Gå til innhold

Meguiar's Mg#7 Og Mg#21


bjorke

Recommended Posts

Har et lite spørsmål. Hva kommer etter f.eks Meguiar's#80? Legger man glaze(#7) etterfulgt av sealer(#21)? Har lest litt forskjellig rundt omkring, og det virker som om noen legger #7 over #21.

Hadde sett for meg denne rekkefølgen:

Meguiar's#80 (evt. #82,#83)

Meguiar's#7

Meguiar's#21

PLS

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min mening er at du ikke trenger og legge på #7 etter du har brukt #80 fordi #80 er så rik på polisholje at du vil se minimal forbedring.Har testet og ikke mye forandring og se :)

#7 kan du legge på etter du har lagt på #21 men husk at det vil regne vekk første gangen det regner eller du vasker bilen,men #80 og #21 er en killer kombinasjon etter min mening. (husk to strøk #21)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å prøve. Ser for meg at hvis ikke #80 tar det værste, hopper jeg over på f.eks #82 eller #83. Tenkte at siden det er mere cut i de to enn #80, kunne det være lurt med f.eks #7 som en slags "topping". Uansett, takk for svar!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

#80 er gull og ha,#83 er sterkere produkt mrn husk at det har en tendens til og bli litt gummiaktig når du bruker det,så husk og la det brytes helt ned og det tar noe lenger tid enn #80.

Hvis du ikke kjører på med #80 etter #83 kan du bruke #7.

Lykke til ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gleder meg til å prøve. Ser for meg at hvis ikke #80 tar det værste, hopper jeg over på f.eks #82 eller #83. Tenkte at siden det er mere cut i de to enn #80, kunne det være lurt med f.eks #7 som en slags "topping". Uansett, takk for svar!:)

Er vel mindre cut i Meguiar's 82 enn i Meguiar's 80..

Se på skalaen på venstre side av flasken..

Meguiar's 80 og Meguiar's 21 er en fin fin combo hvis du spør meg.

Gleder meg til Nxt Tech wax 2.0 og Meguiar's 21 2.0 kommer utpå nyåret

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Admins
truhaa

80, 82 og 83 er alle bra saker..og alle er LSP typer, dvs du kan gå rett fra de over på sealer..

Meguiar's#7 er en bling sak, noen gjør som du sier å legger den under Meguiar's#21 for å få den til å holde lenger, men i og med at den ikke hefter noe særlig er jeg persoling litt usikker på hvor bra heft Meguiar's#21 får over den (litt som å sette tape på en våt overflate, hefter dårlig) så jeg tror det ofte kan bli en Meguiar's#21/7 komb aka Meguiar's#21 med dårligere holdbarhet men litt mer glans, den er vel egentlig ment som en "før" show polish, syntes den er litt jobb, men tar du ett og ett panel og bruker lite produkt er det ikke så ille...

Tror også jeg bare hadde tatt Meguiar's#80 + #21, blir blankt nok det (2x Meguiar's#21, men la den herde 24 før neste lag)

Our greatest weakness lies in giving up. The most certain way to succeed is always to try just one more time.
-Thomas A Edison

Lenke til kommentar
Del på andre sider

80, 82 og 83 er alle bra saker..og alle er LSP typer, dvs du kan gå rett fra de over på sealer..

Meguiar's#7 er en bling sak, noen gjør som du sier å legger den under Meguiar's#21 for å få den til å holde lenger, men i og med at den ikke hefter noe særlig er jeg persoling litt usikker på hvor bra heft Meguiar's#21 får over den (litt som å sette tape på en våt overflate, hefter dårlig) så jeg tror det ofte kan bli en Meguiar's#21/7 komb aka Meguiar's#21 med dårligere holdbarhet men litt mer glans, den er vel egentlig ment som en "før" show polish, syntes den er litt jobb, men tar du ett og ett panel og bruker lite produkt er det ikke så ille...

Tror også jeg bare hadde tatt Meguiar's#80 + #21, blir blankt nok det (2x Meguiar's#21, men la den herde 24 før neste lag)

Bruker du maskin er #7 helt unødvendig sammen med 80 og 21.

Mange av de "gamle" kara med amerikanere sverger til 7'ern, men som det blir skrevet er den tungjobbet, men legg den for guds skyld under 21'n, for den inneholder bortimot null beskyttelse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 months later...

Skyter inn et lite spm. igjen om M21. La nettopp et lite strøk på scooter'n istad. Tenkte å legge PLS på senere. Men er det slik at M21 skal tørke 15min før man tørker av med Microfiber, for så å "herde" i 24t før PLS?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja #21 skal tørke før du gjør noe annet.For og finne ut om #21 er ferdig til og tørke av skal du ta en ren finger og ta en rask "svish" over voksen.Hvis du ser en ren og blank flate der du tok fingeren er voksen klar til og tørkes av.

Grunnen til at du skal gjøre det er at det noen ganger kan ta lenger/kortere tid avhangig av luft temp/fuktighet,og at du vil at voksen skal sette seg ferdig.

Du kan gjerne la #21 hvile et par timer før du legger på noe nytt.

lykke til

Endret av Arne
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja #21 skal tørke før du gjør noe annet.For og finne ut om #21 er ferdig til og tørke av skal du ta en ren finger og ta en rask "svish" over voksen.Hvis du ser en ren og blank flate der du tok fingeren er voksen klar til og tørkes av.

Grunnen til at du skal gjøre det er at det noen ganger kan ta lenger/kortere tid avhangig av luft temp/fuktighet,og at du vil at voksen skal sette seg ferdig.

Du kan gjerne la #21 hvile et par timer før du legger på noe nytt.

lykke til

Takk for raskt svar Arne. Gjorde presis det du skrev der, tok fingertesten og produktet var tørket etter ca. 20min. Legger sikkert et nytt lag om 24t, før et lag med PLS 24t etter det... Lukter godt nede i kjelleren nå :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan poste nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, Logg inn nå for å poste med din egen konto.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn innhold med formatering.   Fjern formatering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Din link har automatisk blitt innebygd.   Vis som link i stede for

×   Tidligere innhold har blitt gjenopprettet.   Fjern innhold

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...