Gå til innhold

Høy i hatten, men sover vondt om natten.


Fezza

Recommended Posts

Hei godtfolk!

Jeg er ganske så fersk på forumet og har muligens hatt for store ambisjoner.

Det har seg slik at jeg kjøpte meg en rupes 21 maskin tidligere i år og trodde jeg var kongen av bilpleie. Noe jeg da ikke kan skryte på meg (ihvertfall ikke enda).

Jeg har polert min lille søte sølvgrå S60 og var meget fornøyd med den jobben.

MEN, og det er et stort men. Det har seg slik at jeg slang meg igang med fjær i hatten og trodde det skulle gå like smertefritt på min mors C30, noe det da altså ikke har gjort... (lei_seg_fjes)

Jeg har gjort hele regla med vask, ironX, clay osvosv og funnet ut at jeg klarte å lage en del riper med clayen. Dette har jeg fått bort med å kjøre den groveste (Coarse) polishen på hele bilen. Etter dette avsluttet jeg med den fineste (Ultra Fine[?]) og la deretter på ett lag med Collonite voks. Da jeg skulle buffe voksen av bilen to dager etterpå (fikk plutselig mye å gjøre) var det nesten som sement, og jeg var muligens litt hardhendt da jeg begynte å fjerne den. Nå ser det ut som jeg har klart å lage en ny runde med masse swirls... Og jeg er mildt sagt bekymret. Har jeg virkelig gjort så mye jobb for så å kødde det helt til slik at jeg må begynne på nytt? Jeg gruer meg til å bytte ut garasjelys med dagslys imorgen fordi jeg frykter det verste.

Kan noen komme med litt sympati eller enda bedre noen tips.

Hilsen en stakkar som ikke får sove godt i natt.

Endret av Fezza
Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmsilset

Voks skal buffes etter 2-20 minutter.De som lager voksen setter ikke haze/herdetid til flere døgn.Ta deg en runde med maskina og legg voksen riktig i morgen.Dette er ikke noe å sove dårlig for :)

Hobby detailer som ofte har med bileiere på jobbene :)

10 timers detail som nybegynner.
Facebook-hmsilset-bilpleie

Twitter-@fastdetail

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ahh. Blei lettet bare av å få svar. Joda, feil skjer. Men noe så inni hampen da!

Gikk greit med ca. 24 timers haze sist (host og kremt).

-20 minutter er notert!

Voksen henger igjen flere steder ja. Prøvde å få det vekk med å gni på litt mer av Colloniten. Mener å ha lest at likt løser opp likt. Funka det, var bare det at motet var borte og at skrotten var sliten og da kastet jeg inn håndkleet.

Da blir det maskin imorra da. Med guffe på puta da eller?

Er bare så himla nervøs på hvordan det er med de swirlsene.

Men uten søvn duger helten ikke. God natt folkens

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Collinite er iallefall ikke en voks som skal ligge så lenge. Enkelte vokser kan ligge lengre enn andre.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer
Christer

Du kan legge et nytt lag med voks med maskin, da går det vesentlig raskere. Hvis dette var 845, kan den buffes etter 5-10 minutter, da er den finfin å ha med å gjøre. I verste fall dynker du bilen med sterk Surfexblanding, vasker den en gang til og suser over med finpolish, og så er gamle synder borte og du kan legge et nytt lag voks på riktig måte. :)

It's not the end of the world, but you can see it from here.

Samlede Werx | Bilpleielogg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Collinite 845 er like lett å buffe etter 4 dager som etter 20 minutter, om man har lagt den tynt og jevnt.

Du kan bruke en fin pute, med Collinite på, og maskin. Kjøre lett over panelene og deretter buffe umiddelbart.
Det funker også, men ikke om du har fått nye swirls.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er er visst en Collinite 915. Ser jo nå at det står at den skal buffes etter 5-10min som dere også nevner. Og det står sikkert veldig tydlig på embalasjen også. Hvor hodet mitt var den dagen jeg la det på har jeg ikke noe godt svar på.

Da blir det å kjøre på med surfex og prickbort en runde for så å inspisere litt. Kan komme tilbake og legge ut noen bilder av hvordan galskapen blir til slutt. Takk for svar gudda boys.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...