G-A

Migrene - hodepinedagbok - spørreundersøkelse

Hei!

Jeg lurer på om det er noen her inne som har eller vet om noen som har migrene? (Overbruk av Collinte 845? :P ) I mangel på testpersoner til vår undersøkelse må vi ty til kreative metoder :) Derfor håper jeg kanskje at noen med-detailere kan hjelpe til.

Jeg er i en gruppe som har fått en skoleoppgave fra NTNU TTO som går ut på å utføre en forretningsstrategi og mulig finansiering av en forholdvis ny applikasjon som heter Hodepinedagboka.

For de som ikke vet hva en hodepinedagbok er så er dette et skjema som man fyller ut når man har migreneanfall. Poenget med denne applikasjonen er å gjøre dette elektronisk på mobilen/nettbrett. Her kan man blant annet registrere anfall, styrke på anfall, hvilke medisiner og smertestillende man tok i løpet av anfallet, samt hvilke forebyggende medisiner man tar og en månedlig og årlig oversikt over tidligere anfall.. Dette skal forenkle hverdagen for både leger og de med migrene med tanke på at det er enkelt, man slipper alle papirene etc..

Uansett så har vi lagd en undersøkelse som vi håper noen med migrene eller lignende kan ta. Den er anonym og tar ca 1-2 minutter. Spørreundersøkelsen vil gi oss svar på hvor mange som har hørt om Hodepinedagboka, om de er villige til å bruke den og betalingsvillighet (hvor mye de kan betale for å få en slik applikasjon, om det er greit med reklame eller om det ikke er ønskelig å hverken betale eller få reklame).. Dette vil være til stor hjelp med å drøfte vår markedsstrategi..

Gjerne del den med andre :wub: Vi trenger mange flere svar!

Link til spørreundersøkelsen: http://goo.gl/forms/pvwcwBs72e
Edit: Eller for de som ikke har google-konto:https://no.surveymonkey.com/s/W5D5LHK

På forhånd, takk!

PS. For de som har tatt undersøkelsen og er mer interessert i applikasjonen; se http://www.hodepinedagboka.no

Endret av G-A
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomført spørreundersøkelsen. :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomført, bra tiltak :)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Done:-)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjennomført :) av forbruker av Rød trekant medikamenter mot migrene ;)

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

gjennomført :) av forbruker av Rød trekant medikamenter mot migrene ;)

Imigran nesespray ALLTID med meg :D

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomført.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Imigran nesespray ALLTID med meg :D

kan ikke være foruten :D har alltid en i bilen i tilfelle det skulle inntreffe utenfor hjemmets vegger ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk til alle som har deltatt så langt. Det gav undersøkelsen en liten dytt:-)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gjennomført! Godt tiltak!

Vært mye plaget med det som jeg selv mener er/var Clusterhodepine(også kalt selvmordshodepine) fra barnehagealder og igjennom hele oppveksten. på. Har vært igjennom utallige undersøkelser og prøvd alt av medisiner..

Er idag 31 år og en del plaget av moderat hodepine, men sjelden migrene. I snitt 1 anfall i måneden eller sjeldnere.

1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke migrene selv, men vi fikk se en reportasje om en kvinne som hadde clusterhodepine. Det så virkelig ille ut, og hun hadde anfall daglig.. Regerte på alt, fikk migrene av feks at ektemannen brukte kaffemaskinen.. Og under anfallene hadde hun lyst til å rive ut øynene fordi det var så vondt og slo seg selv i hodet for å "fjerne" smertene. Hun var i del av en ny forskning hvor de injiserte Botox på en av nervene som ligge i hodet og ble etter det mye bedre.. Forsto det sånn at hun injiserte botox hver 3 mnd og har anfall kanskje en gang i uken..

Jeg klarer egentlig ikke å forestille meg hvordan det føles, og misunner ingen som har dette...

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har delt med samboer som sliter med kronisk migrene, hun har brukt appen deres i en ukes tid nå :)
Veldig bra tiltak!

Edit: Hun kunne ønske at det stod hvor mange "doser" medisin hun har tatt de dagene hun har migrene, ikke bare at hun har tatt medisin.

Endret av 3ooh8
1

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har delt med samboer som sliter med kronisk migrene, hun har brukt appen deres i en ukes tid nå :)

Veldig bra tiltak!

Edit: Hun kunne ønske at det stod hvor mange "doser" medisin hun har tatt de dagene hun har migrene, ikke bare at hun har tatt medisin.

Supert! Slike tilbakemeldinger er også til hjelp i vår oppgave.. Vi har også hørt at flere savner å legge inn flere anfallsmedisiner i tillegg til å kunne endre eller slette registrert anfall. De forsvarer dette med at den skal være enkel og lett å bruke, men enkelte endringer burde de ha tenkt over ihvertfall.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive