Gå til innhold

Oppkjøp av startpakke, va bør eg begynne med?


Gimmi

Recommended Posts

Hei.

Tenker og gå for og handle inn polerings maskin, da eg er lei av og sjå alle vaskeripene på bilene mine.

Har 2 biler som skulle hatt seg en sikklig omgang, også er en fin start for en nybegynner som meg.

Ting eg har fra før:

Iron-x

Prickbort

Skumkanon

vaskebøtte med grittguard

Såpe til bøtten.

Ting som eg har på handle listen til nå:

3 x Kwazar 1l double action sprayflakser.

Autofoam

Surfex HD 5l dunk

P21 powergel 5l

Deatailer børste medium

Ønsker meg:

Komplett pakke med maskin, som eg kan starte med. Helst av god kvalitet!

Og andre ting som eg trenger? Har microfiber vaske hansker, endel microfiber klutter, og microfiber handkle til og tørke bilen.

Som sagt så ønsker eg meg noe å begynne med, leger gjerne ut 5 tusne på en grei pakke med maskin og utstyr. Så kan mer ting evt handles inn seinare.

Biler som må taes er en audi 80 1.9 TDI, goe bruksbilen. Her ser hele takket "prikete" ut, oksidert på en måte, og masse skjønnhets flekker og polere bort. Andre bilen er en Audi s2, som trenger seg en GRUNDIG shine før neste sessong! Begge disse bilene er perfekt til og begynne med, da 80en er gammal og kan ikkje bli være, og s2en skal hell lakkers i seinare tid :)

Takker på forhånd for alle gode innspill og tips!

(Håper dere klare og se bort ifra diverse skrivefeil, er desverre ikkje min sterke sider :( )

Kwazar
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Tror jeg hadde satset på rupes duetto. Knallgod allrounder som er meget fin å jobbe med :) bare å supplere med polish og pads. (noe følger med)

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rupes duetto: http://bilnerden.no/index.php?main_page=product_info&cPath=37&products_id=475

Right? :) Ser det følger med en del ting, så er veldig greit for meg til å begynne med. Men er vel anbefalt og kjøpe endel mer pads?,

Er absolutt en allrounder eg er ute etter, om det tar lengre tid på støre panel, og forsatt kommer til de mindre, så er eg superfornøyd! :)

Kom også på at eg trenger en sikklig beskyttelse til vintern, så trenger tips her og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

alexanderst

Det der er en flott startpakke med en god del nødvendig utstyr. Har ikke prøvd Rupes selv, men det er mange her inne som skryter av disse maskinene. Ser du har fått med de nødvendige avfettingene og forberedende behandlingsproduktene før en eventuell maskinpoleringsrunde. Clay er også veldig lurt. Dette er en leireklump som fjerner forurensinger i lakken avfettingene ikke greier å ta. Denne benytter du sammen med en claylube.

Det kan lønne seg å legge til to-tre pads i tillegg til det som følger med i pakken, samt en god del flere mikrofiberkluter. Meld deg på gruppekjøpet Bilnerden kjører for tiden, da får du mange mikrofiberkluter for pengene. :)

Ang. beskyttelse er det et hav av produkter å velge i. En god voks er som regel bra til å starte med, lakkforseglinger krever litt mer erfaring. Har ikke tatt steget dit enda selv. Collinite 845 er voks du får mye for pengene for. Ellers kan jeg anbefale Swissvax Shield, eller andre vokser fra dette merket da de er en drøm å jobbe med. Holdbarheten på Shield og Collinite er også ganske bra.

18' Tesla Model S 75D

X 22' Mercedes-Benz EQE43 AMG

X 22' Mercedes-Benz EQC 400 AMG 4matic 

X 08' Mercedes-Benz E220 CDI Elegance                                                                      Alexander's bilpleielogg

X 03' Mercedes-Benz E220 CDI Avantgarde                                                                 Alexander's S&S oversikt

 

                                                                   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk alexanderst for et grundigt svar! Clay bar har eg ikkje tenkt på i heiletatt, dette bli selvsagt lagt i kjøpslisten :)

Tok og oppdaterte listen her nå med hva det ser ut til og bli per nå:

Ting eg har fra før:

Iron-x

Prickbort

Skumkanon

vaskebøtte med grittguard

Såpe til bøtten.

Ting som eg har på handle listen til nå:

3 x Kwazar 1l double action sprayflakser.

Autofoam

Surfex HD 5l dunk

P21 powergel 5l

Deatailer børste medium

Rupes Bigfoot LHR 12E duetto - delux edition.

Autofinnes clay bar inkl glidemiddel!

Totalt 6019kr + frakt :) hehe. Mangler bare voks nå, trur eg blir nødt tl og sette en grense på 600 akuratt her, godt endel penger i annet godt utstyr :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Collinite 845 som de nevner over her, har meget god erfaring med denne. Holdbarheten er bra, og er veldig god å jobbe med :) Denne kan legges med maskin som er raskt og enkelt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil absolutt anbefale Collinite 845 som de nevner over her, har meget god erfaring med denne. Holdbarheten er bra, og er veldig god å jobbe med :) Denne kan legges med maskin som er raskt og enkelt.

Du sier å legge denne på maskin, men den skal vel ikke ligge så lenge? Før avtørk?

Isåfall vil en få det bedre / finere til med å legge denne på maskin?

Edit

Super maskin den Rupes Duetto der, har nettopp kjøpt den. Litt lite pader som følger med.

Jeg har vel kjøpt ca 3-4 av hver farge.

Endret av Mr.rs4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan nok være lurt å legge seg til vanen å bytte pads oftere enn det jeg gjorde i starten med mine første biler. Jeg har kjørt i stykker et par rupesputer for mye, som jeg nok kunne unngått ved å bytte etter et panel eller to på bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trur eg utsetter voks kjøpet til evt neste lønning, og handler da Shield. Har Chemical guys XXX HARD CORE wax liganes, som eg kan bruke opp først :) Har til ca 2 biler.

Men låg ved noen putter, så nå ser handlelisten sånn ut:

Ting eg har fra før:

Iron-x

Prickbort

Skumkanon

vaskebøtte med grittguard

Såpe til bøtten.

Ting som eg har på handle listen til nå:

3 x Kwazar 1l double action sprayflakser.

Autofoam

Surfex HD 5l dunk

P21 powergel 5l

Deatailer børste medium

Rupes Bigfoot LHR 12E duetto - delux edition.

Autofinnes clay bar inkl glidemiddel!

3 x Rupes fine polish pad (gul)

3x Rupes coarse cutting pad (blå)

Er det noen mer som eg virklig BØR ha? Begyner og knipe godt i lommebokken for denne bestillingen nå, hehe :)

Må få lov til og takke alle dere for svært raske svar! Virker som nivået her inne ligger høyt, og det er kanon og ha tilgang til sånt.

Er det en ting eg har lært oppigjenom, så svare det seg og lese seg litt opp på ting, og søke litt efaren hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen har vert lenge og invistere i maskin og produkter, så føler virklig for og kjøpe det.

Men takker så absolutt for tilbudet, men liker å eie tingen mine sjøl. Du vet nå sjøl kor lakken på mine biler trenger seg polering, og er perfekt objekt til og lære seg opp på! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du sier å legge denne på maskin, men den skal vel ikke ligge så lenge? Før avtørk?

Isåfall vil en få det bedre / finere til med å legge denne på maskin?

Edit

Super maskin den Rupes Duetto der, har nettopp kjøpt den. Litt lite pader som følger med.

Jeg har vel kjøpt ca 3-4 av hver farge.

Jeg pleier å ta hele bilen før jeg buffer av, dette fungerer veldig fint for meg.

Det som jeg ser på som en fordel ved å legge denne med maksin kontra for hånd, er rett og slett tidsbruk og at det er veldig enkelt å ligge et tynt lag :)

Edit; Shield er forresten en fantastisk voks å jobbe med!

Endret av Larsdd
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen mer som eg virklig BØR ha? Begyner og knipe godt i lommebokken for denne bestillingen nå, hehe :)

Kan anbefale grønn pad fra rupes også. blå blir av og til for grov, å da er grønn et godt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...