Sindre A A

Volvo V60 R-Design D2

Hei Folkens.

2 skal bli til 3 i vår husholdning, og i den anledning har jeg begynt å vurdere stasjonsvogn.

Har hatt flere BMWer de siste årene og kjører i dag en 09 M-Sport 318D sedan.

Jeg klarer meg nok såvdidt med plassen i denne, men en stasjonsvogn har begynt å friste.

Kunne selvfølgelig sett meg om etter en 3 eller 5 serie stasjonsvogn, men jeg har lyst på nyest mulig bil uten å binde for mye kapital....

Så hva skal man velge... Har tittet litt på nyere Volvo V60 stasjonsvogn i D2 versjon med R-Design pakke.

Selvfølgelig ingen racerbil dette, men virker som man får mye bil for pengene her.

Noen der ute med førstehåndserfaring hva gjelder aktuelle bil og motorisering?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan bare uttale meg om motorisering da vi har en v70 driveE 115hk i husholdningen.

Motoren er helt greit til vanlig kjøring, men er absolutt ikke noen ræser. Det vil si at forbikjøringer må planlegges en god del.

Tidligere hadde jeg samme bil som deg 318d og den føltes ganske mye sprekere.

Vi har i dag en 520d (2012) modell også og den er betydelig raskere, spesielt i fart. Men, hvis kjøringen din stort sett består av firefelts motorvei til daglig så holder det i masse vis, og den holder fin cruisefart på 110-120 hvis det er ønskelig.

Diesel forbruket vårt ligger på ca 0,55 med pendling Oslo-Moss, som ikke er så ille med tanke på at man da ligger på over hundre stort sett hele veien. 520d bruker betydelig mer på samme strekning.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive