg

13.jpg

Hvis mine evner som fotograf bedrer seg over natten kan jeg love at det finnes 50/50 materiale til i morgen tidlig når passasjersiden skal få sine 2 steg.

14.jpg

Nevnte jeg forresten at jeg skal ta interiøret på denne bilen <_<

Hvor dum kan man bli -se her :blink:

3-1.jpg

4-1.jpg

17.jpg

Jeg har i dag lagt inn søppelsekker i førersetet slik at jeg ikke skal møkke til arbeidsklærne mine, men

heldigvis -og jeg sender tusen varme tanker til deg Ketil......så har jeg ChemicalGuys Leather Cleaner og Swissvax lærbørste

- og på en testspott hvor det er jobbet under 15 sekunder med komboen ser det slik ut (greier du å se hvor jeg har prøvd produkt, hvis ikke - snakk med øyelegen first thing)

15.jpg

Fremdriftsplanen for i morgen er å polere ferdig passasjersiden, deretter vaske bort poleringsstøv, for så å ta fatt på noe støvsuging innvendig :huh:

Dag2

Jah, som planlagt så startet jeg dagen med med å 2- stegspolere passasjersiden med samme pad/produktkombo som i går, og et par dårlige 50/50 bilder greide jeg å få tatt

19.jpg

22.jpg

20.jpg

21.jpg

Etterpå var det rengjøring for poleringsrester med PB, og OPW i foamcannon

Gikk over alle små og store sprekker med kost mens skummet lå på, deretter var det vask med bøtte og mitt.

23.jpg

Meeen, så var det det interiøret da.....jeg innrømmer at jeg tok innstegene/hengsler og under dører med PB/Greenclean/kost og hageslange mens jeg tok hovedvasken på bilen, så i dag pusset jeg bare lett over for å ta bort noe fint poleringsstøv.

Her er interiøret, og det kan vel innrømmes at eieren har litt å hente på bil-vedlikehold

3-1.jpg

24.jpg

25.jpg

26.jpg

Og for den som liker vedhogst og transport av dets sluttprodukt, så har man antagelig noe til felles med min kjære kollega som også gjerne stapper ei favn eller to inn i XC70en sin med lyst interiør

Trenger ikke være Derrick for å skjønne hva som har skjedd her <_<

27.jpg

Etter støvsuging inspirert av ha inntatt 2 brett amfetamintabeletter begynner det å se bedre ut...

28.jpg

36.jpg

Skinninteriør ja.....Hva skal man spørre seg selv om før man handler bil med skinninteriør ?

Liker jeg lyst skinn - mmmm,yes

liker jeg å sitte i arbeidsklær inne i bilen - jepp

hater jeg å rengjøre bilen min - oh yes

har jeg tenkt å smøre skinnsetene - Hææææ ?

OK - du har null riktige, og kan bevege deg over i avdelingen for biler med skai-setetrekk

- men ble det gjort.....Nope!

Og her er resultatet :

29.jpg

30.jpg

Herre jesus jeg er glad jeg ikke er eier av det setet...men her er det ihvertfall renset

31.jpg

Passasjersiden

32.jpg

33.jpg

Og bakesetet,

Her tenkte jeg egentlig å si at hvs man har dratt snabelen ut av ei man har plukket opp på et gatehjørne, som tilfeldigvis er dronningen av saba den uken, så ikke la lillemann få et hvileskjær på sitteputa <_<

- Dette sier jeg selvsagt ikke siden det er en kunde,og regner med det er noe ketchup ellerno....

Uansett, brannøvelse eller ketchup....ikke vent et år før du prøver deg med ei fille :huh:

34.jpg

Nesten borte ihvertfall, og etter leathercnditioneren er ketchupmerket borte

35.jpg

Uansett...her begynner det faktisk å bli så hjemmekoselig som det bare kan bli i en Volvo XC70, og det skal dere få høre mere om i morgen.

Men jeg kan tilføye at jeg er ferdig med Vertuabond på bilen, og har vasket innvendig med greenclean/vann og tålmodighet selv en fluefisker må i kjelleren for å finne frem.

åsså har jeg dæsjet ut litt scholl purple 9000 her og der med godt resultat.

37.jpg

Skinninteriøret fikk 2 runder med Chemical Guys leatherconditioner i dag, og får nok et tredje i morgen. Likeså blir det jetseal og swissvax Shield på bilen i morgen.

Dag 3

Dagen i dag gikk med til LSP,

Bilen er behandlet med Vertuabond påført med DA, Jetseal for hånd, samt 2 lag swissvax Shield etter min egen standardoppskrift som har vært en suksess på bilene jeg har tatt for andre sist høst og nå i vår. Felger fikk swissvax Autobahn, gummi fikk Swissvax sealfeed, hjulbuer fikk CG Barebones, Dekksider fikk Swissvax Pneu og plast fikk Megs Trimdetailer.

Dette var som dere har sett en "interiørjobb from the dark side" men det ble ganske greit til slutt, og han som hentet bilen i kveld avtalte farging av seter til høsten når jeg har tid til slikt.

