Gå til innhold

Behandling av matt lakk?


Bjerknez

Recommended Posts

Er en stund siden jeg var aktiv her inne da jeg nå har en helt annen hobby enn detailing. Saken er den at jeg har blitt bitt av den store MC basillen og MC lappen kunne jeg skilte med den 3.juni i år og siden det har jeg stort sett kjørt sykkel.

Nå er derimot tiden inne for å kjøpe en litt mer "leken" sykkel enn cruiseren jeg har hatt og sykkelen jeg nå har bestillt er en Triumph Street Triple R. Klin lik den på videoen under:

Som dere ser så har denne sort matt lakk og spørsmålet mitt blir da hvordan man skal behandle slik lakk med tanke på rubbing etc. Jeg aner ikke om det er noe klarlakk over eller ikke...

jeg anntar at swirls etc. synes dårligere på slik lakk etc, men hva er det man gjør hvis man får en liten ripe som man vil rubbe bort? Er man fucked eller finens det håp?

For ordens skyld kan jeg nevne at jeg fortsatt har produkter igjen fra den store detailingtiden for det ble jo ikke akkurat kjøpt inn i små mengder :lol:

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
polishduden

Tommy har en fin s&s på en sort/grå mini cooper

http://www.detailersclub.no/forum/topic/14083-mini-cooper-s-swissvax-opaque-edition-by-tcs/

Endret av polishduden

Max Protect Certified Detailer - Max Protect Certified Car Care Center - Max Protect Certified Instructor
2001 Porsche 911 Turbo

2014 Volvo XC70
Blankbil AS - Følg oss på Facebook - www.blankbil.no

Gnukkehjørnet. Norges #1 detailing podcast www.gnukkehjornet.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men her snakker vi om vanlig vask og voks. Hva med evt. rubbing for å få bort riper etc.? Er dte mulig på matt lakk?

Jeg ser denne Minien hadde folie, mens sykkelen min er lakkert matt. Altså ingen folie (så vidt jeg vet vertfall...)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Okay... da har jeg fått svar, takk for det :)

Men til noe helt annet:

Hva er egentlig greia med "ish"?

Hva betyr det?

Har sett dette ordet florere mer og mer rundt om på nett...

jeg bare lurer... :rolleyes:

Endret av Bjerknez

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

_Makki_

Kjekt å "se" deg igjen Bjerknez! :)

Har en matt sykkel på lista her og noe jeg egentlig har bare flyttet fram i tid mere og mere... Matt finish er jeg personlig ikke så veldig glad i..

BTW: Ish er også lnternational Society of Hypertension ;)

Makki's CarSPA

Koch-Chemie®: Excellence for Experts

Colourlock®: Get the best out of your leather!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjekt å "se" deg igjen Bjerknez! :)

Har en matt sykkel på lista her og noe jeg egentlig har bare flyttet fram i tid mere og mere... Matt finish er jeg personlig ikke så veldig glad i..

BTW: Ish er også lnternational Society of Hypertension ;)

Takk for det _Makki_ :)

Jeg tror bakdelene med matt lakk på bil er langt større enn på MC. Det er vel stort sett tanken og skjermene som er mest utsatt og det tar vel ikke akkurat flere timer og holde slike små områder vedlike vil jeg tro, hehe.

På bil så har man jo problemer med at den blir brukt vinterstid. Veisalt og steinsprut etc. er derfor langt mer utsatt på en bil da man også har større deler av karosseriet mer utsatt.

Sykkelen blir stort sett brukt på godværsdager :)

Velkommen til min blogg: www.bjerknez.no 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratulerer med sykkel forresten! :)

Som du sier er nok ikke lakken på sykkelen like utsatt som på en bil, og holder seg nok fin lenge med litt beskyttelse og skånsom vask.

Men det er typisk å se at matt lakk blir blankere f.eks. på tanken der knærne subber under kjøring (slik som blank lakk blir mattere), og det er det desverre ikke noe å gjøre med. Med mindre du limer på pads for å beskytte tanken da. Så er det vel opp til hver enkelt å avgjøre hva som er finest av bruksslitasje og tankpads. Personlig syns jeg bruksslitasje på en sykkel kan være tøffere enn å lime på masse ekstra stæsj ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...