Gå til innhold
Vwp9

Hjelp! "feil på motorstyringen" - VW passat

Recommended Posts

Vwp9    91
Vwp9

Hei!

Håper virkelig det er noen med god peil på VW her :)

Fikk opp en varsellampe på min VW passat 2007 idag :( Merket på kveldstur igår at bilen suste mye når det ble lav hastighet i oppoverbakke og at den på en måte bare hoppet litt fremover.

Tok en ny tur idag etter å ha lagt om til vinterdekk før helgen og da kom denne varsellampen (Blinker) som har følgende informasjon i instruksjonsboka: «feil på motorstyringen, Oppsøk et vw verksted».
2014-10-07120911_zpsc8351e61.jpg

Noen som har noen anelse/ erfaring på hva dette kan være? Og ikke minst hva dette vil kunne koste å få fikset?

Redd jeg får et skikkelig innhugg i studentøkonomien nå :thumbdown:

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
mmosberg    64
mmosberg

Du må få lest ut feilkoden. Det kan være alt fra en bagatell til noe mer kostbart. Kjenner du ingen med VCDS (VAGCOM) i området ditt?

Kan gjøres på et verksted for noen få hundrelapper.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Start med å få lest ut feilkoden(e).

Enten på verksted eller kamerat, etc som har VAG-com.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
trogha    442
trogha

Det kan skyldes veeldig mye forskjellig, få lest ut feilkoder ;)

Det kan være så enkelt som en bremselysbryter, det kan være dyser, det kan være så mangt. Men sjekk om du har bremselys og evt. om sikringen til bremselys er hel.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vwp9    91
Vwp9

Du må få lest ut feilkoden. Det kan være alt fra en bagatell til noe mer kostbart. Kjenner du ingen med VCDS (VAGCOM) i området ditt?

Kan gjøres på et verksted for noen få hundrelapper.

Takk for svar :)

Okei, da blir det å ta kontakt med møller tenker jeg. Kjenner dessverre ikke noen i området som har dette :(

Start med å få lest ut feilkoden(e).

Enten på verksted eller kamerat, etc som har VAG-com.

Takk for svar! :)

Da blir det møller tenker jeg. Kjenner ingen med vag-com.

Det kan skyldes veeldig mye forskjellig, få lest ut feilkoder ;)

Det kan være så enkelt som en bremselysbryter, det kan være dyser, det kan være så mangt. Men sjekk om du har bremselys og evt. om sikringen til bremselys er hel.

Takk for svar :)

Okei, da skal jeg sjekke bremselys og bremselys sikring. Se om jeg finner ut noe der, så blir neste sted møller..

Jeg tipper at susingen skyldes en ladeluftslange som har sprukket..

Okei, takk for svar :)

Da skal jeg se om jeg finner denne i motorrommet og se om jeg kan finne noe på slangen! :)

Takk for alle tilbakemeldinger! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vwp9    91
Vwp9

Jeg har nå imidlertid fått booket time hos møller for feilsøk som da koster inntil 1500 kr,-

Syntes likevel det var et veldig godt forslag som mange her kan få stor nytte av! :)

Hadde vært sjeleglad om funksjonen hadde vært her nå. Kjedelig å punge ut såpass mye for feilsøk..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
pejourdan    434
pejourdan

Et annet forslag er bilspesifikke forum, f.eks. vacn.no. :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Knutis    754
Knutis

Jeg har nå imidlertid fått booket time hos møller for feilsøk som da koster inntil 1500 kr,-

Syntes likevel det var et veldig godt forslag som mange her kan få stor nytte av! :)

Hadde vært sjeleglad om funksjonen hadde vært her nå. Kjedelig å punge ut såpass mye for feilsøk..

Det var dyrt selv om det står "inntil", jeg har normalt betalt 3-400kr for å få de til å slette feilkoder før jeg kjøpte meg utstyr selv.

Å legge dette i profilen er en god tanke, men da kan vi ikke bare begrense på utstyr til ett enkelt merke slik de kan på merkeforum.

Oppfordrer folk til å legge en linje om det i signaturen sin om de har lyst å hjelpe andre.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Hirobofly    49
Hirobofly

Vag-Com fra Rosstech koster vel ikke mere enn mellom 3-4 tusen kroner, så det betaler seg jo inn raskt med de prisene der fra Møller på utlesning av feilkoder. ^_^

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Lena Kristin    92
Lena Kristin

Hvor holder du til? Jeg har vagcom og holder til i Fenstad, men jobber i Oslo.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vwp9    91
Vwp9

Hvor holder du til? Jeg har vagcom og holder til i Fenstad, men jobber i Oslo.

Holder til i Drammen :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vwp9    91
Vwp9

Er desverre sjelden på de kanter

Tenkte det. Blir jo et lite stykke det.

Takker uansett for at du nevnte det og sjekket muligheten :)

Bilen skal inn til Møller om en times tid, så blir det spennende å se hva for en pris jeg ender på og hva de finner av feil :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vwp9    91
Vwp9

For å gi en liten oppdatering her! :)
Fikk bilen inn på Albjerk idag. viste seg å være en sprukket slange til turbo.
Estimert arbeidstid der var på 1 og en halv time. Bestemte meg derfor for å la proffene gjøre jobben istedenfor at jeg selv muligens skulle kunne klare å ødelegge noe underveis. Tipper jeg hadde brukt en 20 timer på å ordne det selv, uten noen garanti for en strøken fiks.
Veldig fornøyd med at det kun var en slange og ikke turbo eller intercooler.
Total pris kom på 3500,- med feilsøk, slange og bytte av denne.
Syntes dette er helt greit da jeg var redd for at dyrere deler kunne feilet. Får da også 3 års garanti på jobben.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
StianMH    234
StianMH

Ikke ille det altså.. 3500,- er 10% av en ny turbo med arbeid :)(røft regnet)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Kristian Nafstad    39
Kristian Nafstad

Den lampa der kan jo bety alt. Husker jeg fikk den på vei hjem fra Moss en gang, da hadde EGR systemet begynt å brenne dritten i potta osv siden den hadde hatt en jevn fart over tid. Men det var noe som gjorde at den ikke klarte det, så da kom lampa. Var temmelig nervøs ettersom jeg skulle jobbe 03:30 dagen etter, så jeg sto opp enda tidligere så jeg evt kunne bestille meg taxi til jobb, men når jeg sto opp dagen etter så var lampa borte.

men bra det ikke var store greiene på bilen din! :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig