Marius Engel

Hvilken hånd-applikatorer er gode?

Mine Meguiars hånd-applikatorer er avgått med døden. Synes de er gode til voks, scholl neo og til polish der det trengs litt håndpolering (bak dørhåndtak o.l). Har ikke prøvd noen andre.

Jeg trenger derfor nye pads, hovedsaklig til tre formål:

- Legge voks, BH Finis (pastavoks)

- Polering trange steder (Menzerna 400 og 2500).

- Dekkfornyer (gtecniq T1). Jeg kjøpte en blå dekk-applikator fra bilnerden, men jeg synes den suger til seg alt for mye produkt, så dekkfornyeren blir fort tom.

Dersom billige bruk og kast applikatorer er like gode som alt annet kjøper jeg gjerne det, men jeg har for vane å bruke mine flere ganger og vaske de etter behov, så jeg kan godt kjøpe godt verktøy. Bruker dog samme pute til samme produkt selv etter vask (merker med permanent tusj).

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.ebay.com....-/390816602927?

Send meg PM med adresse så kan jeg slenge én slik en i posten! :)

Synes disse fungerte meget bra til både voks og til diverse andre påsmøringer.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

http://www.ebay.com....-/390816602927?

Send meg PM med adresse så kan jeg slenge én slik en i posten! :)

Synes disse fungerte meget bra til både voks og til diverse andre påsmøringer.

Jøss, det takker jeg ja til! :)

En pakke av disse var jo tilnærmet gratis på e-bay :P

Sender PM :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jøss, det takker jeg ja til! :)

En pakke av disse var jo tilnærmet gratis på e-bay :P

Sender PM :)

De kostet ikke mange kronene når frakta var gratis.

Betalte i underkant av 120,- for 120 stk. :)

Sender avgårde en slik idag.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Supert, takk for det :)

Men til dete andre som leser. Kom gjerne med synspunkter på hva som er gode/dårlige applikatorer til forskjellige ting dersom dere har noe på hjertet.

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har en pakke som er på ebay linken. Kjøpt samme plass og :) synst dei er fryktelig stive/harde. Nesten så eg frykter dei lager striper når dei er heilt nye..måtte smøre voks på begge sider på applikatoren før eg ville ha den på lakken (eneste eg hadde tilgjengelig da, så måtte bruke)

Men her har dei blitt nedgradert til felgene, skal ikke brukes på lakken min jaffal :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fukt de lett før bruk så blir det bedre:)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bruker slike billige til plastdetaljer og vinduer etc. På lakk bruker jeg kvalitet. Feks de fra svisswax. Syntes de billige er alt for harde til lakk. I tillegg er skummet veldig porøst :)

Endret av erikstein
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

De kostet ikke mange kronene når frakta var gratis.

Betalte i underkant av 120,- for 120 stk. :)

Sender avgårde en slik idag.

Takk for applikatorene, jeg har forsøkt en i dag til å vokse felgene :)

Jeg synes de var helt rævva, for å være ærlig :)

De var tynne og svake, så felgvoksen kom gjennom padden (smartwax rimwax) og paden tålte lite. Felgvoksen jeg brukte er ganske flytende da. Så er det en kant rundt paddene, som gjør at jeg ikke vil bruke de til å vokse bilen uten å klippe vekk kanten.

Sammenlignet med meguiars sine som blir som nye etter en runde i maskinen og tåler mye mer får de terningkast 2.

Men for all del, de får jobben gjort, så kan du kaste den etterpå. De er små, så de passer fint på trange steder.

Ikke misforstå: takk for applikatorene :)

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke brukt disse på bil nei, kun til felg og det fungerte helt greit hos meg.

Da ble det brukt Autobahn og den er nok ikke like tyntflytende ;)

Er nok enig med terningkast 2 i det henseende, derav bruk og kast funksjonen.

Til den prisen så er nok også det formålet til produsenten :P

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg har brukt disse padsene til å legge voks på bil. Fungerer helt ok. Blir bedre når padden er litt mettet med voks. Problemet er at den er så liten og tynn at det er slitsomt for hendene å jobbe med på store flater.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt de en del, men når eg er ferdig med en bil, er det rett i bosset med de. Synest de er helt ok, eneste er at på en del produkter så "henger" de en del igjen på lakken, og man blir for sliten i hendene.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Auto Finesse wax mate

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Eg har brukt de en del, men når eg er ferdig med en bil, er det rett i bosset med de. Synest de er helt ok, eneste er at på en del produkter så "henger" de en del igjen på lakken, og man blir for sliten i hendene.

Sliten i hendene? hva gjør du med den for da? jeg bruker disse på harde/medium harde lakktyper når jeg legger voks, spesielt litt rimeligere voks. Fukter den lett først, tar på produkt og legger på. Ferdig på null-komma-svisj (ca samme tid som hvilken som helst annen applikator og voks) Ja, en større pad så legger du litt fortere, og de er ganske grove, så de super i seg endel produkt. Men bruker ikke disse med dyre vokser, men de rimelige.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive