Aero

Lake Country Tufted Pad test!

For ei stund tilbake søkte Autobua etter noen som ville teste disse padsa. Meldte min interesse, og noen dager etterpå kom pakken i posten

Eg hadde en bil som hadde ett ufattelig stygt panser som trengte heftig korrigering, så da passet de jo veldig fint med testing av pads til dette :)

I pakken låg det 2 stk pads. 1 grov og 1 medium, + ei flaske wolf`s jeweler polering. Aldri brukt noe av disse tinga, så alt der var nytt for meg. Disse skal bare brukes på roterende, så Hitachi'en blei funnet frem

Først og fremst så synst eg padsa ser veldig rare ut. Hadde eg ikke vist at disse kom fra en nettbutikk her inne, så hadde eg nok tenkt biltema, jula, eller turtelwax produkt med en gang :P

Padsa kjennes fine ut, god borrelås! beste delen er at bakplaten på maskinen går "ned" i paden, så ingen fare for at bakplaten kan kødde det til når en polerer ved kanter osv

IMG_2997_zps89225ad8.jpg

Først fikk kjærra en DCN vask

IMG_2999_zps22f1adb3.jpg

Så ser vi saker og ting på panseret. clay tok ikke dette her, ingen aning om hva det er heller

IMG_3000_zps30161ecf.jpg

Noen heftige vaskeriper av forge eiger..snakker vi stålull?

IMG_3001_zps113972c9.jpg

Sakene som kom i pakken

IMG_3002_zps6cfca7e0.jpg

Klar til dyst

IMG_3004_zps0a7796ec.jpg

Her kjørte eg 4 pas med medium press. tok litt, men ikke nok

IMG_3007_zps0a93f113.jpg

IMG_3006_zpsd54447cc.jpg

Byttet ut wolf's polishen, men en favoritt her i gården. Menzerna 500. Håpet på den kunne hjelpe paden til bedre korrigering!

IMG_3008_zpsd6d0f7fd.jpg

5 pass med mye press...skuffende

IMG_3009_zpsdf340656.jpg

Byttet ut Lake Country pad med hvit Menzerna, og fortsatt med FG500

IMG_3011_zps85c9b248.jpg

5 pass med mye press, og vips! resultat som ønsket, og forventet! :)

Så dessverre holder ikke Lake Country pad mål i min garasje. Muligens de er bedre til fin polering. men eg hadde bare pad til grov. Men som nevnt over, likte veldig godt at bakplaten blir beskyttet av paden..noe som kan vere greit til nybegynnere osv :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra gjennomført test! Du prøve ikke wolf´s produkt med andre pads?

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bra gjennomført test! Du prøve ikke wolf´s produkt med andre pads?

Takk for det. Nei wolf's er egentlig til fin steget fekk eg vete med autobua etter eg hadde lagt ut testen. Siden wolf's blei brukt feil av meg under testen så har eg planlagt en egen test med wolf's med riktig pad :)

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Testet denne pad en I dag med Flex DA til å fjerne rester etter terasse beis som jentungen på 3 hadde smurt på deler av bilen. Det funket den fint til med Gloss-it extreme cut. Ein anna Kombo vart Scholl s17 + og LK foamed wool pad.

0

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive