Gå til innhold

Dekktrykksmåler som fungerer


Core2Duo

Recommended Posts

  • Moderatorer

Hei!

Lurte på om noen hadde noen tips til en dekktrykksmåler jeg kan kjøpe meg. Helst en som funker, og er god og enkel i bruk. Vet ikke hvordan de billig-greiene fra biltema fungerer, og viser de riktig?

Vil gjerne ha meg en, da jeg må kjøre en 5-6 km til nærmeste bensinstasjon for å måle lufttrykk, og da er jo dekkene begynt å bli varme.. Hvor langt tid må jeg stå på stasjonen før dekkene mine har blitt kalde egentlig?

Skal eventuelt en tur over svenskegrensa en dag, kan de ha en billig måler som er verdt å dra med seg? :)

Endret av Core2Duo

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tolker det slik at du er på jakt etter en slik liten sak som bare måler trykket. Jeg har denne:

http://www.ebay.com/itm/DUNLOP-TYRE-SERVICE-KIT-DIGITAL-DIY-PRESSURE-GAUGE-TYRE-TREAD-DEPTH-GAUGE-/141320998180?pt=UK_Cars_parts_Vehicles_Wheels_tyres_trims_Valve_Caps_ET&hash=item20e7634d24

Og etter det jeg har sjekket opp mot annet så er den ganske så nøyaktig.

Mine BMWer

 

Instagram: 

Privat: @stigj77  

Bil: @bmwe86driver

Gnikk: @unikbilpleie

Lenke til kommentar
Del på andre sider

The Punisher

Dårlig nyheter karer! Små manometer er lite nøyaktige og for å si om de er bra eller ei må en jo få kalibrert de for å fastslå avvikene. Det viktigste er at du bruker samme måler/manometer hver gang så er hvertfall avviket like stort på hvert hjul. Kjøp deg en på Biltema/ Jula etc, sørg for at batteri er nytt, og ikke utsett den for støt så unngår du de store avvikene. Du må vente leenge skal du ha kalde dekk. Så lenge avvikene er de samme rund baut så går det bra. Hvor mange av dekktrykks påfyllingspumpene tror du ikke er sluppet i bakken ? ;)

Ja jeg er måletekniker..

Endret av The Punisher
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker en slik "billigsak", som vi fikk av en leverandør som en reklameartikkel.
Den viser det samme som den på bensinstasjonen, som er lik den i linken som DBP tipser om. Dermed er den "kalibrert" ;)
Bruker den da jeg synes det er vanskelig å lese av de på bensinstasjonene, samt at de er litt vriene å få til å funke skikkelig, lekker litt osv...
Jeg satser på at avikene ikke er verre enn at jeg ikke merker forskjell uansett og som Punisher sier, da er jeg jevnt på trynet i allefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Moderatorer

Jeg har en slik fra "Michelin"http://ep.yimg.com/ca/I/autogeek_2268_464228166 Testet den hos dekkforhandleren og på bensinstasjon. Var veldig lite avvik fra de andre. Både på kalle og varmedekk.

En sånn en hadde kjøreskolelæreren min også, husker jeg! Hvor får du tak i denne?

Denne her skal være bra :)

Så ikke helt for meg og svi av 1 1/2 høvding på en dekktrykksmåler.. Har ikke råd til det disse månedene hvertfall :P
  • DCN Poeng 1

[I EIE]          2017 Skoda Superb SportLine Stv 2.0 220 hk Automat

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...