Marius Engel

Beskytte B-stolper (mellom dørene).

21 innlegg i emnet

På min nye bil er det sortlakkerte B-stolper mellom dørene. Er det B-stolper det kalles, det området bak siderutene? Dette er det stedet folk tar på dørene når de lukkes.

Jeg prøver å oppdra kjerringen, men om det sitter gjester på i bilen, blir det umiddelbart noe helt grusomt med striper der.

Noen måte p beskytte disse? Jeg har en liten skvett med Gyeon Mohs igjen som jeg kan prøve, men jeg tviler på at det hjelper mye.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

For å oppnå 100% beskyttelse kan du jo legge en blank folie over?

Kun en tanke!

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er en mulighet ja. Og det må nesten bli noe slikt. Hvor får man slik folie av god kvalitet, og hvordan setter man denne på? Er slik folie utskiftbar?

Bilen er en uke gammel, og stolpen på passasjersiden ser ikke ut etter eg hadde passasjer èn dag på jobb...

Endret av Marius Engel
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik folie er utskiftbar ja!

Hvis bilen er en uke gammel hadde jeg tatt den til noen som legger folie for å få det gjort proffesjonelt uten bobler o.l under!

Surt med striper på en splitter ny bil da! :(

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Slik folie er utskiftbar ja!

Hvis bilen er en uke gammel hadde jeg tatt den til noen som legger folie for å få det gjort proffesjonelt uten bobler o.l under!

Surt med striper på en splitter ny bil da! :(

Ikke noe stress å polere vekk da. Men det må gjøres en gang i uken, og det funker bare ikke.

Da synes jeg folie høres ut som en god løsning.

Jeg har prøvd å finne slike firma i Bergen, uten å lykkes. Noen som har tips?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Aldri kjekt med striper.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Går utifra at dette er pianolakk. Er det noen som har en formening om hvor mange ganger man kan polere denne uten å gå igjennom? Er jo tilnærmet umulig å holde denne fin. Folk flest tar jo der når de lukker døren.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Alltid kjekt med folk som skal:

A: Dra fingrene over lakken med masse press når de skal lukke døra

B: Dunke beina mot kanalskjørtet for å rense skoene

C: Henge på dør/tak når de skal prate med noen i bilen

D: Subbe veske/bag over halve bakdøra før de kommer seg inn foran

Det er ingen annen god løsning enn å enten legge på folie eller godta å ha riper der. Selv er jeg lykkelig over å ha matt plast på området.

Ops, blandet et par inlegg jeg skrev..

Endret av Mighty
0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ingen annen god løsning enn å enten legge på folie eller godta å ha riper der. Selv er jeg lykkelig over å ha matt plast på området.

Høres veldig kjent ut.

Og hvis man ber de pent om å være forsiktig ser de på deg som du er riv ruskende gal ;)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Folk tror at alle andre biler skal behandles som deres egent: som den tåler alt!

Det blir nok folie, holder på å hente inn priser nå, men det går tregt med svar. En kollega av meg ville foiere dørhåndtakene på teslaen til matt svart. Det er bittesmå, og kostet 6000! Alle lå på det samme.

Så jeg frykter at det blir dyrt ja. Hva med å gjøre dette selv med folie fra Lamin-x? Er det mulig å få til med godt resultat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok du klarer dette selv. Er i hvert fall verd forsøket. Har selv lagt klar folie fra biltema i dørtersklene bak. Her buer det to veier, men det gikk helt fint med hårføner :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, får se hvilken priser jeg får først tenker jeg.

Vurderer også å beskytte lasteterskelen på bakre støtfanger på begge bilene mine. For å unngå enda flere merker etter barnevogn og handleposer. Er dette også greit å klare selv, med godt resultat?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Har også gjort dette selv. Hentet ny Touran, men forhandler hadde ikke klart å montere denne skikkelig! Masse bobler og skjevt montert. Fikk ny og gjorde det selv. Bare å være nøye og ta seg god tid.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ok, høres jo bra ut. Problemet er at til mine biler finnes det ikke en ferdigkuttet eller original bakfangerfolie, så denne må jeg klippe til selv. Ser for meg at dette kan bli vanskelig å få til å følge bilens former 100%?

Eller legger man først på en "for stor folie" som man snitter forsiktig i, og drar vekk det overflødige? Da blir det enkelt å følge fangerens bue med en stødig hånd.

Stolpene mellom siderutene er nok lettere å kutte til, da man har en kant å gå etter

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville klippet/skjert til på forhånd. Prøv å tegne opp halvparten på papir, for så å speilvende på andre siden. Skulle fungere med en noen lunde stødig hånd.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

1900 kr for b-stolper, og 1000 kr for en støtfanger hos haugen..

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hmm.. Fungerer denne på folie mon tro?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den ER til folie :) Det er istedenfor å måtte skjære folien med kniv fra oversiden, da kan man risikere å ta litt for hardt i og komme gjennom til lakken.

Jeg bruker denne når jeg f.eks skal legge folie på "lastekanten" på bakluker osv, legger den der folien skal slutte, legger folie på og kutter så gjennom.

Solgte noen meter med slik tape til en på forumet her som skulle foliere nedre del av en støtfanger som var nylakkert, ble veldig bra på den.

Hvilken farge er bilen? Mulig jeg har folie i rett farge til deg. samt kuttetape.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive