Gå til innhold
Driller

Ruteproblem

Recommended Posts

Driller    3
Driller

Hadde en grundig vask av Dodge'n i dag før jeg stikker til fjells i høstferien. Har nettopp kjøpt denne bilen, og tok første vasken på den i dag..

Denne har stort sett vært vaska i maskin, og ser sånn ut og, den saken kommer vi tilbake til. Må få lakkert ei dør og en bakskjerm pga rust, så blir det polering.

Men saken i dag er: bakruta på bilen er antagelig full i asfalt og gammel morro, tok dessverre ikke på prickbort så langt opp, kun Surfex HD. Etter flere runder, så blei ruta bedre, men ikke bra. Har vasket den med Scholl ice gel flere ganger, og i kampens hete så måtte jeg og ty til AG car glass polish. Ruta blir ikke skikkelig ren. Hva hjelper? Legge på et lag prickbort neste vask? Clay? Gode tips mottas med takk.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Prickbort og avspyling, peis over med clay, så Gtechniq G4 og så en forsegling :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Driller    3
Driller

Ok,når det gjelder ruteforsegling, hvor holdbar er den? Rutene blir jo jevnlig vasket, den vil ikke forsvinne når du vasker ruten igjen?

Dumt spørsmål kanskje, meeen.....

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Jeg er en av de som ikke bruker bakruteviskeren uansett, så det holder like lenge som alle andre ruter hos meg. Tar ikke lange tiden å legge heller. Varer lett ett år med det meste jeg har prøvd, men det avhenger om du bruker viskeren bak med stein, sand og gjørme. Da varer det ikke lenge og ruta blir jo herpet :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Hvor lenge en ruteforsegling holder kommer jo helt an på hvilken type du velger :)

Gtechniq G1 holder jo veldig lenge, mens Gtechniq G5 ikke har samme holdbarhet f.eks.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Vårhus    374
Vårhus

Spørs jo helt på forseglingen det. Er det glass eller plexiglass (sorry, kanke nok om bakrutene på en dodge..) et alternativ til masse kjemi osv på ruta er damp/steam. Kan være gull det og mikrofiber.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Krisse    332
Krisse

Jeg er mest opptatt av at det skal virke veldig bra, så ruteforseglinger og LSP til lakk som varer i 2 år er ikke noe poeng for meg, da påfører jeg heller 2 ganger i året og har mye bedre vannegenskaper året gjennom :)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
erikstein    189
erikstein

Jeg har vanligvis G1 på frontrute og G5 på sidevinduer og bak samt glasstak.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Driller    3
Driller

Takker for svar, da blir det en runde med prickbort, clay og gtechniq.:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Registrer ny konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Informasjon

© Detailers Club Norway AS 2007-2017

Sosialt

Om oss

Her tar vi for oss det meste innen bilpleie. Alt fra vask til polering på hvordan du skal få din bil til å bli så blank som mulig