Gå til innhold

Lakkforsegling for nybegynnere?


longbow

Recommended Posts

Eg har blitt forespurt om å legge lakkforsegling på en bil, men har aldrig gjort dette før.

Etter å ha snakket med en her inne på forumet, så har eg forstått at det kan oppstå skjolder og lignende viss man ikkje gjør dette her helt rett.

Finnes det noen lakkforseglinger som er lett og legge, litt idiot sikker slik som voks er og har god holbarhet, og gjerne tåler maskinvask? pris er mindre viktig.

Det er på en svart Tuareg, viss det skulle bety noe.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Jeg var ikke spesielt erfaren første gang la Gtechniq C1 + c2v3, og det gikk veldig bra. Man får skjolder hvis man ikke får tørket av alle plasser. Det går veldig bra hvis man bare er nøye og tar seg god tid.

En på jobben skulle prøve det samme. Brukte hele flaska og hadde ikke nok til taket... Den var klissete dagen etter, fordi det lå TYKT med forsegling. Panseret på den ser ikke ut i solskinn :)

Hvor i verden bor du?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde samme tanke som deg og gikk for Master Sealant fra PolishAngel.

Jeg la denne på bilene vi har nå.. Enkel å legge og å buffe av.. Jeg har aldri gjort dette før heller og syns denne var enkel og jobbe med.. Jeg kan ikke si noe om hvordan denne er i forhold til carpro eller gtechniq sine med tanke på kvalitet/holdbarhet, så det får andre med med erfaring si noe om..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal si at her var det respons!

Eg bor rett utenfor Bergen.

Men de polishangel produktene, er det slik at man trenger begge de to du nevnte der, eller er det to forskjellige?

Eg har sett litt på Gtechniq C1 + c2v3, og sett noen videoer om hvordan men legger disse, og de ser jo for så vidt ganske greit ut, men det virker ho som polishangel mulig er det beste i første omgang.

Men hvordan er holdbarheten på for eksempel en Polishangel viking Shield, etter at flasken er åpnet? Det står at den holder til ca 15-20 påføringer.

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Alien Autospa AS

Skal si at her var det respons!

Eg bor rett utenfor Bergen.

Men de polishangel produktene, er det slik at man trenger begge de to du nevnte der, eller er det to forskjellige?

Eg har sett litt på Gtechniq C1 + c2v3, og sett noen videoer om hvordan men legger disse, og de ser jo for så vidt ganske greit ut, men det virker ho som polishangel mulig er det beste i første omgang.

Men hvordan er holdbarheten på for eksempel en Polishangel viking Shield, etter at flasken er åpnet? Det står at den holder til ca 15-20 påføringer.

Holdbarheten på innholdet er minst 2-4 år etter at flasken er åpnet.

Endret av Alien Autospa AS

Alien Autospa AS
E-post: kundeservice@alienautospa.no
Tlf: 954 814 00

 

Vårt bilpleiesenter Car Detailing er godkjent:

Certified Detailer av IGL Kenzo, Swissvax, Modesta, Cosmic, Polish Angel, GTechniq, Nanolex og Max Protect Certified Instructor

 

Her kan du se noen av bilene som er behandlet av Alien Autospa / Car Detailing

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men polishangel kor godt tåler det maskinvask og sterkesåper/avfetniger?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Forhandlere
Alien Autospa AS

Men polishangel kor godt tåler det maskinvask og sterkesåper/avfetniger?

Jeg vil ikke anbefale maskinvask uansett produkt du velger.

Alien Autospa AS
E-post: kundeservice@alienautospa.no
Tlf: 954 814 00

 

Vårt bilpleiesenter Car Detailing er godkjent:

Certified Detailer av IGL Kenzo, Swissvax, Modesta, Cosmic, Polish Angel, GTechniq, Nanolex og Max Protect Certified Instructor

 

Her kan du se noen av bilene som er behandlet av Alien Autospa / Car Detailing

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det veit eg, men det er de som vil ha det lagt er av den late typen, og da blir det maskin vask. Litt kipt å vaske det rett av etter to vask.. ;)

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reidar

Getchniq C1 er bare å kaste etter at du har lagt den på aktuell bil.

C1 holder fint noen uker etter åpnet flaske.

Daglig leder

Automotive Detailing AS

Håndverksvegen 15

3917 Porsgrunn

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AppelsinSkall

Ja det gjør den, men jeg tolket ikke trådstarter som at han har planer om å legge claying på flere biler de nærmeste ukene, og skreiv derfor at det er bare å kaste flasken etter den er åpnet :)

Det er klart, den HOLDER jo "evig", er bare det at holdbarheten blir dårligere, jo lengre den står

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical guys jetseal 109 er lett å legge og kan legges i frå 5 til 30 grader i motsettning til enkelte coatinger som må ha 20+ for å oppnå opptimal hldbarhet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical guys jetseal 109 er lett å legge og kan legges i frå 5 til 30 grader i motsettning til enkelte coatinger som må ha 20+ for å oppnå opptimal hldbarhet.

Men hvordan er holdbarhet og hardhet på jetseal kontra skikkelig coating?

De fleste coatinger kan vel legges i 5-30 grader også, men krever lengre herdetid da.

Cquartz sier:

Recommended working temperatures: 3c to 40c

Bilnerden om Gyeon:

Ingen spesielle krav til temperatur på verken Prime eller Mohs. Mellom 5-10 grader eller mer er nok allikevel å anbefale

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Chemical guys jetseal 109 er lett å legge og kan legges i frå 5 til 30 grader i motsettning til enkelte coatinger som må ha 20+ for å oppnå opptimal hldbarhet.

Det hjelper ikke så mye da den har dårligere holdbarhet enn en gennomsnittlig QD. Selv de dårligste voksene på markedet holder lenger.

Ja, jeg vasker med svamp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker eg går for Polishangel viking Shield.

Det ser ut som den er veldig grei, så da går det nok en bestilling i kveld ;)

Med tanke på temperatur, så kan eg velge den tempen som er mest ideel, så det er ingen problem ;)

Endret av longbow
  • DCN Poeng 1

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ser det er en del snakk om en "famous " voks som bør ligges på. Hva er tingen med den? Går det med hvilken som helst voks, eller er det noe spesielt med den?

IGL Kenzo master installer

 

Sertifisert Scholl Concepts Bilpleier.

Sertifisert Polishangel Bilpleier.

 

 .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

johnsen90

Ser det er en del snakk om en "famous " voks som bør ligges på. Hva er tingen med den? Går det med hvilken som helst voks, eller er det noe spesielt med den?

Kan toppe den med hva du vil av voks, men er ikke nødvendig. Blir smør på flesk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...