Førerdør

x5.jpg

Bakdør førerside

x4.jpg

Litt triveligere nå enn ved ankomst, og det føltes som et vendepunkt idet jeg beskyttet setene fra kontakt med mine arbeidsklær, og ikke mine arbeidsklær fra setene slik det var i starten

x3.jpg

x6.jpg

Ferdig bil slik den ble levert til meget fornøyd eier, og slikt varmer jo så absolutt.

x2.jpg

x8.jpg

x1.jpg

x7.jpg

Vel blåst og 30 timer fattigere...... :D

• DCN Poeng 12

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Ser bra ut og du "holder det ekte" skal jeg si:-)

Gleder meg til fortsettelsen.. Fine bilder:-)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Ser bra ut og du "holder det ekte" skal jeg si:-)

Gleder meg til fortsettelsen.. Fine bilder:-)

Akkurat nå kjennes det ut som om det meste som har foregått i dag er "holdt ekte"

I går sykla jeg 5 mil i full fart, kom hjem og tenkte ikke noe mere på det - i dag har jeg stått i garasjen, og det kjennes ut som om jeg er overkjørt av en buss :blink:

Blir du ikke litt uggen i magen når du ser det skinnsetet ? :huh:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
common    2
common

Dette ser ut til og bli en smooth turnover :)

Gleder meg til noen før etterbilder av de setene

CG leathercleaner og swissvaxbørste rocker brakka.. bruker den comboen selv! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Brynjar    1 477
Brynjar

Akkurat nå kjennes det ut som om det meste som har foregått i dag er "holdt ekte"

I går sykla jeg 5 mil i full fart, kom hjem og tenkte ikke noe mere på det - i dag har jeg stått i garasjen, og det kjennes ut som om jeg er overkjørt av en buss :blink:

Blir du ikke litt uggen i magen når du ser det skinnsetet ? :huh:

Skjønner hva du mener.. Pådro meg kink i nakken i helgen etter alt for mye stress og jobb, så i dag ble det et besøk hos naprapat.. Fikk knekt, trykket og vridd på nakke/skuldre - skal si det hjalp gitt :D

Ang. setet så fikk jeg ikke noe uggen følelse nei ;) Er jo bare møkk, promp, hudfett, matrester og sikkert andre godsaker :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
truhaa    1 525
truhaa

Ja til og med jeg ser forskjellen på de setene der, og når jeg og stevie wonder er på tur, så er det han som leder meg :D

Tror dette blir en bra sak jeg Ståle...

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Dette ser ut til og bli en smooth turnover :)

Gleder meg til noen før etterbilder av de setene

CG leathercleaner og swissvaxbørste rocker brakka.. bruker den comboen selv! :)

Jepp, jeg laget denne lille lyntesten

http://www.detailersclub.no/forum/topic/3402-test-chemical-guys-leather-cleaner-og-leather-conditioner/

For en tid tilbake og hadde jeg ikke visst om denne komboen hadde det nok blitt krampegråt og fosterstilling

etter å ha beskuet disse setene :mellow:

Skjønner hva du mener.. Pådro meg kink i nakken i helgen etter alt for mye stress og jobb, så i dag ble det et besøk hos naprapat.. Fikk knekt, trykket og vridd på nakke/skuldre - skal si det hjalp gitt :D

Ang. setet så fikk jeg ikke noe uggen følelse nei ;) Er jo bare møkk, promp, hudfett, matrester og sikkert andre godsaker :P

Åh, ja nei da sååå............ :lol:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Bernhard    2 325
Bernhard

Ser bra ut dette Ståle, gleder meg til fortsettelsen..

Hva er alt det hvite rundt hos deg?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Ja til og med jeg ser forskjellen på de setene der, og når jeg og stevie wonder er på tur, så er det han som leder meg :D

Tror dette blir en bra sak jeg Ståle...

Stevie wonder ? <_<

Nå tror jeg du blir lurt, vet det er en kar som driver å "går tur" med svaksynte menn på dine trakter, hva er det de kaller ham......

- Veibukk mannen var det visst......har du noe inputs på dette ? "Stevie" har vel aldri sagt noe om å lene seg forover her, slappe godt av....osv :D

Ser bra ut dette Ståle, gleder meg til fortsettelsen..

Hva er alt det hvite rundt hos deg?

Kokain selvsagt.....trodde du det var sne her i Colombia du kanskje ? <_<

For et par år siden hadde jeg beiset hele huset på denne tiden, så i år ligger kokainen lenge gitt :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Ståle    306
Ståle

Hansa Bayerøl er godt B)

- dessuten er tråden om bilen jeg holder på med oppdatert med dag 2, litt lengre oppå siden her, hvis noen liker å se bilder :)

.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
bjorke    377
bjorke

Litt av en forskjell på de skinnsetene gitt... Bilen ser da ut til å bli blank også den :) Keep it up!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Essiek    384
Essiek

Dårlige 50/50? Tror du trenger nye linser jeg, for jeg syntes de var bra jeg :)

Og "penis"-merket i baksetet er jo bare herlig - kvalifiserer nesten til en "priceless"-sak det.

Meget bra jobbet, Ståle - dette blir en meget flott turn-around!

:thumbs:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Petter    1 399
Petter

Må virkelig si du begynner få dreisen på disse blå XC70ene. Og 50/50 bildene er det høy kvalitet over.

Synes du er flink jeg, min x-venn. Sitter og trykker F5 hvert minutt og venter på mere bilder og lesbart stoff..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hans Marius    1 228
Hans Marius

Ohh bra forskjell på skin interiøret i alle fall :P Var ikke så værst 50/50 bilder av lakk heller B)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2018

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig